Waar doe ik goed aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Waar doe ik goed aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:29

Ja, hoge transportbeschermers van BR.

Ik oefen nu met laden wel met alleen peesbeschermers, maar met laden is hij heel rustig. Ik weet alleen niet wat hij gaat doen met rijden.
Dan voel ik mezelf toch wat gelukkiger bij bescherming.

We gaan die eerste rit namelijk op vakantie en zou daar ook graag van willen genieten en niet met een gewond paardje zitten Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:31

ikke schreef:
Bienotje schreef:
@Ikke, ik ben ook niet zo van de overbescherming. Laatst dus ook gewoon paard zonder vervoerd en deze kwam dus met verwonding op voor en achterbeen uit de trailer. Als ik toen wel transportbeschermers had gehad, was dat sowieso niet of minder geweest. Vooral onervaren paarden op de trailer kan transportbescherming toch wel gunstig zijn in ieder geval.

Dan durf ik rustig je rijkwaliteiten als chauffeur in twijfel te trekken. Vorige week nog een onervaren paard op de wagen gehad, geen enkel probleem, zelfs na 2,5 uur niet. Ik heb meer dan 50.000km ervaring met alle mogelijke paarden op allerlei auto's en de enige keer dat er iets mis ging, was dat mijn (grove) fout! Gelukkig had het paard (mijn paard) niks om de benen, anders was het nog veel erger geweest!

kan hier helemaal in meegaan.

Ik rij ruim 10.000 km per jaar met paarden op de wagen...........

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:32

Diegene die Silence gaat vervoeren, heeft een erg nette rijstijl moet ik zeggen.
Heel erg rustig en voor de volle 100% rekening houdend met het paard.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:34

Mijn pony kan indd ook niet over de hoge transportbeschermers, denk dat hij het idee heeft dat hij zo niet snel weg kan komen mocht er iets 'engs' zijn. Misschien dat de jouwe dat ook wel heeft hoor. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:34

dan kan het prima zonder......... desnoods doe je een peeskapje om met een springschoen als jij je daar beter bij voelt Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:35

Dan ga ik daar toch maar eens voor kijken.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:39

kan je niet beter eerst eens een klein stukje met hem gaan rijden om te kijken hoe het gaat voor je hem meteen voor 2 uur lang de trailer op gooit?? dan kan je ook meteen zien hoe hij is met bandages of peesbeschermers, wat hij fijner vind.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:40

Hij heeft 2 keer een korte rit gemaakt en dat ging goed.
Toen had hij niks om, simpelweg omdat ik toen nog geen verstand van vervoeren had en ook geen spullen daarvoor in huis had.

(ong. 45 minuten toen hij bij mij kwam en ongeveer 20 minuten toen hij van stal verhuisd is)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:41

joh dan heb je geen zorgen Lachen

Ik heb mijn paard 2 uur op de trailer gehad van de week......... alleen een peeskapje om omdat hij met laden nog wel eens wil trutten

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:42

ik zou gewoon geen beschermers of iets dergelijks hem vervoeren... Levert in jouw geval enkel maar extra stress op!! Good luck!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:42

Peeskapjes dus OK dan!

Zal de rit voor hem ook wat aangenamer maken, aangezien ik niet verwacht dat hij binnen 3 weken de transportbeschermers ineens wel accepteert.

@ bergkraai, als je even terug leest, kun je zien dat hij peesbeschermers wel goed vind.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:47

Joesje schreef:
Als je van die lange transportbeschermers hebt, zou je ook een korte proberen,.. misschien dat hij die wel accepteerd. Anders als het echt niet wil kan je ook gewone rij-beenbescherming om doen. Is altijd beter dan niets!! Succes ermee Clown

Precies. Die hoge wou mijn pony ook absoluut niet omhebben. Die korte kukt wel en daar loopt ze oko beter op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:57

Flew schreef:
@ Ikke; denk je er wel aan dat jij niet de enige bent die op de weg rijdt? Er kan ook een ongeluk ontstaan doordat een ander geen rekening met jou, je trailer en je paard houdt. Zo moesten wij laatst vol op de rem op een kruising terwijl wij voorrang hadden. Wat was ik blij dat mn paardje beenbescherming omhad.

Ik denk al 1.000.000km na over alles wat er op de weg gebeurt. Als jij vol in de remmen moet, dan heb je dus niet opgelet. Je uitgangspunt moet zijn dat iedereen je van de weg wil rijden en DAAR anticipeer je dan op. Ik ben nog nooit vol in de ankers gemoeten met paarden op of achter de auto. Al 100.000km niet........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:59

ik heb dat ook nog nooit gehad, goed ik heb wel tot twee maal toe moeten uitwijken op de vluchtstrook omdat iemand er nog even snel voordook bij een naderende file........ maar dan laat ik hem lekker uitrollen op de vluchtstrook...

kruisingen ga ik zowizo stilstaan.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:04

ikke schreef:
Bienotje schreef:
@Ikke, ik ben ook niet zo van de overbescherming. Laatst dus ook gewoon paard zonder vervoerd en deze kwam dus met verwonding op voor en achterbeen uit de trailer. Als ik toen wel transportbeschermers had gehad, was dat sowieso niet of minder geweest. Vooral onervaren paarden op de trailer kan transportbescherming toch wel gunstig zijn in ieder geval.

