Is deze vraagprijs voor veulen te duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Is deze vraagprijs voor veulen te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:16

Pam schreef:
LadyElmira schreef:

Maar als de pony ziek wordt en veel medicijnen en hulp nodig heeft is dat niet gratis!

Daar doelde ik dus op. De aanschaf van het paard is het goedkoopste, en daarmee alleen ben je er nog niet.

Heb je een vast baantje? Kun je daarmee stalling, hoefsmid, veearts betalen? En als het beestje straks wat ouder is, zadel etc.? Maar goed dan ben je zelf ook al ouder en heb je misschien een goede baan

Waarom wordt er altijd gezeurt over hoe duur een pony/paard wel niet is. Áltijd moet dat benadrukt worden of de TS wel genoeg gelf heeft voor een pony als ze bezig zijn er een te kopen.
Waarschijnlijk heeft ze daar zelf hardstikke goed overnagedacht.
Sorry maar ik wordt hier een beetje moe van. Dit is niet aanvallend naar deze 2 mensen bedoeld maar in het algemeen.

Verder ga ik mee met de rest, ik zou er geen 600 euro voor geven hoor!
En waarom wil je dit veulen? Omdat je er al een band mee hebt?
Of gewoon omdat het een leuk veulentje is. En als het om die rede is kan het je nog wel eens vervelend uitpakken met die totaal verschillende vader er moeder. Met de stokmaat dan

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:18

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:25

@micha: Dit is realistisch. Ze heeft nu al geen geld om een vráág te stellen aan de da. Geen aanval. En om een beter beeld te vormen van de situatie stel ik juist dat soort vragenm

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:38

Pam schreef:
@micha: Dit is realistisch. Ze heeft nu al geen geld om een vráág te stellen aan de da. Geen aanval. En om een beter beeld te vormen van de situatie stel ik juist dat soort vragenm

@micha: Ze zei zelf dat als ze de pony gaat kopen het geld wel bij elkaar heeft (hoor?!). Maar als ze moet gaan sparen voor de aankoop van dit paard, 600 euro dus. Moet ze dan ook niet keer op keer sparen voor die ruim 300 euro in de maand voor de rest? Wij gingen hier alleen over beginnen omdat zij zei dat ze moest gaan sparen. Als het nu om een paard van ruim 3000 euro gaat snap ik dat er gespaard moet worden, maar een bedrag van 600 euro moet je gelijk kunnen ophoesten. Vooral als je paard eens ziek wordt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:40

volgens mij kost een fjordenveulen (met papieren) iets van 300 euro ofzo, dus 400 voor een kruising waarvan je niet weet wat het gaat worden is veel te veel. Als ze er geld op hadden willen verdienen, hadden ze geen vage kruising moeten fokken...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:49

Sim0ne schreef:
volgens mij kost een fjordenveulen (met papieren) iets van 300 euro ofzo, dus 400 voor een kruising waarvan je niet weet wat het gaat worden is veel te veel. Als ze er geld op hadden willen verdienen, hadden ze geen vage kruising moeten fokken...

De fjordenhengsten kosten meestal zo'n 250-350 euro en de merries 600-800 euro beide met papieren.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:24

600 € is zeker veels te veel.
Je kan al een veulen kopen met stamboek papieren enzo voor 300 € als ik jou was had ik het niet gedaan en gewoon nog even verder gekeken maar iedereen zijn eigen mening en veel suc6 ermee Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:25

bied eens vier honderd, tien tegen 1 dat daar het komende half jaar niemand overheen bied.

wat de stokmaat betreft, het is en blijft een gok hoor, je bent straks op een leeftijd dat je een paard nodig hebt, en niet een c of d pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:32

Ik vind het ook veel te veel.Je weet nooit wat er uit groeit en zie dan het beest maar eens verkocht te krijgen.

Een paard zonder papieren wat niks kan ,is gewoon slachtprijs.En dat is echt geen 600 euro.

Romy_Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:22

Ik self sou er seker niet meer voor geven dan 400. het is een paard sonder papieren en dat soort dinge. Soek of een goedkopere, probeer te prijs omlaag te krijgen of koop hem en issie wel onbetaalbaar(voor jou).Maar enk er ff goed over na misschien nog samen met je zusje als het moet, kijk in elk geval de worrden van dioe man/vrouw ff na bijde dierenarts. Pling

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:28

ik ben wel benieuwd wat ts doet
koop je hem of niet ?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:35

Ik vrees dat deze kruising echt geen 1,45 m wordt, hoor. Laat je niets wijs maken, ook DA's zitten er vaak gigantisch naast.

