Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. cindysponys schreef:Omdat een paard een sociaal dier is dat soortgenoten nodig heeft. Hoeveel aandacht je hem ook geeft. Het liefst bevindt het paard zich 24/7 in een kleine kudde, zonder hekken/tralies ertussen. Ik ken echt wel paarden die problemen krijgen van het alleen staan. Daarnaast vind ik het gewoon niet kunnen, ook al heb je er zelf geen last van, dat doe je een paard niet aan.
Een pony/paard, of het een shet is of een shire, kost altijd veel geld, tijd en ruimte. Ik denk dat als je je paard persé thuis wilt zetten, je het beste een paar extra stallen kunt bouwen en die verhuren. Of doorsparen voor de gezelschapspony of de pensionstalling.
Ik kan niet zeggen of 240 euro in de maand duur is. Dat hangt onder andere af van:
*wat hierbij inbegrepen is (krachtvoer, hooi, stro, ontworming??)
*waar je woont (randstad is duur)
*weide of stal
*wordt er uitgemest en gevoerd of moet je alles zelf doen
*is er een binnenbak, buitenbak, stapmolen aanwezig etc.
Net wat je zelf wilt eigenlijk, daar hangt de prijs vooral van af, en je regio.
Laar_ schreef:cindysponys schreef:Omdat een paard een sociaal dier is dat soortgenoten nodig heeft. Hoeveel aandacht je hem ook geeft. Het liefst bevindt het paard zich 24/7 in een kleine kudde, zonder hekken/tralies ertussen. Ik ken echt wel paarden die problemen krijgen van het alleen staan. Daarnaast vind ik het gewoon niet kunnen, ook al heb je er zelf geen last van, dat doe je een paard niet aan.
Een pony/paard, of het een shet is of een shire, kost altijd veel geld, tijd en ruimte. Ik denk dat als je je paard persé thuis wilt zetten, je het beste een paar extra stallen kunt bouwen en die verhuren. Of doorsparen voor de gezelschapspony of de pensionstalling.
Ik kan niet zeggen of 240 euro in de maand duur is. Dat hangt onder andere af van:
*wat hierbij inbegrepen is (krachtvoer, hooi, stro, ontworming??)
*waar je woont (randstad is duur)
*weide of stal
*wordt er uitgemest en gevoerd of moet je alles zelf doen
*is er een binnenbak, buitenbak, stapmolen aanwezig etc.
Net wat je zelf wilt eigenlijk, daar hangt de prijs vooral van af, en je regio.
Dat is wel heel erg groots aanpakken hè. Ze wil alleen een pony/paard, geen pensoinstal (neem ik aan dan).
Mijn pony kan heel goed alleen staan hoor.