Bedrag voor bijrijder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Re: Bedrag voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:22

Citaat:
Ik denk ook dat het volledig ligt aan de regio waar het paard staat gestald. Want in Drenthe kan ik bijvoorbeeld 3 paarden stallen in vergelijking met de prijzen hier in Amsterdam.

ja daar heb je gelijk in, ik woon omg. Arnhem. maar ik als ik dit zo allemaal hoor ben ik dus wel erg verwend met mn verzorg paardjes. voor 22,50 de maand heb ik eigenlijk een eigen paard Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:22

Niks betalen
is een wederdienst Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:25

Op de manege waar ik rij betaal je 11 euro per maand, dus laten we even zeggen 50 euro per maand... Maar: daar heb je dan ook nog eens les voor... Dus voor 2 a 3 dagen vind ik 50 euro best een redelijk bedrag, misschien 75 omdat je in principe ook langer kan rijden (als het mogelijk is buitenrit te maken)...Ik zou overigens als bijrijder zijnde ook niet meer betalen (wel evt voor les oid, of een keer iets leuks kopen voor het paard). Ik zie het ook als volgt: je helpt de eigenaar van het paard (in de meeste gevallen tenminste) ook uit de brand... Ik ga hierbij dan uiteraard even niet uit van een "top-dressuurpaard".

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:32

In mijn omgeving is 25 euro voor 1 x in de week gangbaar, en dus 50 voor 2 x, 75 voor 3 x enz. Het lijkt me alleen geen goed idee om ergens te staan waar je afhankelijk bent van de bijdrage van je bijrijdster.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 16:50

De plaats waar ik het nu over heb is Amersfoort Lachen
Niets betalen is geen optie helaas, want anders zou ik geen bijrijder nemen, het gaat puur om het geld eigenlijk.

Ik zou het zelf wel kunnen opbrengen, maar het gaat om verlichting qua geldbedrag. Amersfoort is een duurdere omgeving qua stalling dan de omgeving waar ik nu woon.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:47

Ik ben zelf heel wat jaren bijrijdster geweest voordat ik zelf een paard kocht, en ik hanteerde altijd heel simpel: als de kosten voor het paard zijn (zadel, hoofdstel, da, stalling ed) dan zijn ze voor de eigenaar, doe ik iets met het paard (lessen oid) dan zijn die kosten voor mij. Uiteraard kan je dan zeggen dat de ijzers of hoeven slijten door gebruik, maar dat doen ze ook als de eigenaar erop rijd. Tevens door lessen te volgen wordt het paard ook wijzer, eigenaar heeft er zelf minder omkijken naar ed.

Nu ik zelf een paard heb, ben ik nog steeds overtuigd van het nut daarvan. Als je het paard niet kan betalen, moet je het niet nemen.

Ik begrijp dat je enkel en alleen een bijrijder wilt om het financiele plaatje. Heel eerlijk vind ik dan dat je behoorlijk afhankelijk bent van je bijrijdster! Als die het om een of andere reden afzegt heb je een (te) groot probleem. Je krijgt dan mi een scheve verhouding, je zou over je grenzen heen kunnen gaan uit angst dat ze ermee stopt ofzo.

Is een goedkopere stalling zoeken misschien niet een betere oplossing? Ik weet uiteraard niet hoe het met de privepensions gesteld is in je buurt, maar die zijn misschien goedkoper dan een manege...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:49

Ik zou onegveer 20 , 25 euro vragen
Maar ligt er ook aan wie het is en hoe ze rijdt enzo.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:07

Ook ik heb wel eens een bijrijder gehad en die betaalde 70 euro per maand voor 2x in de week rijden,ik vond dat wel een reeel bedrag.
Ze kon in de bak of het aangrenzende bos rijden.
Alle kosten waren vanzelfsprekend voor mij...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:28

Ten eerste je kunt bijrijden niet vergelijken met een manegeles.
Aangezien je bij een manege LES krijgt en dus wat LEERT.

Nu beweren veel mensen dat je van een bijrijdpaard meer kan leren dan op een manege maar als je geen les neemt op je bijrijdpaard en alleen maar wat rondhobbelt zie ik niet in wat je daarvan kan leren.

