Ze geloven mij niet...(lang verhaal)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Ze geloven mij niet...(lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:06

Silence schreef:
Dat ze dan zelf de moeite maar eens moeten nemen om te gaan kijken ipv. achter hun bureautje vandaan te beslissen of het wel of niet gaat.

Ik vind dus het erge er eigenlijk aan dat die staleigenaar nog zou moeten komen kijken of het wel waar is wat je zegt.
Kom op zeg, als jij je paard daar niet bij wilt hebben om wat voor reden dan ook, dan moet de staleigenaar gewoon overleggen met jou en de andere pensionklanten waar je paard dan wel kan staan! Jouw vraag om een ander stukje of iig een draadje tussen de paarden oid zou genoeg moeten zijn imo, daar lijkt me geen controle voor nodig.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 09:07

Nee daar is geen controle voor nodig.
Alleen even een normaal gesprek lijkt mij voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:10

Is echt balen als er niet naar je geluisterd wordt en je weet dat er echt iets speelt. Ik zou als ik jou was niet teveel mensen meenemen 1 is denk ik genoeg want wanneer je met een groepje komt voelen ze zich misschien aangevallen en zal dat zeker niet de gewenste reactie geven. Neem gewoon iemand mee waarvan je weet dat je die kan vertrouwen en die niet achter je rug je verhaal weer gaat terugdraaien. Maak een filmpje en vraag netjes of ze even tijd willen maken om er naar te kijken en wat ze er dan van vinden.

Is idd belachelijk dat zo'n stalhouder niet de boel goed in de gaten houdt als je paarden die eerst altiijd alleen stonden ineens met z'n 2en in de wei gaat gooien. Wie heeft eigenlijk bepaald dat die haf bij jou paardje kwam? Hebben jullie als eigenaren daar ook wat in te zeggen gehad?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 09:12

Daar hebben we wel wat in te zeggen gehad, maar we hebben maar even gehad om het te proberen en toen ging het wel. Maar langer samen accepteerd de haf dus niet.

Ik ga ook in het begin zeker geen andere meenemen, ik wil dit eerst zelf op kunnen lossen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:32

Als ik in jouw schoenen stond, dan pakte ik mijn spullen op en vertrok per ommegaande.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:13

Ik zou het probleem nogmaals uitleggen (desnoods met stalgenoten die het ook hebben gezien) reageert de staleigenaar weer zo boos, dan zou ik hem uitleggen dat jij klant bent en dat je er wel voor betaald (je betaald immers niet om je paard te laten verwonden door een ander paard).
Mocht hij dan nog zo moeilijk doen of boos reageren dan zou ik, als je de mogelijkheid hebt, toch een andere stal gaan zoeken of eventueel ruilen zodat je bij een ander paard kan staan.

Succes in ieder geval

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:24

Nou ik ben het gesprek aangegaan en dit keer met de eigenaresse.
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik er niet gelukkig mee ben en dat ik niet meer wil dat ze nog samen gaan.

Er was nog één paardje over dus mocht ik het met haar proberen.
De eerste 2 minuten wel een "gillende" merrie op de wei, maar daarna dikke vriendjes.

Gelukkig pakte de eigenaresse het wel goed op en zo te zien is Silence nu een stuk gelukkiger.
Morgen gaan ze voor het eerst samen de hele dag op de wei en zij houd alles extra in de gaten.

Ik ben in ieder geval erg blij voor Silence.

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:16

Goed gedaan, je paardje zal je dankbaar zijn!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:22

Mijn staleigenaars zijn hier heel simpel in: Ze nemen geen risico's, lukt het niet, dan lukt het niet. Dan gaan ze ook niet bij elkaar in de wiede (wel kunnen ze elkaar aanraken, via een scheiding. Wat ik altijd te horen krijg: 'Ze moeten maar 1 keer een klap krijgen, en het kan fataal zijn.'

Wat ik hier mee wil zeggen, dat je geen risico's moet nemen op dit vlak! Goed dat je paardje nu ergens anders kan staan, maar alsnog zou ik moest ik jou zijn zelf ook proberen te kijken, afgezien van het feit dat haar man hier helemaal anders over denkt, lijkt mij dat wel verstandig.

Veel succes, met het nieuwe paardje!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:25

bewijzen is denk ik het enige, dus ga verstopt klaar staan met je camera en laat zien dat die Haflinger toch echt de schuldige is Knipoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:33

ik heb ook een haflinger. die soms dominant kan zijn. En echt mijn paardje heeft een keer een fjord gemolensteerd. die fjord kwam naast hem te staan. en ze kunnen elkaar aanraken als ze in de stallen zijn. niet trappen allleen hoofde naar elkaar toe. Mjn paard moet dan even laten zien dat dit zijn stal is en er geen paard overe zijn stuk mag (dus hoofd over de rand) Meestal gaat dit naar 3 dagen over. En mag dat paardje als hij hem leuk vind wel zijn hoofd over de rand doen. Dus die fjord doet dat en mijn paard haalt uit. Eerst meestal waarschuwing en daarna menens. Toen ik hoorde dat mijn paard dat deed. Heb ik gelijk voor gezorgt dat mijn paard niet bij de fjord kon komen.

die fjord is nu weg. En er staat een ander naast hem.En er is niks meer aan de hand

ik vind het belachelijk van die haflinger eigenaar. Dat ze zegt doet hij anders nooit. En er niks aan doet. Ik heb een hekel als mijn paard een ander paard molensteerd.

