ikke schreef:Waar je je paard ook koopt, laat je emoties thuis!
Paarden kopen is een rationele zaak. Pas daarna is het belanglijk of de klik er is en pas daarna volgt prijs en eventueel koop.
Ben dus slimmer dan anderen hier, die topics starten over opgelicht door handelaar, fout paard, ziek paard gekocht, whatever; het is namelijk hun eigen schuld op dat moment; ZIJ hebben namelijk de praatjes van de verkoper geloofd en niet zelf gekeken of laten kijken of het paard deugd voor datgene wat ze ermee wilden doen.
Verder maakt het geen barst uit waar je je paard vandaan haalt, Marktplaats is niet beter of slechter dan willekeurig welke andere verkopende partij. JIJ hebt onderzoekplicht van de wet.......
Nu heb ik het even vooral over het vet gedrukte... Dit slaat dus echt nergens op....
Ik heb vorig jaar Juni mijn paard gekocht, laten keuren door zelf uitgekozen DA...
Alles was goed!! Jippie heel fijn!!
Mensen waren heel aardig (particulieren), zag er allemaal super uit, 3e keer ben ik hem wezen halen.
Al na 2 en een halve maand was hij kreupel.... Hij had een scheur zitten net boven het sponggewricht.
Dit kwam doordat hij heel erg tegen de boxwand aantrapte, daardoor heeft hij dit opgelopen.
Hij heeft toen 3 maanden op volledige boxrust gestaan, om te kijken of het daarmee goed kon komen.
Ondertussen van alles aangedaan om dit te voorkomen, minder erg te maken maar niets hielp.
Na 3 maanden en tussendoor heel veel DA bezoekjes was hij nog steeds kreupel....
Wat bleek, hij had een botsplinter zitten die tussen allerlei structuren doorliep en in een pees prikte.
Ook dit kwam door het trappen tegen de boxwand..
Hier konden ze niks meer aandoen, helemaal niets., hij liep stokkreupel en had ontzettend pijn.
Op 29 januari heb ik hem moeten laten inslapen. Ik heb hem 7 maanden gehad, waarvan de laatste 4 en half hij kreupel was.
Hij heeft gewoon letterlijk zijn eigen benen de vernieling in getrapt!!!!!!!!!! Hij is 5 jaar geworden.
De vorige eigenaren moeten dit geweten hebben.
Ik heb vaak contact gezocht, alleen er werd nooit opgenomen, mailtjes, sms'jes werden niet beantwoord.
Als ik met een ander nummer belde werd de hoorn erop geplurd, heel fijn, niet dus.
Ook ik ben dus opgelicht, alleen dit had niet voorkomen kunnen worden in mijn ogen.
Dus het is echt niet altijd je eigen schuld!