Verkoop annuleren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diessel

Re: Verkoop annuleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:25

Ik baal er zo erg van.
Helemaal omdat ik nu boze mail van ze krijg.
Ik denk dat het verhaal van de kapotte auto een smoes is.
Ze hebben het nu over eerst zien dan kopen en wie weet heeft de pony een gebrek.
Het bewijs van mijn oneerlijkheid zou zijn omdat ik hier een "probleem" van maak.
Als mijn vriend thuis is dan ga ik met hem overleggen wat we nu gaan doen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:26

ik zou mijn paard geen eens meer aan zo een mens verkopen.

Het is sneu dat jij dadelijk met pony's in je maag zit maar ik persoonlijk die koop zelf niet meer door laten gaan

als ze de pony al niet kunnen betalen omdat hij auto stuk is gegaan wat wil dat dan geven als de pony naar de DA moet Verward

dan maar met 2 stallingen in me maag en de pony op een goed tehuis dan het dier zo snel mogelijk kwijt willen.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:30

Ik wil niet verder zoeken naar een ander tehuis.
Ik wil dat de afspraken worden nagekomen en dat ik mijn geld krijg.
De pony kan mij niet schelen, die verkopen ze dan maar weer.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:33

diessel schreef:

.. Als ik het zo hoor, mag je pony blij zijn als hij/zij naar een nieuw tehuis gaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:35

Ik had dit gevoel bij de vorige posts van TS al een beetje...

De rest bood niet net zo veel??

Sorry, maar dit gaat mij veeeeels te ver!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:37

Ja idd.. Het lijkt alsof dit om een auto oid gaat, en niet om een levend wezen, waar jij imo de verantwoordelijkheid voor hebt dat hij/zij goed terecht komt!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:37

ik ben benieuwd naar de andere kant van dit verhaal.
het bevreemd mij dat de toekomst van jou pony je niet interesseerd.....

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:46

nina88 schreef:
diessel schreef:

.. Als ik het zo hoor, mag je pony blij zijn als hij/zij naar een nieuw tehuis gaat....

Nou inderdaad wat een belachelijke reactie

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:47

tja, is dat omdat je gewoonweg de stalling niet op kan brengen of omdat het beest je helemaal niet boeit?

ben het er overigens wel mee eens, dat dit écht geen manier van zaken doen is door die Belgen!!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:53

Ik denk dat ik op dit moment zo boos en teleurgesteld ben dat ik een beetje erg bot ben, en dingen zeg die ik niet meen.
Ik weet ook nog niet wat ik ga doen.

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:57

Liezel1 schreef:
tja, is dat omdat je gewoonweg de stalling niet op kan brengen of omdat het beest je helemaal niet boeit?
ze gaf aan dat ze de pony eventueel bij een familielid kwijt kon dus daar zal het niet aan liggen

ben het er overigens wel mee eens, dat dit écht geen manier van zaken doen is door die Belgen!!

Die belgen klinkt alsof je alle belgen over 1 kam scheert. Dat het vd kopers niet netjes is ben ik met je eens en idd er was schriftelijke wilsovereenstemming dus volgens nederlands recht is er een verplichting tot afname.
Gezien de teksten die ze nu mailen ( eerst kijken, kale kip e.d.) denk ik niet dat er snel een oplossing gaat komen ondanks het feit dat TS een rechtsbijstand achter de hand heeft.
Als je qua kosten nu omhoog zit door aanschaf nieuwe pony, verbouwing e.d. zou ik persoonlijk toch de vorige bieders contacten om in ieder geval toch nog wat aan geld te beuren voor je lieve pony ...
Beter iets dan niets. Als je wacht op de afwikkeling met de belgische mensen zal het je waarschijnlijk nog veel meer gaan kosten.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:59

Denk dat je het er beter bij kan laten zitten en een nieuwe koper kunt zoeken, dit word namelijke een eindeloos verhaal vrees ik...
Vooral omdat jij in NL woont en hun uit Belgie komen kan het hele rechtsverhaal weleens nog langer duren dan al eerder gezegd is...

En als het je alleen om geld gaat, tsjah....

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:01

Heb net een hele andere mail gekregen van de mensen.
Ze willen de pony nog steeds heel graag, maar kunnen haar nu niet betalen.
Misschien is het beter dat ik hun gewoon meld dat ik geen zaken meer met ze wil doen, en de pony opnieuw aanbiedt.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:11

Het gaat mij niet alleen om geld.
Maar van de winst die ik dan zou maken kon ik wel mooi een nieuwe keuken kopen.
Wat ik gisteren dan ook heb gedaan.
Gelukkig kom ik hier niet door in de financiele problemen.
Het leken over de mail hele leuke mensen, geld speelde geen rol, wat een schitterende foto's, wanneer kon ik haar brengen etc
Ik ben gewoon teleurgesteld en meende niet wat ik zei over dat het mij niet zou schelen waar de pony terecht zou komen.
De pony heeft hier echt wel een goed tehuis maak je daar maar geen zorgen om.
In ieder geval heb ik mijn lesje ook wel geleerd, in het vervolg komen ze hier maar kijken en totdat er betaald is, is het paard niet verkocht.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:16

