helppppp!! eigen pony als ouders gescheiden zijn!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonaire

Re: helppppp!! eigen pony als ouders gescheiden zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:58

KiWiKo schreef:
370 lief Lachen Lachen

Woow! Is het wel een leuke stal =P

(grotere maneges hier zijn zelfs minder..(lees berestein, HCW, de Wildhoef))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:58

ik sta op Hippisch Centrum Nootdorp Lachen

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:59

verography schreef:
Rachaell schreef:
Ik heb een verzorg pony ben ik ook heel blij mee maar mijn vader heeft mij vroeger altijd dingen beloofd dat als ik 12 werd een eigen pony kreeg. Is nog niets van gekomen..

belofttes maakt schuld. Nog steeds vind ik niet dat je nu mag doordrammen voor een eigen pony. Je ma moet ook nog later je studie betalen. Dus je kan denk ik kiezen. Pony en voor de rest van je leven in een supermarkt werken of studie en een goede baan krijgen.

ik doe nu havo en mag misschien naar vwo.. zo erg kan het dan toch niet worden??

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:00

KiWiKo schreef:
ik sta op Hippisch Centrum Nootdorp Lachen

Lol.. Gastje van mn school ook, dacht ik. *denkt diep na..*

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:01

en tog heb je een vervolgopleiding nodig. zal ik je even vertellen wat dat kost. Als je 16 en 17 ben hoef je moeder geen choolgeld te btalen maar dan zit jij nog op de middelbare denk ik. Dus dat word 1000 euro schoolgeld. zeker 500-1000 euro boekengeld. En dan zal je weaarschijnlijk ov hebben dus geen reiskosten. Mar school is mega duur. Vooral vervolgopleidingen enz.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:02

Ik denk niet dat je kan beoordelen of je moeder genoeg verdient voor een paard. Neem aan dat jij niet weet wat je moeder maandelijks aan gas/licht/verzekeringen/auto/gemeentelijke belastingen etc betaald.

Dus weet je ook niet wat er overblijft.

Daarnaast 300 euro is een behoorlijk bedrag en als je moeder verder niet zo veel met paarden heeft kan ik mij voorstellen dat ze dit niet wil uitgeven aan een paard.

Dat ze zoiets heeft van je koopt er maar 1 als je het later zelf kan betalen.

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:03

Maar natuurlijk is die verzekering van zo'n paard ook nog abnormaal duur, bij ons kost het €60 maar voor een paard dat gewoon bij huis staat al €200 (voor zover ik weet)
Gelukkig hoeft dat maar 1 keer in het jaar en niet elke maand Bloos

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:07

Jullie hebben allemaal indd wel gelijk met wat jullie zeggen over het inkomen van mijn moeder enzo en de rest..
Nu weet ik in iedergeval wel iets meer..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:08

je bent een schatje Rachaell!! ik denk dat je moeder best heel trots op je is!

en die pony, die pony komt echt wel een keer Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:08

Mijn vaste kosten bedragen 50 euro per maand voor 6 pony's. 5 shetjes en 1 fjord.
Daar komen dan nog wel kosten voor een zadel etc. bij, maar dat kun je natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

De meesten redden het met dit bedrag niet, wat ook logisch is.

Afhankelijk van je omgeving zou je toch voor zo'n 150 euro stalling moeten vinden. Tel daarbij mijn vaste kosten op en je zit op 200.
Ik denk dat je met 300 euro al een heel eind onderweg bent. Iedere ouder 150 euro.
Daarbij kun je evt. nog een potje voor de dierenarts overhouden waar in ieder geval 600 euro in zit. Dit kun je in het begin eenmalig doen en het daarbij laten en aanvullen wanneer er kosten zijn geweest. Je kunt ook de 600 als basis nemen en iedere maand een tientje erbij doen, zo kun je een leuk bedrag bij elkaar rapen.