Ze hadden van mijn pony ook gezegd dat hij makkelijk de 1,50m zou halen. Vader was een Anglo Arabier van ruim 1,60m en de moeder een Haflinger/Fjord van 1,43m.
Nou, hij is nu 3 jaar en haalt maar net de 1,42 m. Hij groeit amper sinds de laatste twee a anderhalf jaar, daarom werd 'ie ook steeds doorverkocht, hij bleef te klein. Nu is hij bij mij en ik vind zijn maat prima, dus gelukkig heeft 'ie een blijvend tehuis gevonden.

En 600 euro is echt te veel voor een veulen zonder papieren met een Shetlander als moeder.
Ik zou er niet meer dan 400 a 450 voor geven en dan nog moet je maar afwachten of 'ie groot genoeg wordt.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:02

Rianneke schreef:
ik vind em flink aan de prijs voor zo'n kruising Ach gut 250 euro of zo vind ik dan een betere prijs...
maar waarom kijk je naar een veulen? ik weet namelijk ook genoeg 2 of 3 jarigen papierloze beestjes te koop voor 600 euro... kan je eerder mee beginnen en daar staat de maat iets beter van vast als dit veulentje...

mmhh... ja, maar ik koop een veulen, omdat ik 3-jarige niet echt in durf te rijden als ik ze niet langer ken dan een jaar Scheve mond
waar staan die paardjes dan..?

mijn zusje is 13 en ik ben nu ongeveer 1.67 ik groei niet veel meer Knipoog ik weeg 42 kilo en word niet veel zwaarder denk ik.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:05

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:08

LadyElmira schreef:
Pam schreef:

@micha: Ze zei zelf dat als ze de pony gaat kopen het geld wel bij elkaar heeft (hoor?!). Maar als ze moet gaan sparen voor de aankoop van dit paard, 600 euro dus. Moet ze dan ook niet keer op keer sparen voor die ruim 300 euro in de maand voor de rest? Wij gingen hier alleen over beginnen omdat zij zei dat ze moest gaan sparen. Als het nu om een paard van ruim 3000 euro gaat snap ik dat er gespaard moet worden, maar een bedrag van 600 euro moet je gelijk kunnen ophoesten. Vooral als je paard eens ziek wordt.

hoe kom je aan 300 euro in de maand..?
ik betaal maar 100 voor stalling de hoefsmid is 20
ik heb nog geen werk, maar in de vakantie ga ik in 5 weken werken 600 euro verdiene, maar ik denk niet dat ik hem koop. ik ga verder zoeken naar een goedkopere.
ik ben van plan om na mijn vakantie(nog wel in de zomervak.) een vaste baan te zoeken.
en het is niet alleen mijn paardje dan Knipoog hij is ook van mijn zusje

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:11

ik vind het echt veeels te veel voor deze kruising. Toen mijn vorige pony een veulen had gekregen door een ongelukje hebben we er maar 50 (!!) euro voor gekregen. En dat was nog echt een mooie kruising ook, goede moeder (arabier) en vader was een wat steviger paard, en het veulen was er mooi tussenin gekomen, een heel leuk paardje dus...
Ik zou hier om heel eerlijk te zijn niet meer dan 150 euro aan uitgeven.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:12

ik ben tot besluit gekomen dit paard niet te kopen Vork
ik wil wel tips, want ik denk niet dat ik groter word dan 1.70.
zwaader dan 55 kilo ook niet.
moet ik een d of een e kopen?
aangezien mijn zusje 1.65 is en doorgroeit tot de 1.78(waarschijnlijk) en ook zwaarder word als de 60 kilo.
zelf wil ik niet echt wedstrijden gaan rijden, maar miss wel.
wat zouden jullie doen?
een paard of een e-pony kopen?
wat is duurder in onderhoud..?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:15

je kan ook een leuke haflinger kopen bijvoorbeeld?
veelzijdig genoeg.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:16

Ik zou een paard kopen...
Ik ben 1.66m en ik heb een grote d-pony, hier ben ik echt al aan de grote kant voor, en op een paard van 1.70m pas ik zelfs nog mooi. (heb wel lange benen)
Op de meeste e-pony's voel ik me zelfs vrij groot, maar het ligt ook aan de bouw.
Een grote niet te smalle (paardgefokte?) e-pony is ook wel leuk, maar ik zou iig geen d-pony nemen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:23

_Micha schreef:
Waarom wordt er altijd gezeurt over hoe duur een pony/paard wel niet is. Áltijd moet dat benadrukt worden of de TS wel genoeg gelf heeft voor een pony als ze bezig zijn er een te kopen.
Waarschijnlijk heeft ze daar zelf hardstikke goed overnagedacht.
Sorry maar ik wordt hier een beetje moe van. Dit is niet aanvallend naar deze 2 mensen bedoeld maar in het algemeen.

