ik krijg mijn paard Niet in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_sandra

Re: ik krijg mijn paard Niet in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:45

Harvy schreef:
ik heb alles al geprobeert
maar ik krijg mijn paard niet in de trailer
heb alles al geprobeert hengste ketting en alles
maar ik krijg hem er maar niet in de trailer
weten jullie een andere opzie Vork

ik heb gehoord dat een bezem erachter vaak wel werkt

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:01

Heb niet heel t topic doorgekeken maar wel een beetje..
er stond dat iemand hem voor elk voetje wat lekkers gaf..
hier moet je nooooooooooooit aan beginnen want dan gaat hij is in het vervolg een spelletje van maken..
Is je paard bang? wat doet hij?
Als hij bang is en hij draait weg dan doe je het touw om zijn neus, trailer tegen een muur aan, iemand aan de andere kant staan.. wel belonen met je stem en aai..
alsie erop staat lekker wat voer geven
evt. elke dag doen en hem op de trailer voeren

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:58

StalHaast schreef:
Heb niet heel t topic doorgekeken maar wel een beetje..
er stond dat iemand hem voor elk voetje wat lekkers gaf..
hier moet je nooooooooooooit aan beginnen want dan gaat hij is in het vervolg een spelletje van maken..
Is je paard bang? wat doet hij?
Als hij bang is en hij draait weg dan doe je het touw om zijn neus, trailer tegen een muur aan, iemand aan de andere kant staan.. wel belonen met je stem en aai..
alsie erop staat lekker wat voer geven
evt. elke dag doen en hem op de trailer voeren

Hoe wil je het touw om zijn neus binden?
Zo, dat hij wel naar voren moet doordat er anders teveel druk op de neus komt?

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:41

Je doet het touw gewoon vast klippen zoals normaal, dan maak je een lus in je handen die doe je dan onderaan naar de clip tussen het halster en zijn hoofd door, om zn neus..
Als hij dan opzij wilt, dan ben je sterker..
ik krijg mijn paard de trailer niet op zonder dat touw over zijn neus

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:52

roanje44 schreef:
Harvy schreef:
ik heb alles al geprobeert
maar ik krijg mijn paard niet in de trailer
heb alles al geprobeert hengste ketting en alles
maar ik krijg hem er maar niet in de trailer
weten jullie een andere opzie Vork

ik heb gehoord dat een bezem erachter vaak wel werkt

Bezem!! Echt het middel om je paard op de trailer te krijgen!!! Afgod Niks geen rare poespas van longeerlijnen en of zwepen,kettingen etc.
Neem een bezem en een bakje brokjes. En wat engelen geduld.
En dan met veel oefenen en vertrouwen loopt ie er zo op..
Met de bezem duw je je paard aan tegen de kont,en met de brokjes beloon je het dier!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:06

sowieso is het handig om eerst te kijken waarom hij de trailer niet inwil.

Want je kan blinddoeken, bezems, zwepen, longeeerlijnen en al die dingen gaan gebruiken, maar daar los je dus het probleem niet mee op.

Is hij bang? of heeft hij gewoon geen zin?

Waar ik op dit moment mee bezig ben is mijn paard intresse te laten krijgen in de trailer. Door vele verhuizingen wil ze er niet meer in, want trailer staat dan voor verhuizen.

Veel oefenen en veel geduld.

Ik ga in de trailer staan met bijvoorbeeld een emmer muesli, zodat ze er net niet bij kan. Zodra ze op de klep stapt krijgt ze een klein hapje, net voor de smaak. Dat wekt bij mijn paard intresse op en daarna ging ze voetje voor voetje naar binnen. Binnen zeer goed belonen en na een paar minutjes er weer uit. En zo langzaam opbouwen, stukje rijden enzovoort.

Ik heb geen bezems, longeerlijnen ofzo bij het oefenen, dat wekt bij mijn paard alleen maar onrust op.

Nooit gaan trekken aan de lijn, want dan gaan ze alleen maar tegenhangen.

