is kopen op marktplaats wel zo verstandig ???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: is kopen op marktplaats wel zo verstandig ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:38

Heb al mn paarden via de marktplaats gekocht.
En heb met geeneen problemen gehad,zowel qua gezondheid niet en ook geen problemen rond de koop of verkoop.
Wat ze gekost hebben geef ik niet prijs want dat is prive.
Ik denk dat je zoiezo altijd moet uitkijken waar je een paard koopt en idd ook je emoties thuis moet laten,wel moet er een klik zijn met het desbetreffende paard.
En of je een paard laat keuren moet je zelf weten,das ieder zn eigen keus,vind het wel een aanrader.
Wel is het altijd handig iemand mee te nemen die kan afdingen,scheelt je soms een paar honderd euro Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:18

ikke schreef:
Waar je je paard ook koopt, laat je emoties thuis!
Paarden kopen is een rationele zaak. Pas daarna is het belanglijk of de klik er is en pas daarna volgt prijs en eventueel koop.
Ben dus slimmer dan anderen hier, die topics starten over opgelicht door handelaar, fout paard, ziek paard gekocht, whatever; het is namelijk hun eigen schuld op dat moment; ZIJ hebben namelijk de praatjes van de verkoper geloofd en niet zelf gekeken of laten kijken of het paard deugd voor datgene wat ze ermee wilden doen.

Verder maakt het geen barst uit waar je je paard vandaan haalt, Marktplaats is niet beter of slechter dan willekeurig welke andere verkopende partij. JIJ hebt onderzoekplicht van de wet.......

Nu heb ik het even vooral over het vet gedrukte... Dit slaat dus echt nergens op....
Ik heb vorig jaar Juni mijn paard gekocht, laten keuren door zelf uitgekozen DA...
Alles was goed!! Jippie heel fijn!!
Mensen waren heel aardig (particulieren), zag er allemaal super uit, 3e keer ben ik hem wezen halen.
Al na 2 en een halve maand was hij kreupel.... Hij had een scheur zitten net boven het sponggewricht.
Dit kwam doordat hij heel erg tegen de boxwand aantrapte, daardoor heeft hij dit opgelopen.
Hij heeft toen 3 maanden op volledige boxrust gestaan, om te kijken of het daarmee goed kon komen.
Ondertussen van alles aangedaan om dit te voorkomen, minder erg te maken maar niets hielp.
Na 3 maanden en tussendoor heel veel DA bezoekjes was hij nog steeds kreupel....
Wat bleek, hij had een botsplinter zitten die tussen allerlei structuren doorliep en in een pees prikte.
Ook dit kwam door het trappen tegen de boxwand..
Hier konden ze niks meer aandoen, helemaal niets., hij liep stokkreupel en had ontzettend pijn.
Op 29 januari heb ik hem moeten laten inslapen. Ik heb hem 7 maanden gehad, waarvan de laatste 4 en half hij kreupel was.
Hij heeft gewoon letterlijk zijn eigen benen de vernieling in getrapt!!!!!!!!!! Hij is 5 jaar geworden.

De vorige eigenaren moeten dit geweten hebben.
Ik heb vaak contact gezocht, alleen er werd nooit opgenomen, mailtjes, sms'jes werden niet beantwoord.
Als ik met een ander nummer belde werd de hoorn erop geplurd, heel fijn, niet dus.

Ook ik ben dus opgelicht, alleen dit had niet voorkomen kunnen worden in mijn ogen.
Dus het is echt niet altijd je eigen schuld!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:21

Ik heb mijn paard ook via MP en ben heel tevreden hoe het is gegaan!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:22

Dit heeft trouwens verder niets met marktplaats te maken, iik zou niet weten wat er mis is.
Marktplaats heeft niets met de ''oplichters'' te maken, het is slechts een site waar je kan adverteren...

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:40

Ik heb ook een pony gekocht via een advertentie bij een handelaar. 1ste keer kijken en zien hoe ze loopt toen 1x gereden. 2 week later pas weer, ze had 2 week rust vanwege hoesten, gezien hoe ze het deed met teveel energie was braaf. Toen nog een keer wezen rijden op haar iemand meegenomen met verstand van paarden nou die vond haar goed en zag er goed uit beetje te dun maar oke. Haar laten keuren, alles goed helemaal goedgekeurd. ik helemaal blij haar gekocht, en de volgende dag werd ze gebracht.
Ik kreeg er niets bij maar oke dus wij gingen spullen kopen werden we gebeld ja ze hoest, nou wij balen. Wij een deken gekochtt, want ze stond altijd onder deken en die nacht dus niet omdat we die niet hadden. Nou hoesten over en ondertussen kwam ik achter haar echte zelf, niet goed luisterend, bang voor de zweep en nog een aantal dingen, maar ik wil haar niet kwijt en met de tijd komen wij er samen denk ik wel en ik denk dat dit niet anders had gekund en hoe dan ook ben blij en je kunt niet alles voorkomen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:42

marktplaats, is, net als bokt, een verzameling van individuen.
dus eigenlijk kan je er ja geen zinnig woord over zeggen, het is precies zoals in 'het echt'.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:11

Eén van mijn vorige paarden heb ik ook verkocht via MP.
Ze was binnen een dag al verkocht. Dat was in 2001, toen ik nog maar nét van het bestaan van MP af wist.
Snapte ook niet precies wat ik aan het doen was, maar binnen notime een advertentie geplaatst, mét foto en alles ging prima.
De eerste mensen die haar zagen, vielen als een blok voor haar.

Het gaat er maar om, dat je je gezonde verstand meeneemt als je een paard gaat kopen en niet denkt: o wat issie mooi, wat issie lief of erger: och wat issie sielug.
Gewoon rationeel denken, keuren, evt. bloed trekken en een paar keer proef gaan rijden.

Proeftijd, daar doe ik niet aan als ik een paard verkoop, bij mij mag je komen rijden wat je maar wilt, al kom je 3 weken aan een stuk iedere dag, geen enkel probleem, maar op proef gaat er bij mij nooit meer een paard mee.
1x gedaan en een partij ellende gehad, dat wil je niet weten....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:59

Ik heb mijn paard via marktplaats gekocht. Ze stond er net 2 dagen op. Ik heb direct gemaild. 3 dagen later wezen kijken en de koop gesloten. Ik heb toen geen expert meegenomen, maar haar wel laten keuren. Eerst wilde ik dat bij mijn eigen DA doen, maar omdat het ruim 3 uur rijden was heb ik erin toegestemd haar daar te laten keuren. Het raport heb ik over de fax gekregen. De DA die de keuring heeft gedaan heb ik daarna nog gebeld om zeker te weten dat het allemaal klopte. En dat deed het.

Ik heb er nu een geweldig paardje aan.