Welke paardenverzekering hebben jullie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_sjors_

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:33

Ik was bij Hippo Zorg verzekerd (ben er nu uitgegooid omdat mijn paard afgekeurd is en ze uitbetaald hebben), maar ik was een zeer tevreden klant. Binnen een week kreeg ik altijd weer antwoord na een declaratie en stond ook het geld al op mijn rekening. Altijd een snelle afhandeling en ze deden nergens moeilijk over.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:51

Je bent verzekerd voor dierenarts kosten, ongelukken die jij met je paard of je paard zelf veroorzaakt enz. enz. en tegen de dood.. natuurlijk kan een geld bedrag de dood van je paard nooit goed maken maar het maakt de afhandeling wel een stuk makkelijker.

hannahhannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:00

Net het topic dat ik zocht! Mijn paard is nu ook verzekerd voor dood, schade (aan anderen), hoge dierenartskosten (operaties ed.) Ook bij de vroegere interpolis, en het geld heb ik er helaas wel uitgehaald. Nu verwacht ik over een paar weekjes een veulen, en ook die wil ik verzekeren, maar moet ik hem/haar dan meteen verzekeren voor alles? De kans dat er operaties ed gaan plaats vinden is toch een stuk kleiner dan bij een paard van 10 jaar en ouder, dus mijn vraag is, kan ik een veulen nu voor dood, brand, schade ed verzekeren en dan later nog dingen toevoegen? Of is dat geen goed idee, of kan je niet zo 'spelen' met verzekering? iemand ervaring? bedankt!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:38

Natural_K schreef:
Je bent verzekerd voor dierenarts kosten, ongelukken die jij met je paard of je paard zelf veroorzaakt enz. enz. en tegen de dood.. natuurlijk kan een geld bedrag de dood van je paard nooit goed maken maar het maakt de afhandeling wel een stuk makkelijker.

Schade die veroorzaakt wordt door paard (al dan niet met mij erbij) wordt vergoed door mijn AVP, dat kost mij niets extra, die verzekering heb ik toch al.
Dierenartskosten die ik in de afgelopen 14 jaar heb gehad bestonden uit enten, enten, enten, etc. en een keer opvoelen toen ze drachtig was, maar dat werd betaald door degene voor wie het veulen was. Ondertussen heb ik 14 jaar lang 20 euro in mijn zak gehouden, welke last heb ik daarvan gehad? Want die vraag heb je nog niet beantwoord.......

hannahhannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:49

Jij hebt dan het geluk gehad dat je er geen last van hebt gehad idd, maar mijn paard heeft een operatie, behandelingen bij verchillende klinieken gehad, en dat geld had ik niet eens gehad als ik jaren gespaard had! Als ik niet verzekerd was geweest, had ik een lening moeten nemen of moet laten inslapen, dus dat is denk ik wel een belangrijke overweging, het kan iedereen overkomen, ze was compleet gezond, in wedstrijdconditie, en kwam op een dag op 3 benen de wei uit..Dus ja..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:19

Als je een lening moet nemen om je paard een behandeling te geven, dan ben je te vroeg aan een paard begonnen. Eerste vereiste is een voldoende grote spaarpot voor calamiteiten, daarna pas het paard. Zo heb ik het ook gedaan en zo zal ik het ook blijven doen. Verder kun je een hoop dierenartskosten uitsparen door verstandig met het paard om te gaan en ja, soms kun je gewoon domme pech hebben.

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:10

Het is voor iedereen een eigen keus.. ik probeer niemand een verzekering aan te smeren. Wat ik alleen probeer duidelijk te maken is dat het een hoop kosten kan schelen als je je paard verzekerd! sommige paarden hebben nooit wat en zijn kern gezond zoals mijn paard en toch is hij verzekerd puur omdat ik als er iets gebeurt hem alle mogenlijke hulp wil kunnen bieden. En daarnaast is het gewoon verplicht bij ons op stal..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:19

Ik heb mijn paard verzekerd bij hippo zorg en ben er zeer blij mee. De kosten die ik betaald heb voor de premie heb ik er met declareren allang weer uitgehaald.
Daarnaast vind ik het erg fijn, dat als mijn paard iets zou krijgen wat niet meer goed komt, ik een start kapitaal heb om een nieuw paard te kunnen kopen.

Dat het verplicht is op stal vind ik eigenlijk niet kunnen. Wat is daar eigenlijk de reden van?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:28

Natural_K schreef:
Het is voor iedereen een eigen keus.. ik probeer niemand een verzekering aan te smeren. Wat ik alleen probeer duidelijk te maken is dat het een hoop kosten kan schelen als je je paard verzekerd! sommige paarden hebben nooit wat en zijn kern gezond zoals mijn paard en toch is hij verzekerd puur omdat ik als er iets gebeurt hem alle mogenlijke hulp wil kunnen bieden. En daarnaast is het gewoon verplicht bij ons op stal..