Dat kan alleen als je les neemt en die kosten komen dus ook nog weer bovenop de kosten voor het bijrijden.

Vandaar dat ik niet meer dan 50 euro zou willen betalen. Als ik zou moeten betalen dan zou ik geen klusjes meer daarnaast willen doen. Dat zou ik alleen willen doen als ik gratis mocht rijden.

Afgezien daarvan denk ik dat het feit dat het om een fjord gaat een nadeel is aangezien ik persoonlijk geen fjord als bijrijdpaard zou willen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:35

Citaat:
Vandaar dat ik niet meer dan 50 euro zou willen betalen. Als ik zou moeten betalen dan zou ik geen klusjes meer daarnaast willen doen. Dat zou ik alleen willen doen als ik gratis mocht rijden.

Afgezien daarvan denk ik dat het feit dat het om een fjord gaat een nadeel is aangezien ik persoonlijk geen fjord als bijrijdpaard zou willen.

dat vind ik nou ook weer een beetje overdreven neergezet. ik vind persoonlijk 50 euro ook wel beetje de max. maar dat je dan per sé geen stal uit wil mesten of zo vind ik een beetje raar. dat hoort ook gewoon bij het paardrijden.

en waarom geen fjord ? ik zou blij zijn met elk paardje dat ik kan verzorgen. ik vind het eerlijk gezegd een beetje verwend overkomen.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:36

waarom wat vragen?
ze rijdt toch voor jouw en ze mest en doet alles voor je..
voor 3 dagen in de week rijden, zou ik niks vragen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:39

Mijn stalling bedraag 200 euro en mijn bijrijdster moest 100 euro per maand betalen dan had ze 2 vaste dagen.
Soms deed ze hem extra.

Ik draaide voor alle anderen kosten op
Ook toen de vader van mijn bijrijdster overleed heeft ze nog ruim 1.5 jaar gratis mogen rijden toen was ik het zat en zocht een nieuwe.

Nu wil ik niemand meer Haha!

cartoucheL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:42

Waarom moet ze betalen? Ze helpt jou toch uit de brand omdat je zelf misschien te weinig tijd hebt?

succes met je paardje!

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 20:41

Als sommigen goed hadden gelezen gaat het niet om de tijd Lachen Die heb ik zelf ook wel.

En het is niet zo dat ik het stallingsgeld níét kan opbrengen Knipoog Het gaat er mij om dat het financieël wat lichter voor mij wordt. Dus gratis is geen optie, dan kan ik het net zo goed zelf blijven doen. Dus het is niet zo dat als de bijrijder afzegt het meteen zo is dat ik het (overige) geld voor de stal niet meer heb Knipoog. Anders zou ik uiteraard geen paard nemen.

@ Lindsey, niet alle mensen denken er zo over betreft een fjord, dat is jou mening, dus je hoeft er niet zo kleinerend neer te zetten. En aangezien het onderwerp daar ook niet over gaat (dat het een fjord is) vind ik het een beetje onzinnig om dat hier neer te zetten.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:49

lindsey schreef:
Ten eerste je kunt bijrijden niet vergelijken met een manegeles.
Aangezien je bij een manege LES krijgt en dus wat LEERT.

Nu beweren veel mensen dat je van een bijrijdpaard meer kan leren dan op een manege maar als je geen les neemt op je bijrijdpaard en alleen maar wat rondhobbelt zie ik niet in wat je daarvan kan leren.

Dat kan alleen als je les neemt en die kosten komen dus ook nog weer bovenop de kosten voor het bijrijden.

umhh ik denk dat je blij moet zijn al je een verzorg/bijrijd paard krijgt kan vinden hoor..
zelf met een shet ben ik op dit moment blij..
ik zal zo rond de 60 euro gaan zitten mag je ook buitenrijden dan zal ik 75 euro vragen omdat je dan toch langer gaat rijden enzo..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:57

ik krijg elke maan d60- voor mn pony. Ik betaal smid en doe onderhoud, hun kunnen gewoon komen en gaan wanneer ze willen. Op moment liggen zelfs de meeste spullen bij haar, of heb ik het dubbel aangeschaft voor haar omdat ik nu geen zadelkast of stal heb op dat stukje.
Hun kunnen als eigen paard beschouwen, mogen les volgen als ze dat willen, en als hun naar een andere stalling willen, kan dat ook. Maar verschil moeten ze dan zelf betalen
ik rijd er nog soms op, maar hun vinden dat juist fijn