Verder ga ik mee met de rest, ik zou er geen 600 euro voor geven hoor!
En waarom wil je dit veulen? Omdat je er al een band mee hebt?
Of gewoon omdat het een leuk veulentje is. En als het om die rede is kan het je nog wel eens vervelend uitpakken met die totaal verschillende vader er moeder. Met de stokmaat dan

Je bent me net voor. Haha! Je durft hier verdorie bijna niet meer eens tussen neus en lippen door te zeggen dat je even blut bent. Als iemand op EA de vraagprijs van een deken wil weten en vervolgens zegt dat hij afhaakt omdat hij dat te duur vind, wordt er toch ook niet gevraagd of je je paard dan wel kunt onderhouden? Ik zeg vaak zat dat ik geen geld, maar dat is nadat ik mijn stalgeld en weet ik wat heb betaald, daarnaast ook nog een spaarrekening waar ik niet aan kom. Ik ben vast niet de enige...

Verder ga ik met de rest mee. Naast dat dit een erg bizarre kruising is, kun je idd genoeg veulens met papieren of oudere papierloze paarden krijgen.

Maar als je gewoon verlieft bent op dit veulentje, zou het mij als ik jou was niet uitmaken als hij niet die 145 haalt over 3 jaar. Als dat bij jou net zo is en je hebt het geld er voor over, moet je het gewoon doen. Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:30

blowdiene schreef:
.
ik wil dit paardje zelf houden om in te rijden en om later wedstrijden mee te rijden( mijn zusje dan)
zelf ben ik 17 en ik rijd ongeveer 6 a 7 jaar.
ze vragen 600 voor dit merrietje, maar ik weet niet of het teveel is.
wat vinden jullie ervan..?

Geen idee wat een normale prijs is voor zo'n veulen.
Weet alleen wel dat het niet verstandig is voor jou om het te kopen.

Je wil hem zelf inrijden zeg je maar met je dan 20 jaar ben je vrijwel zeker te groot en te zwaar voor de pony. Tenzij je zusje nu 2 is, is zij tegen de tijd dat er op het veulen gereden kan worden waarschijnlijk ook te groot en te zwaar geworden.

Kortom veulen voldoet totaal niet aan het doel waarvoor je het wilt gebruiken.
Dan is de prijs eigenlijk ook niet relevant meer.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:56

als je gek bent op het veulentje en je hebt het geld er voor over dan zou ik het doen als ik jou was!
als je met dit beestje nu meteen al een klik voelt moet het wel goed zitten.

het komt op mij niet over alsof je zwaar de wedstrijden in wilt ? dan moet het met je gewicht en je lengte ook haast wel goed komen!

als ik dit veulentje naast zijn mams zie schuivelen dan kun je er wel vanuit gaan dat ie groter word dan haar, hij is nu al bijna even hoog Knipoog

over de financiele kwestie: helemaal mee eens! ik roep ook wel eens dat ik geen geld heb en in principe is dat dan ook zo, maar mocht mijn paardje op datzelfde moment weet ik wat nodig hebben dan krijgt ie het!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:08

ja oke, maar ik heb al afgezien van het veulen Knipoog
ik wil alleen nu weten wat verstandiger is in mijn geval een d- of e-pony of een paard... Vork

waarschijnlijk word ik 1.69 groot en 45/50 kilo.
mijn zusje is denk ik over 3/4 jaar 1.70-1.80 en rond de 55-65 kilo.
ik wil idd niet zwaar de wedstrijden in.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:18

jammer van het veulen! maar er zijn er meer dan genoeg Knipoog

ik ga maar even uit van mezelf dan Lachen
ik ben 1.78 (ben 27 dus groeien is uitgesloten, ik begin te krimpen Knipoog )
weeg 68 op mijn goeie dagen Knipoog
en ik heb een haflinger, inmiddels is hij 2 jaar en alweer 2 maanden....hij word tegen de 1.50 aan

tja ik ben een ponymens! zou in jouw geval voor een e-pony gaan of het moet ook een haf of fjord of tinker worden dan zijn ze breder en kan het dus kleiner.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:21

Kom op Blowdiene je kan toch zelf ook wel bedenken dat als iemand 1.75 is zijn/haar benen onder de buik van een d pony uitkomen.

Je moet dan echt wel richting E pony of voor het mooi aan een paard gaan denken.
Bovendien vind ik 45 kg geen realistisch gewicht bij een lengte van 1.70.