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:09

Er zijn ook best stallen te vinden die onder de 200 zijn hoor.. het is alleen goed zoeken en natuurlijk hebben die dan minder te bieden dan de 300+ stallen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:09

k zou het gewoon houden op verzorgpony's enzo. en dan wanneer je zeer zeer zeer zeker weet dat het kan misshcien een pony, ik heb nu ook 2verzorgpony's ik denk liever eerst school af dan de rest Vork

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:14

KiWiKo schreef:
je bent een schatje Rachaell!! ik denk dat je moeder best heel trots op je is!

en die pony, die pony komt echt wel een keer Lachen

hihi ik een schatje??
nou bedankt:P ahaha ik ben zélf heel trots op mijn moeder!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:14

Ik kreeg toen ik 12 jaar was en mijn ouders gingen scheiden een eigen pony als troost. Maar dat kostte ze zeker geen 600 euro per maand. Dat was toendertijd bij een klein rijverenigingetje, 40 gulden in het zomerseizoen, dat was toendertijd ook goedkoop.....dat waren nog eens tijden......droom, droom

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:16

De stalling op de manege bij ons is voor een grote stal 320 euro en kleinere stal 275 euro.. ze worden 3x per dag gevoerd en 1x per week uitgemest. Verder zijn er 2 hele mooie spuitplaatsen, een stapmolen, buitenbak,losgooibak, en een longeercirkel.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:20

Ik zag ook in je profiel dat je 14 bent, (niks er tegen hoor) Maar is een arabisch volbloed dan wel goed als eerste paard? Niet alle volbloeden zijn hetzelfde hoor. Maar het zijn niet de makelijkste paarden. Kan je dan tog beter een paard nemen dat iets rustiger is qua doen en laten? Maar als jij vind dat je er klaar voor bent, heb ik er niks op tegen hoor. En ik (naja mijn ouders) zijn ook wel ongeveer 600 voor Christy per maand kwijt hoor. Cora denk ik 300. Maar ik heb les, christy moet om de 6 weken nieuwe ijzers, stalgeld, veearts, en dan ook nog elk jaar een nieuwe deken, (dat hoeft niet, maar dat doen we wel. Of hij moet er echt nog goed uitzien) Maar Cora is niet zo moeilijk. Die hoeft geen ijzers, en heb ook bijna geen veearts kosten. Dus, als jij vind dat je er klaar voor bent, kan je dat ook tegen je moeder zeggen ofzo. Naja ik wens je succes! Haha!
Als ik jou was zou ik hem niet op een manege stallen. Maneges kosten al wat duurder dan privestallen. Niet alle hoor, maar ik zou dus wel als je een paard mag, even goed met je moeder opzoek gaan naar een stalletje. Vork

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:24

Rachaell schreef:
Ik heb een verzorg pony ben ik ook heel blij mee maar mijn vader heeft mij vroeger altijd dingen beloofd dat als ik 12 werd een eigen pony kreeg. Is nog niets van gekomen..

dan moet je bij hem zijn. als je ouders het niet willen/kunnen houdt het op en zal je het moeten doen als je het zelf kan betalen.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:28

nann_CCU schreef:
Ik zag ook in je profiel dat je 14 bent, (niks er tegen hoor) Maar is een arabisch volbloed dan wel goed als eerste paard? Niet alle volbloeden zijn hetzelfde hoor. Maar het zijn niet de makelijkste paarden. Kan je dan tog beter een paard nemen dat iets rustiger is qua doen en laten? Maar als jij vind dat je er klaar voor bent, heb ik er niks op tegen hoor. En ik (naja mijn ouders) zijn ook wel ongeveer 600 voor Christy per maand kwijt hoor. Cora denk ik 300. Maar ik heb les, christy moet om de 6 weken nieuwe ijzers, stalgeld, veearts, en dan ook nog elk jaar een nieuwe deken, (dat hoeft niet, maar dat doen we wel. Of hij moet er echt nog goed uitzien) Maar Cora is niet zo moeilijk. Die hoeft geen ijzers, en heb ook bijna geen veearts kosten. Dus, als jij vind dat je er klaar voor bent, kan je dat ook tegen je moeder zeggen ofzo. Naja ik wens je succes! Haha!
Als ik jou was zou ik hem niet op een manege stallen. Maneges kosten al wat duurder dan privestallen. Niet alle hoor, maar ik zou dus wel als je een paard mag, even goed met je moeder opzoek gaan naar een stalletje. Vork

