Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Piaffe schreef:Een veulen hoef je toch niet iedere dag tijd aan te spenderen? Eens per week even aaien is méér dan genoeg! Ik ben ook bezig met een HBO opleiding, tijdens de stage is het wel erg druk, maar de rest was het prima te doen om daarnaast 6 dagen per week een paard te trainen en de nodige wedstrijden. Als ik eerlijk ben vind ik dat er hier wel wat apen en beren worden gezien wat betreft de tijd die kost...
Het enige wat tijd vergt is het wachten tot ze 3 zijn en je ze kunt beleren. En ook dat gaat sneller dan je denkt, vandaag is het precies een jaar geleden dat ik mijn veulen kocht en voor mijn gevoel was het gisteren...
Piaffe schreef:Het lijkt erop neer te komen dat je dus alleen veulens kunt kopen en beleren als je jarenlange ervaring hebt.
Natuurlijk maak je dat wel eens mee met jonge dieren. Maar dat is toch niet meer dan normaal??? Dan hoef je er toch niet gelijk mee te verongelukken?
Ik ben echt van mening dat je een jong veulen in 4 maanden tijd handmak kunt krijgen.

runningkawa schreef:Sorry ikke, maar die ervaring heb ik niet
Op de stallen waar ik voorheen reed hadden we het liefst dat alles groen aankwam
Tuurlijk is een goed opgevoed veulen fijn, maar te vaak zijn ze verwend en willen alleen maar knuffelen, maar niet aan het werk
Heb je veel meer werk aan dan de geheel groene.
En kijk jij bijv maar eens naar stallen zoals burgerstables die op marktplaats paarden vragen, dan staar er bij dat ze ze graag groen hebben.
Dat is niet voor niets...
Voetjes leren geven als ze bij mams staan of net erafz ijn, voor de rest lekker in het land en alleen ff bekappen tussen door en meer niet