Ik denk dat dit heel vaak gebeurd, mensen willen zoveel, maar kunnen dat niet altijd waar maken. Wat je beter had kunnen doen is jezelf indekken, en niet een andere pony aanschaffen voordat de oude helemaal op zijn nieuwe plek staat, gebracht betaald en wel.
Deze kopers gewoon afkappen en een andere koper zoeken, die misschien minder betaald, maar wel echt serieus is.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:18

diessel schreef:

Je hebt het geld dus in principe al uit gegeven voordat je het in handen had, dat moet je dus eigenlijk nooit doen.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:25

Omdat er via de mail zulke duidelijke afspraken gemaakt waren en er vermeld werdt "geld is geen probleem" en "we verheugen ons zo op haar komst" en "heb je nog meer foto's van toen ze klein was" dacht ik dat het wel goed zat.
Mijn woede zakt een beetje af, ik ga gewoon op zoek naar andere mensen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:29

Sonjaja schreef:
Liezel1 schreef:
ze gaf aan dat ze de pony eventueel bij een familielid kwijt kon dus daar zal het niet aan liggen

Die belgen klinkt alsof je alle belgen over 1 kam scheert. Dat het vd kopers niet netjes is ben ik met je eens en idd er was schriftelijke wilsovereenstemming dus volgens nederlands recht is er een verplichting tot afname.
Gezien de teksten die ze nu mailen ( eerst kijken, kale kip e.d.) denk ik niet dat er snel een oplossing gaat komen ondanks het feit dat TS een rechtsbijstand achter de hand heeft.
Als je qua kosten nu omhoog zit door aanschaf nieuwe pony, verbouwing e.d. zou ik persoonlijk toch de vorige bieders contacten om in ieder geval toch nog wat aan geld te beuren voor je lieve pony ...
Beter iets dan niets. Als je wacht op de afwikkeling met de belgische mensen zal het je waarschijnlijk nog veel meer gaan kosten.

dat bedoel ik er niet mee hoor Knipoog
ik had misschien beter ipv "belgen" het woord "kopers" kunnen gebruiken...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:40

toverpaardje schreef:
diessel schreef:

Je hebt het geld dus in principe al uit gegeven voordat je het in handen had, dat moet je dus eigenlijk nooit doen.

Dat is wat ze noemen leergeld, eigen schuld dikke bult. Kun je niks aan doen maar je houdt er wel de wijze les aan over om nooit meer zaken te doen op deze manier. Dat hoop ik allezins voor je Knipoog

Vjestagirl schreef:
Er zijn zat mensen die zo een paard kopen... Ik vind t ook niet normaal, maar ze zijn er wel...
Paard op 3 foto's gezien, niet laten keuren of niets en dan klagen als hij aankomt dat t niet is wat je verwacht...

Kijk en dat is dus 1 vd redenen dat ik NOOIT op deze manier handel doe Knipoog

Liezel1 schreef:
dat bedoel ik er niet mee hoor Knipoog
ik had misschien beter ipv "belgen" het woord "kopers" kunnen gebruiken...

Ik vatte hem niet zo op hoor, ik snapte al wel dat je de "die" in "die Belgen" gebruikte als aanwijzend voornaamwoord (zo heette het toch? Haha!) naar de kopers toe en niet naar Belgen in't algemeen Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:32

diessel schreef:

daarom moet je dus nooit geld uit geven wat je nog niet hebt, eigenlijk...

Ik vind wel dat er erg materealistisch over de pony gesproken wordt....

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:43

Er is wel sprake van een koopovereenkost in dit geval dus je hebt recht op geld en zij op levering. Wanneer je hiermee naar de rechtbank gaat dan zullen de kopers toch aan hun verplichtingen moeten voldoen.

Veel succes!

fenomeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:10

en wat nu als hun gaan brengen dat hun 12jarig kind die mails verzonden heeft?? minderjarigen kunnen geen koop sluiten zonder toestemming en als ze dat ontkennen gegeven te hebben...tja maar goed, wijze les geleerd hoop ik en zoek gewoon een leuk adres voor je pony waar jij je goed bij voelt.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:34

Niet iedereen is gelijk.
Er zijn mensen die paarden kopen om er op te verdienen, mits die paarden een goede verzorging krijgen is er niets aan de hand.
Het is toch hartstikke leuk als je met je hobby wat kan verdienen.
Dat hoeft niet te betekenen dat ik niet goed voor mijn dieren zou zorgen, en er niet om zou geven.
Zoals ik al heb toegegeven heb ik in mijn teleurstelling een paar domme uitspraken gedaan die ik niet meende.
Ik denk dat als jullie een geweldig bod zouden krijgen voor jullie paard, jullie ook zouden balen als alles een dag van te voren zou worden afgeblazen.
Ik heb er eens rustig over nagedacht en besloten dat ik geen rechtszaak ga aanspannen.
Het zou mij toch geen bevredigend gevoel geven, al zou ik in mijn gelijk worden gesteld.
Zaterdag komen er weer mensen kijken, dus we zullen zien!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:36

ik zou die mensen toch nog eens mailen...
dat er zaterdag weer mensen komen kijken..
als ze de pony alsnog graag willen hebben, kunnen ze na die mensen zaterdag komen...
alleen als die eerste mensen de pony niet willen kunnen ze komen, contant afrekenen en anders bekijken ze het maar...

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 07:26

Liezel, ik heb die mensen een mail gestuurd dat ik geen zaken meer met ze wil doen, omdat ze hun afspraken niet nakomen.
Ben helemaal klaar met ze, gelukkig is er alweer volop belangstelling voor de pony.