hee ja ik ben indd 14 haha, maar ik vind arabische volbloeden echt gewoon helemaal superrrr. k weet niet wat het is maar ze trekken me gewoon. Ik rij nu ook best een pittig beestje en dat gaat heel goed. En de manege waar ik hem dan zou stallen staan heeel veel pensioners.. het is echt gezellig waar ik nu rij.
bedankt voor je advies:P hihi.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:33

Rachaell schreef:
Jullie hebben allemaal indd wel gelijk met wat jullie zeggen over het inkomen van mijn moeder enzo en de rest..
Nu weet ik in iedergeval wel iets meer..

Kijk, dat is wijsheid!
Als je echt zo graag een paardje wilt, dan komt dat er op een dag echt wel! Geniet nu van de vrijheid die je hebt en van het paardje dat je kan rijden, een bijrijdpaard is ideaal, daar heb je minder lasten van dan als het je eigen paard zou zijn, geloof mij maar!
Neem de tijd voor je school en je evt. vervolgopleiding. Investeerd tijd en moeite in je toekomst, op een dat betaald dat zich allemaal terug. Als je later een leuke baan hebt, een huisje, een auto'tje en misschien dus ook wel een paard, dan ben je blij met alle moeite die je er voor gedaan hebt Lachen

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:05

Dit topic is hier niet op zijn plaats, geloof niet dat gescheiden ouders rasgebonden zijn.
Verplaats deze naar paardenpraat.

Edit
Paardenpraat leek mij niet de juiste plaats.

AV --> TAO

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 19:52

Zahlina schreef:
Dit topic is hier niet op zijn plaats, geloof niet dat gescheiden ouders rasgebonden zijn.
Verplaats deze naar paardenpraat.

Edit
Paardenpraat leek mij niet de juiste plaats.

AV --> TAO

sorry!
bedankt! Knipoog

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:14

Nou, mijn ouders zijn gescheiden en toen ik 23 jaar was, werk en een eigen huisje had, toen heb ik pas een pony gekocht en daarvoor heb ik lekker paarden van anderen verzorgd en bijgereden.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:17

sundance11 schreef:
600 euro voor een paard per maand ??????? Waar zet je het paard neer dan in een stal met goud??

Sorry maar zelfs een hele goede pensionstalling is geen 600 euro per maand.

haha dat dacht ik ook ja! ga je hem in de koninklijke stallen zetten?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:20

Je woont niet bij je vader, maar wilt wel dat hij elke maand geld stort op een rekening zodat jij jou paardje kunt onderhouden? Dat vind ik een beetje brutaal eerlijk gezegt. Ik woon bij mijn vader en mijn vader kan ook niet alleen een paard onderhouden, ik ga dan niet een bedrag aan mijn moeder vragen omdat ik niet bij haar woon. Ik zie haar minder, en moet er ook niet aan denken om geld te ontvangen zonder haar elke dag te kunnen bedanken daarvoor. Volgens mij zie jij de scheiding nu als iets makkelijks, want ja..papa heeft je een paard beloofd en omdat je bij mama woont moet die ook maar meedoen. Als jou moeder zegt dat het te duur is, dan is dat ook zo. Niets over in te brengen, gewoon een paar jaar wachten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:28

vraag het eerst aan je vader of ie wil mee betalen aan je eigen paard, vraagt hoeveel hij kan wil missen en ga dan met je moeder praten of het mogelijk is.

Onderschat haar salaris en kosten niet