In ieder geval succes met oefenen.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:39

Ik gebruik ook geen zwepen longeerlijnen enz enz niet meer.. Ik heb het wel gedaan, maar het enige wat ik daarme berijkte was strijd.!! Mijn paard heeft zoveel angst in de trailer dat ik het stapje bij beetje het vertrouwen ga winnen. Hoe ik dat ga doen? Ik zet de trailer in de bak neer.. Ik zet de halve bak af. Zo kan ze er aan wennen. binnen in de trailer leg ik wat voer neer. Ze hoeft er niet gelijk in.. Maar elk stapje dat ze erop zet is gelijk helemaal Braaf!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:42

ER kan een boel mis gaan met het trailerladen, ik adviseer je om er iemand bij te halen die het wel op een manier doet die jou aanstaat en die er veel ervaring mee heeft. Verder al eerder gezegd de site van 2moons.nl

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:44

www.twomoons.nl Voor mijn paard was het de idelae hulp die ik nodig had om m op een vriednelijke en duidelijke manier te kunnen laden.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 20:52

Die van mij wil de trailer wel in maar hij is gewoon zo bang ervoor maar ik heb hem nu zo ver dat die er binnen 45 min in staat en dan zonder zweep alles dan werk ik alleen met voer en met wortels Knipoog ik ben nu blij dat ik hem er met 45 min in heb staan dat is beter dan dat die helemaal niet wil

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:00

Harvy schreef:
Die van mij wil de trailer wel in maar hij is gewoon zo bang ervoor maar ik heb hem nu zo ver dat die er binnen 45 min in staat en dan zonder zweep alles dan werk ik alleen met voer en met wortels Knipoog ik ben nu blij dat ik hem er met 45 min in heb staan dat is beter dan dat die helemaal niet wil

Ga eens naar een info avond van petra Vlasblom.. steek je echt heel veel van op. Is echt een aanrader voor mensen die zich meer willen verdiepen in de denk wijze van een paard of met (trailerlaad) problemen.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:44

Harvy schreef:

Ik zou 45 minuten toch echt nog altijd te lang vinden hoor. Wij kunnen bij laadproblemen prima helpen, no cure no pay!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:49

mijn paard wil ook nog niet zo graag op de trailer...
ze is nog jong, en ik weet niet wat het is maar net of ze bang is dat het dak te laag is... zo staat ze er dan bij. Verward

maar goed, heb al veel geprobeerd,
longeerlijnen werkt niks, je kunt trekken wat je wil. ze verzet geen stap hoor Clown
nu met een zweepje erbij, geen mep verkopen, maar als ie er al alleen bij is en je haar een klein beetje aanraakt stapt ze er zo op Lachen

het is natuurlijk ook wel heel raar.... zo'n rijdende 'stal' Clown

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:31

Hai hai,
Ik ben heel tevreden over wendymisran1 zij heeft mij geholpen met mijn paard.
Mijn paard weet dat ze sterk is en als ze iets echt niet wil gooit ze haar gewicht en kracht in de strijd..dendert overal overheen..en omdat ik dan ook nog eens super gestresst ben..is dit natuurlijk geen combinatie.
Wendy heeft mij geleerd om mijn paard in 60 sec te laden met commando's..er komt geen longeerlijn of zweep bij kijken.
Je moet alleen leren een goede leider en consequent te zijn.
Je leerd zelf je paard laden..zodat je zelf de stang erachter en de klep dicht kan doen zonder dat je iemand anders nodig hebt.
Tot nu toe heb ik er al heel veel profijt van..ben al op cursus geweest..en heb haar daar op vreemd terrein kunnen laden (helemaal alleen )
Wendy weet wat ze doet is heel rustig en heeft veel geduld misschien is dit wat voor je?? ik ben er iig nog steeds heel blij mee!
Mocht je vragen hebben..pb me dan even

groetjes keet

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:37

Als hij er in staat en hij is erg bang in de trailer dan moet je er eens een dag voor uittrekken en hem er in zetten een paar meter rijden even wachten uitladen trailer terug weer laden weer rijden enz. enz. desnoods er bij gaan staan (ik zou dan wel handschoenen aan en een cap op zetten) zo steeds verder een uurtje weg zetten en even rust nemen dan weer het zelfde.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:24

Een pony bij ons op stal wou ook nooit de trailer in.. Die mensen hebben alles geprobeerd.. brokjes, zweep, met rust maar niks hielp.. alleen de longeerlijn hadden ze nog niet geprobeerd.. en ja hoor.. dat hielp! Ook een andere wou er niet in en weer die longeerlijn kreeg hem erin.

