Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
slimmerik schreef:Mijn paard is ook extra verzekerd zodat "derden" via mijn verzekering verzekerd zijn.
.Dus nu maar eens goed regelen...
LDRD schreef:Stukje op FAQ hierboven al gelezen?
Alicia2u schreef:Ik heb net even met de verzekering gebeld over de situatie, nu blijkt het dat de 'houder' van het paard verantwoordelijk is voor de acties (en schade) van het dier. Dus valt mijn bijrijder eraf en breekt een been (is niet te hopen :s) dan valt dat onder haar eigen ziektekosten en ben ik niet aansprakelijk omdat zij controle had over de acties van het paard. (art.6:179)
Geen extra verzekering dus.
Alicia2u schreef:De ruiter is op dat moment de 'houder' van het dier. Als ik, als eigenaar, niet in de buurt ben, dan ben ik toch niet degene die controle zou moeten hebben over de acties van het paard? Dat is de bijrijder, want die rijdt erop. (er wordt geacht dat wanneer je een dier berijdt of begeleid dat je dan controle hebt. iig op de openbare weg. Maar ik heb toch besloten dat ik liever niet heb dat ze buiten gaat rijden)
Ben ik wel zelf bij de situatie aanwezig, dan ben ik wel verantwoordelijk.
Alicia2u schreef:Eventueele verwondingen aan de bijrijder aangericht door mijn paard worden vergoed door haar eigen ziektekosten.
Toch raar dat de verzekering dat verhaal ophangt terwijl het niet klopt en ze me makkelijk een extra verzekering aan hadden kunnen smeren.
Angelstears schreef:als ik jouw bijrijdster was, was ik weg
tjeeetje vind dit wel heel erg eng gedetaileerd hoor
Ik vind het zonder contract ook best namelijk.
. Alicia2u schreef:Jah, maar mijn maandbudget is ook maar klein :p
Ik zal met haar overleggen. Ik weet nu ook niet goed wat ik moet doen. Ik doe geen gekke dingen met mijn paard en was het enkel ik die erop reed, zou ik niet extra verzekeren gaan. Ik vind het inschatten van het risico moeilijk...