Dan heb je Girocco iig terug en krijgt hij het goed, dat lijkt me toch het belangrijkste
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sigrid1182 schreef:ik zou die 300 euries verzamelen, trailer achter de auto en ophalen die bok.....geen juridisch getouwtrek....e.d.
ik had haar de 300 euro gegeven en klaar........paard opladen en weg........tis denk ik de gemakkelijkste, snelste en goedkoopste weg......
anders denk ik dat het een hele vervelende langdurige zaak gaat worden, die zowiezo niet goed voor je paard is....
sigrid1182 schreef:ik zou die 300 euries verzamelen, trailer achter de auto en ophalen die bok.....geen juridisch getouwtrek....e.d.
ik had haar de 300 euro gegeven en klaar........paard opladen en weg........tis denk ik de gemakkelijkste, snelste en goedkoopste weg......
anders denk ik dat het een hele vervelende langdurige zaak gaat worden, die zowiezo niet goed voor je paard is....
) dus dat is al 1 zorg minder dan in ieder geval.
daar kan ik mij zo boos over maken. ik had een hele nette mail geschreven waarin IK zelfs mijn EXCUSES aanbood terwijl ik technisch gezien niets verkeerd had gedaan maar ik wou het beste voor Girocco en dat was toch wel om bij haar te blijven want dan kon hij bij zijn maatje blijven (een afspraak bij de koop was dan dat er een DA naar hem kwam kijken)
AaronYve schreef:Dus die ander heeft ''zaken'' met jou gedaan toen je nog minderjarig was??
Als dat zo is dan is die andere een grote fout begaan. En heb je alle recht om je paard weer terug te halen.
Het is toch ook nog jou paard?
snoetie schreef:AaronYve schreef:Dus die ander heeft ''zaken'' met jou gedaan toen je nog minderjarig was??
Als dat zo is dan is die andere een grote fout begaan. En heb je alle recht om je paard weer terug te halen.
Het is toch ook nog jou paard?
waarom heeft die ander dan een fout begaan? als het in het maatschappelijk verkeer geaccepteerd is, is die vrouw het niet schuld. anders zou de TS bij wijze van spreken nog geen brood mogen halen bij de bakker, want ze is toch minderjarig en mag dan geen "zaken" doen volgens jou. maargoed dit is in het nederlandse recht, van het franse heb ik niet zoveel verstand.![]()
@ TS: succes!
wiifke schreef:Wat ik nou niet snap is waarom je het geld van die ander niet wilt lenen als het wel opgeschreven word met de details.. Of is het zo dat je die persoon niet helemaal kunt vertrouwen?
Aan de andere kant heb je dan wel je paard weer terug! En dat lijkt me wel zo makkelijk nu je vrijdag alweer naar Nederland gaat..
)

AaronYve schreef:waar slaat dat op? ieder weet toch wel dat men geen zaken moet doen met minderjarige en anders in toestemming met de ouders en ja als een minderjarige een brood bij de bakker gaat halen en de ouders zouden dat niet willen kunnen de ouders het brood iig terug brengen en zou de bakker het geld terug moeten geven. (staat in mijn rechtboek!) Dus snap niet dat je zo reageert wat is met het frans recht.

cp112 schreef:maar ik heb wat geregeld. ik heb iemand hier, een vriendin, die land + schuur heeft en zelf altijd paarden heeft gehad, ze woont op het moment alleen en wil super graag wat aan huis hebben maar daar heeft ze het geld niet voor. ze wil graag voor Girocco zorgen