Het ging niet eens hard, gewoon rustig en na die tijd liepen ze er met gemak in!

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:58

Helemaal alleen paard laden vind ik geen succes. Maar goed.

Wat bij ons ook erg hielp was het deurtje voor ook open zetten. Vaak is het donker in de trailer wat niet elk paard op prijs stelt. Zo lopen ze naar het licht toe.

Wij hebben een middag er vooruit getrokken vorige zomer, met meerdere mensen, rust en de longeerlijn. Sindsdien loopt hij rust aan een los touwtje achter me aan en blijft hij ook rustig staan in de trailer.

appelpeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:04

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:35

Er is niet één "wondermethode" voor het trailerladen. Als je iemand wil inhuren om trailerlaadproblemen op te lossen, vraag dan wat voor methode(s) ze hebben. Als ze met maar één systeem werken, zoek maar vrolijk een ander. Paarden zijn namelijk heel verschillend en waar de ene heel goed laadt met een longeerlijn (of bezem) achter de kont, gaat een ander paard daar juist meer van in de contramine. Bij de ene moet je wachten met druk, met een ander juist zonder druk, met nummer drie moet je helemaal niet wachten, maar juist activeren.
Kijk naar het paard en zoek uit waar het goed op reageert. En vergeet niet dat de chauffeur ook een heel belangrijke factor is voor het laden in de toekomst.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:13

Waratje schreef:
Er is niet één "wondermethode" voor het trailerladen. Als je iemand wil inhuren om trailerlaadproblemen op te lossen, vraag dan wat voor methode(s) ze hebben. Als ze met maar één systeem werken, zoek maar vrolijk een ander. Paarden zijn namelijk heel verschillend en waar de ene heel goed laadt met een longeerlijn (of bezem) achter de kont, gaat een ander paard daar juist meer van in de contramine. Bij de ene moet je wachten met druk, met een ander juist zonder druk, met nummer drie moet je helemaal niet wachten, maar juist activeren.
Kijk naar het paard en zoek uit waar het goed op reageert. En vergeet niet dat de chauffeur ook een heel belangrijke factor is voor het laden in de toekomst.

De beste paardentrainers kijken naar het paard voor zich en trainen op wat ze zien, en durven het tijdens de training ook nog eens bij te stellen Knipoog .

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:16

mijn eigenwijs heeft het ook altijd gedaan.. VOORAL NIET BELONEN MET SNOEPJES OF WAT DAN OOK!! beloon hem pas als hij er echt in staat en je de klep heb dicht gedaan.. wij hebben een touw door ze mond gedaan.. hij ging wat worstelen maar toen liep hij er direct in.. beetje rare manier.. maar nu als hij er niet in wil knoop ik het halster touw onder het halster helemaal achteraan vast en dan weet hij.. oei laat ik er maar in lopen.. dus zonder geworstel of gevecht.. en zonder voer.. paard neemt je dan alleen maar in de maling als hij telkes voer krijgt voor dat ene stapje dat hij zet..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:17

Inderdaad Monya. En ik verdenk jou er zomaar van zo'n trainer te zijn..... Knipoog

Wallie, wat voor jouw paard wel of niet werkt, hoeft bij een ander paard niet hetzelfde effect te hebben, dus mag je het schreeuwen wel achterwege laten.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:51

schreeuwen?? :S nadruk leggen op.. heet dat.. ze wou toch wat tips... ni zeure dan hea

RobbertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:58

Ik heb niet alles doorgelezen, dus mijn excuses als ik iets dubbel meld. De pony van mijn zus is dus erg eigenwijs met de trailer in gaan. Ze heeft van alles geprobeert, de monty robberts methode, longeerlijn, koekjes, boos worden en het hielp niet. Toen heeft ze de longeerlijn aan het halster geklikt, het touw door de trailer heen, over de stang heen door het deurtje naar buiten en dan via de zijkant van de trailer achter de kont langs. Je krijgt nu van voor en van achter druk en nu staat de pony er binnen 15 seconden in Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:13

en wat nou als de pony gaat trekken of hangen?