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:43

misspolly schreef:
En het is niet zo dat ik het stallingsgeld níét kan opbrengen Knipoog Het gaat er mij om dat het financieël wat lichter voor mij wordt. Dus gratis is geen optie, dan kan ik het net zo goed zelf blijven doen. Dus het is niet zo dat als de bijrijder afzegt het meteen zo is dat ik het (overige) geld voor de stal niet meer heb Knipoog. Anders zou ik uiteraard geen paard nemen.

Dat was inderdaad mijn vraag, bedankt dat je die duidelijk beantwoord hebt Lachen

En idd, ik heb ook op vanalles gereden, van Arabier tot Belgisch Trekpaard, alle rassen/paarden hebben je iets te leren en alle rassen hebben hun charme (en minder leuke kantjes Haha! )

Voor de rest kan ik je dus niet op weg helpen, ik hoop dat je eruit gaat komen en een fijne bijrijdster gaat vinden! Succes!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:27

misspolly schreef:
@ Lindsey, niet alle mensen denken er zo over betreft een fjord, dat is jou mening, dus je hoeft er niet zo kleinerend neer te zetten. En aangezien het onderwerp daar ook niet over gaat (dat het een fjord is) vind ik het een beetje onzinnig om dat hier neer te zetten.

Nee uiteraard zal niet iedereen er zo over denken maar het heeft wel degelijk met het onderwerp te maken aangezien de prijs wat je voor een bijrijdpaard kan vragen altijd nog een kwestie is van vraag en aanbod.

Er zijn nou eenmaal meer mensen die graag een kwpn'er willen bijrijden dan een fjord.

De mensen die nog blij zijn met bijna elk bijrijdpaard zijn vaak tieners die nog niet veel te besteden hebben. Dus ook niet veel kunnen meebetalen.

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:46

Ik zou best iets willen betalen, als ik andersmans paard mag rijden (op een manege is het ook niet gratis en daar rijd je ook andersmans paard)...

Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoevaak ik mag rijden, maar zou sowieso niet meer dan 50,- per maand willen betalen...

De eigenaar is er natuurlijk ook bij geholpen, als jij zijn/haar paard aandacht en beweging geeft...

Ik rijd nu een pony waar ik niks voor hoef te betalen... Ik mag er alles meedoen en komen wanneer ik wil... Het enige wat ik doe is verzorgen en rijden (eigenlijk altijd buiten *LOL* ) Als ik er ben mest ik uiteraard z'n stal uit, maar ben ik er niet dan doet de eigenaar het zelf... Het is eigenlijk een eigen pony voor niks, want ik ben de enige die hem rijdt Clown

Cantik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:24

Ik denk dat je ook rekening moet houden met de lokatie waar je paard staat. Sta je op een plek die goed te bereiken is kun je misschien ook meer vragen. Als je op een afgelegen plek staat dan moet de bijrijdster ook nog geld betalen voor benzine en kilometers die zij maakt.
Ik ben nu ook op zoek naar een verzorgpaard, maar hoe verder ik het buitengebied in moet hoe minder ik wil betalen voor het verzorgpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:53

runningkawa schreef:
Niks betalen

Zou ik normaal gesproken ook zeggen, maar de TS zoekt juist een bijrijder om wat extra geld te verdienen omdat haar nieuwe stalling duurder wordt oid Clown

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:13

Ach, ik kan niet eens een bijrijdpaard vinden, en dan ben ik nog bereid te betalen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:14

WildWings schreef:
runningkawa schreef:
Niks betalen

Zou ik normaal gesproken ook zeggen, maar de TS zoekt juist een bijrijder om wat extra geld te verdienen omdat haar nieuwe stalling duurder wordt oid Clown

Had ik ondertussen begrepen Lachen

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:14

volgens mij is hier al een topic over of heb ik het verkeerd??

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 12:52

Volgens mij hangt het er o.a. ook vanaf;

- Waar je staat,
- Of je je paard zelf moet onderhouden..
En om voor hoeveel dagen per week je een bijrijder zoekt.. Tong uitsteken