Kortom gewoon gaan klagen bij de staleigenaar, je mag je mening uit klaar. jij ben klant en klant is koning

edit: ik had niet alles gelezen en lees pas net dat het al opgelost is

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:37

Het is al allemaal in orde hoor Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 21:25

Het is inderdaad gelukkig in orde.
Ik hou het natuurlijk nog even in de gaten, maar het lijkt zoveel beter nu.

Wat betreft dat de eigenaar van de Haflinger zei dat ie dat anders nooit doet, blijkt onzin.
Ik hoorde vanavond namelijk op stal dat hij altijd alleen op de wei gestaan heeft.

Dus ze kan dat helemaal niet weten.

Nu loopt zij dus wel op stal rond te vertellen dat Silence diegene was die aan het bijten was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:30

Fijn Silence, dat het toch gelukt is OK dan! Hoop dat dit een betere combi is dan die met de haf.
En ik zou me niks van het geklets aantrekken hoor, je weet wel beter toch?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 06:49

Ja ik weet wel beter inderdaad.
Het is natuurlijk niet voor niks dat ze totaal niet geliefd is Bloos

Het lijkt een goede combinatie nu.
Kijk een Merrie is toch altijd anders dan een ruin, maar een heel groot verschil is al dat dit paard Silence met de oortjes naar voren benaderd om wat aan hem te knabbelen. Die Haf liep met zijn oren plat en tanden bloot op Silence af of vervolgens flink te happen.

Silence moest wel even wennen, want ja die was dat happen gewend natuurlijk dus zodra de merrie eraan kwam liep hij maar snel weg, maar na een uurtje bleef hij al staan en stonden ze neus aan neus te grazen Lovers

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:45

Ah ik heb even je hele topic doorgelezen Knipoog
Gelukkig maar dat je paard mocht verhuizen!
Altijd leuk, eigenaren die beweren dat hun paard nooooit wat doet! En al helemaal als je achteraf hoort dat ie altijd alleen heeft gestaan...
Nou hopen maar dat het goed blijft gaan, en laat niet over je heen lopen he! Jou paard, jou geld!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:04

Je hebt helemaal gelijk.

Het paard waar hij nu mee staat lijkt hem wel leuk te vinden.
Ze doet eigenlijk niet lelijk naar Silence.
Alleen maar naar de paarden in de wei ernaast Clown

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:57

Ik ben blij dat het goed opgelost is uiteindelijk. Vind gewoon dat je als pensionhouder moet zorgen dat je klanten tevreden zijn en in ieder geval moet zorgen dat je een normaal gesprek met ze kunt voeren. Wij hebben een klein pensionstalletje en als iemand met dit probleem bij mij zou komen zou ik er zeker voor willen zorgen dat het tot ieders tevredenheid opgelost zou worden. Je moet er toch niet aan denken dat ze elkaar weet ik wat aandoen en een extra draadje is zo gezet hoor. Haha!

Maar goed, fijn dat het opgelost is. OK dan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:58

Wij schrokken min of meer ook wel even van de uitbrander van hem.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:04

Ja daar kan ik me iets bij voorstellen want het is toch iets heel normaals wat je aan hem vraagt he.
Maar goed gelukkig is het opgelost, maar als het steeds zo moeilijk moet gaan om iets gedaan te krijgen dat is toch niet de bedoeling he, je betaald er toch gewoon voor en dan moet je paardje wel veilig kunnen staan. Tja dat is natuurlijk mijn bescheiden mening maar he. Bloos Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 14:05

En we betalen nog best veel dus dan vind ik dat je daar ook service naar mag verwachten.
Anders kan ik Silence net zo goed ergens op een weitje zetten.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:06

Nou helemaal mee eens hoor.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 14:07

Ik zit ook heel erg in twijfel, want ik heb een super stal bezocht hier 5 minuten vandaan Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:10

Tja wat houdt je tegen en waarom zou je het wel doen? De voor- en nadelen voor jezelf op een rijtje zetten en als er meer voordelen zijn: ga ervoor zou ik zeggen!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 14:12

Meer voordelen zijn er zeker.

Silence mag daar van `s ochtends tot `s avonds op de wei.
Geen manegelessen om rekening mee te houden.
Het bos ligt aan de rand van het bos en dat is nu een half uur rijden (silence is niet verkeersmak, absoluut wel bosmak)
En die eigenaar, als je die hoort praten....dat is pure liefde voor de paarden.