Dan durf ik rustig je rijkwaliteiten als chauffeur in twijfel te trekken. Vorige week nog een onervaren paard op de wagen gehad, geen enkel probleem, zelfs na 2,5 uur niet. Ik heb meer dan 50.000km ervaring met alle mogelijke paarden op allerlei auto's en de enige keer dat er iets mis ging, was dat mijn (grove) fout! Gelukkig had het paard (mijn paard) niks om de benen, anders was het nog veel erger geweest!

Dat lijkt me onzin om te doen, aangezien je er niet bij was kun je daar niet echt over oordelen lijkt me. De chauffeur heeft namelijk net als jij al vele kilometers ervaring. Paard stond alleen niet zo stabiel in de twee paardstrailer, 1,5 paardstrailer gaat wel gewoon goed. Maar aangezien het paard geen last heeft van de beenbescherming gebruik ik het liever in het vervolg wel bij dit paard op de trailer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:07

ik heb meegemaakt dat zo een ding afzakte joh, en dat hij met zn ene been op het afgezakte stuk van het anderen been ging staan.........

das makkelijk je evenwicht bewaren... NOT Lachen

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:45

Ik zou hem deze keer op de trailer zetten met een peesbeschermer + springschoenen. Wel dooroefenen met de trainsportbeschermers voor in de toekomst, eventueel een paar korte trbeschermers kopen en daarmee oefenen en in de toekomst gebruiken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:47

KiWiKo schreef:
ik heb meegemaakt dat zo een ding afzakte joh, en dat hij met zn ene been op het afgezakte stuk van het anderen been ging staan.........

das makkelijk je evenwicht bewaren... NOT Lachen

Alles heeft zijn voor´s en na´s. Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:58

In het begin deed ik ook bescherming om voor de trailerrit.
Nu nooit meer en dat bevalt me veel meer. Of alleen peesjes, omdat ik daar ook mee (los-) rij.
Wanneer er iets mis gaat, zitten de beschermers meestal juist in de weg.
Wat ik eerder heb gelezen is het idd meer voor het in en uitladen, wanneer ze uit kunnen glijden of naast de trailer stapen.

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:48

Ik heb een keer een paard in de trailer gehad met beenbeschermers, en er was bijna niet mee te rijden, ik ben zelfs een paar keer gestopt om te kijken of alles wel in orde was. De keer daarop hadden we de beenbeschermers afgelaten en ik had nog nooit zo'n rustig paard achter me gehad. Dit zegt natuurlijk niks over jouw paard, maar als ie verder braaf was bij die korte ritten, dan zou ik niks omdoen. Of alleen peesbeschermers en springschoenen als dat je gerust steld. Maar dan de peesbeschermers niet te strak, want de rit is nogal lang, en het paard staat stil.. anders gaat het afknellen...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 07:54

Ik heb besloten in ieder geval springschoenen te gaan gebruiken, maar nu wil ik nog graag even weten.

Kun je die het beste alleen voor gebruiken? Of ook achter?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:38

Silence schreef:
Ik heb besloten in ieder geval springschoenen te gaan gebruiken, maar nu wil ik nog graag even weten.

Kun je die het beste alleen voor gebruiken? Of ook achter?

Springschoenen beschermen de kroonrand, dus ook achter.
Ik geef je wel ter overweging mee dat als je paard steeds moet verstappen, je een te lompe chauffeur bent........

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:42

Mijn merrie gaat met hoge beenbescherming niet eens de trailer op .
Om de doodsimpele reden dat ze zich niet durft te bwegen met die dingen om .
Ik doe voor altijd zijn peesjs om en achter lage beenbescherming dit gaat super .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:34

even een andere vraag, pássen je beenbeschermers wel goed, zitten ze niet te los of zakken ze niet af? de meeste paarden accepteren best beenbeschermers maar als ze te los zitten dan zitten ze ook niet prettig... tis maar een vraag Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:32

Als ik paarden voor anderen vervoer, welke geen beschermers gewend is, raad ik de mensen aan om ook gewoon bij mij zonder te transporteren.

Indien het paard wel wat gewend is aan zijn benen (peesbeschermers oid) dan zijn peesbeschermers of peesbeschermers met strijklappen en springschoenen wel een goede aanrader.
Bij ervaren paarden gebruik ik danwel bandages met springschoenen, danwel hoge of lage transportbeschermers, net wat het baasje wil.