Je stalbaas stelt een verzekering verplicht?? Op grond van wat??
Enne, als er iets gebeurt.... dan heb ik voldoende spaarpot en als die spaarpot niet toereikend is, ga ik me ernstig afvragen of het niet verstandiger is om het paard in te laten slapen............

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:29

Waratje, dat is wel heel makkelijk gezegd. Iedere spaarpot heeft een bodem en die van mij was na twee kliniekopnames en anderhalf jaar dokteren wel bereikt. Ik had een behoorlijke spaarpot maar ben ik dan te vroeg begonnen? Nee, denk ik niet. Mijn paard was overigens de 1e anderhalf jaar ook verzekerd bij de EFO maar helaas, die wilden NIETS uitkeren...lees de kleine lettertjes dus altijd goed Knipoog .

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:58

Ik vind het helemaal niet raar dat dat verplicht is.. nou ja verplicht.. zeer gewenst.. het is uiteindelijk mijn eigen keus.

Nogmaals.. iedereen moet het lekker voor zichzelf weten of die zijn of haar paard verzekerd.. ik ben niet van plan om mezelf de grond in te laten stamen omdat ik een verzekering voor mijn paard heb wat ik niet meer als normaal vind!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:16

Natural_K schreef:

Hoezo verplicht??? Daar vind ik helemaal niets "gewoons" aan.
Als mijn paard iets mankeert wil ik niet persé alle "mogelijke" hulp geven, maar alle "wenselijke". Op het moment dat er zodanige kosten worden gemaakt dat mijn spaarpot niet voldoende zou zijn, kan ik me ook afvragen of ik mijn paard er nog een plezier mee doe om door te dokteren.

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:42

lees bovenstaand bericht....

Dit is mijn mening, als jij er anders over denkt dan is dat jouwn goed recht.. maar doe alsjeblieft niet zo onaardig,... dat is nergens voor nodig!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:56

Natural_K schreef:
Ik vind het helemaal niet raar dat dat verplicht is.. nou ja verplicht.. zeer gewenst.. het is uiteindelijk mijn eigen keus.

Nogmaals.. iedereen moet het lekker voor zichzelf weten of die zijn of haar paard verzekerd.. ik ben niet van plan om mezelf de grond in te laten stamen omdat ik een verzekering voor mijn paard heb wat ik niet meer als normaal vind!

Ben het met je eens dat het ieder zijn eigen keuze moet wezen.

Aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg situaties gezien op stal waar mensen geen geld opzij hadden gezet voor calamiteiten en geen verzekering hadden afgesloten.
Geloof mij, dat zijn hele nare situaties! Dan sta je dus als staleigenaar toe te kijken hoe mensen hun paard daar laten staan en niets kunnen/willen doen terwijl dat dier pijn heeft...
Uit dat oogpunt kan ik me toch wel voorstellen dat je in zo'n situatie niet machteloos wil toezien en wil voorkomen door mensen een verzekering af te laten sluiten. Als het je eigen pensioenstal is, dan kun je die regels maken. En als je dat van te voren bekend maakt bij nieuwe klanten, dan is het de keus van de persoon om daar te komen staan onder die voorwaarden...

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:59

Malibu schreef:
Natural_K schreef:

Aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg situaties gezien op stal waar mensen geen geld opzij hadden gezet voor calamiteiten en geen verzekering hadden afgesloten.
Geloof mij, dat zijn hele nare situaties! Dan sta je dus als staleigenaar toe te kijken hoe mensen hun paard daar laten staan en niets kunnen/willen doen terwijl dat dier pijn heeft...
Uit dat oogpunt kan ik me toch wel voorstellen dat je in zo'n situatie niet machteloos wil toezien en wil voorkomen door mensen een verzekering af te laten sluiten. Als het je eigen pensioenstal is, dan kun je die regels maken. En als je dat van te voren bekend maakt bij nieuwe klanten, dan is het de keus van de persoon om daar te komen staan onder die voorwaarden...

Inderdaat!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:01

Malibu schreef:
Natural_K schreef:

Hoezo toekijken? Je doet na een waarschuwing gewoon aangifte van dierenmishandeling! Dat is namelijk je burgerplicht, niet meer en niet minder. Daarnaast zou ik als stalhouder zulke mensen gewoon buiten zetten.
Als de stalbaas dan een verzekering wil, breng ik de kosten ervan in mindering op het stalgeld Extreme duivel

Ik vraag me dan wel af met wat voor volk jij op stal staat als je zoiets "vaak genoeg" hebt gezien........

