paard kwijt, of niet ? raad gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: paard kwijt, of niet ? raad gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:56

Paspoort is nog geen eigendomsbewijs. Niet meegeven. Heb trouwens nog maar zelden gehoord van een hengstenhouder die zo aardig is om de merrie zomaar even op te halen. Je kunt ook kijken of er daar in de buurt een pensionstalling is, als je echt wilt dat de merrie door die hengst wordt gedekt.
Een contract maakt niks uit, dan heb je wel afspraken op papier staan, maar geen garantie dat die ook worden nagekomen, zeker gezien het feit dat het paard naar België gaat. Want welk recht is dan van toepassing; Belgisch of Nederlands?

hestr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:52

Kan je vriendin niet een trailer van bekende lenen of er eentje huren??
Ik zou als ik haar was echt niet haar paard zomaar aan die man meegeven, hoe vriendelijk hij ook over mag komen. En als er wat zou gebeuren onderweg met het paard kan hij de schuld op je vriendin afschuiven..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:07

chevax schreef:
Paspoort is nog geen eigendomsbewijs. Niet meegeven. Heb trouwens nog maar zelden gehoord van een hengstenhouder die zo aardig is om de merrie zomaar even op te halen.

Gebeurd hier ook hoor Ja Man rijdt met een vrachtwagen rond en haalt en brengt de merries... niets vreemds aan.

Als je die HH niet vertrouwt zou ik de merrie er al helemaal niet laten dekken... stel hij doet er een shetlander bij......
Denk dat dit topic beter past op FA omdat daar meer mensen zitten die regelmatig met dit soort zaken te maken hebben...

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:07

ja stel je voor dat je kunstmatig doet, en laat opsturen
hij kan ook van een ander paard halen

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:00

Ik zou niet kunstmatig doen als dat al mogelijk was, idd wat natasja1991 zegt. Ik zou proberen om van kennisen ofzo te laten rijden/trailer te lenen en zelf ook mee gaan en daar een week blijven (Als daar mogelijkhied voor is!) en ook contract opstellen Knipoog

Succes Knipoog Wel speciaal ras! Party!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:04

Ik ken wel 2 Morgan Horses in NL, waarvan 1 merrie en 1 hengst!

En die hengst is mooi!

Ik zou in ieder geval als het daar moet gebeuren wel meegaan!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:19

ik zou eens contact opnemen met een expert op juridisch gebied en kijken wat mogelijk is in de vorm van een contract...