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:12

Ik zit bij de efo. Kost iets vaan 200 euro per jaar. Heb er ook hemelvuur en beperkte ziektekosten bij. Heb ze gelukkig nog niet nodig gehad, maar het is fijn om te weten dat ze goed uitbetalen. Gewone influenza en tetanus entingen kun je toch niet declareren. Toch Bloos ?

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:22

Mensen,.. dit word een welles nietus verhaal waar de TSer helemaal niet om gevraagt heeft.. laten we ons alsjeblieft volwassen gedragen!

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:23

Linsey20 schreef:
Hallo,

Ik wil graag weten welke paardenverzekering jullie hebben en of je er tevreden mee bent...

Groetjes linsey

Even ter herindering....

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:32

Waratje schreef:
Als je een lening moet nemen om je paard een behandeling te geven, dan ben je te vroeg aan een paard begonnen. Eerste vereiste is een voldoende grote spaarpot voor calamiteiten, daarna pas het paard. Zo heb ik het ook gedaan en zo zal ik het ook blijven doen. Verder kun je een hoop dierenartskosten uitsparen door verstandig met het paard om te gaan en ja, soms kun je gewoon domme pech hebben.

Ja of je verzekert je paard gewoon, dat is voor degenen die geen dikke spaarpot hebben een ideale oplossing en je betaalt ook nog gespreid. Ik ben verzekerd bij Equine Risk, bevalt prima, ben daar gekomen door een vriendin die erg goed behandeld is. Nu heb ik het standaard pakket en binnenkort wordt hij gekeurd voor het uitgebreide pakket. Ik heb maar 1 paard en op deze manier betaal ik gespreid voor eventuele calamiteiten. En mocht hij oud worden dan is het voor mij geen weggeggooid geld maar een jarenlange geruststelling geweest dat er bij iets ernstigs backup was. Maar dat moet ieder voor zich weten. Om nu zomaar zwart wit bovenstaande neer te zetten vind ik te ver gaan. Ieder doet het op zijn eigen manier en ik kies hiervoor. Naar mijn mening begin je nooit te vroeg aan een paard, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met die geweldige dieren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:32

Natural_K schreef:
Mensen,.. dit word een welles nietus verhaal waar de TSer helemaal niet om gevraagt heeft.. laten we ons alsjeblieft volwassen gedragen!

Pardon, JIJ was degene met die opmerking over verplichtstelling. Had dat niet gemeld, dan was daar ook geen discussie over ontstaan.

Welke verzekering ik heb, heb ik al eerder gemeld, dus ik heb mijn positieve bijdrage al gelevert...........

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:40

ikke schreef:
Natural_K schreef:

Pardon, JIJ was degene met die opmerking over verplichtstelling. Had dat niet gemeld, dan was daar ook geen discussie over ontstaan.

Welke verzekering ik heb, heb ik al eerder gemeld, dus ik heb mijn positieve bijdrage al gelevert...........

Dat was geen opmerking maar een mededeling waar onderandere jij een probleem van maakt. Ik begrijp het probleem niet helemaal.. er werd mij gevraagt wat de dekingen waren en waarom ik hem verzekerd heb.. daar geef ik alleen maar antwoord op. Ik vind het erg jammer dat dit begind te lijken op een afzeik toptic...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:47

Ik zit bij een onderlinge verzekering en ben daar zeer tevreden over. Hij is alleen vezekerd tegen de dood (dus als ie afgekeurd wordt of dood in stal ligt of verongelukt), niet voor ziektenkosten. Maar daarom is de premie ook laag (ca. 80,- per jaar).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:52

IKbenEllen schreef:
Ik zit bij een onderlinge verzekering en ben daar zeer tevreden over. Hij is alleen vezekerd tegen de dood (dus als ie afgekeurd wordt of dood in stal ligt of verongelukt), niet voor ziektenkosten. Maar daarom is de premie ook laag (ca. 80,- per jaar).

Even puur uit nieuwsgierigheid, zitten daar ook leeftijdsdingen bij zoals dat bij ziektekostenverzekeringen nogal eens voorkomt? Er zijn diverse maatschappijen die een paard van 20 uit de verzekering zetten, is dat bij zo'n "voor de dood" verzekering ook aan de orde?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:52

Ik kan het alleen maar eens zijn met Ikke. Mijn paard is dan ook niet verzekerd, ik houd zelf graag de touwtjes in handen ( en heb geen zin om elke maand geld naar zo'n maatschappij te brengen Knipoog ).