Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_angela_ schreef:Ik zou ook een klinische keuring laten doen, ook los ziet een DA veel meer als dat jij (waarschijnlijk) ziet. Ook kan er naar de ogen, de mond, het hart en de longen gekeken worden. Foto's zou je kunnen overwegen als het paard al en behoorlijke aanschaf waarde heeft.
dat was wel erg makkelijk, anders had ik haar wel even laten doorlichten... cowgirl74 schreef:Maar nu nog een andere kwestie het paard dat ik wil kopen is niet geent op rhinopneumonie kan ik dit eisen als toekomstige koper? Het paard komt te staan bij allemaal fokmerries. Wie draait er dan op voor de kosten?
Tiessie schreef:Nee @ikke, natuurlijk is dat jouw probleem niet maar ik vroeg me alleen maar af of je begrijpt waarom dat voor mensen moeilijk kan zijn.
Zabbie schreef:ik overweeg zelf een merrie van nu 10 maanden te kopen, ik wil haar wel klinisch laten keuren, maar twijfel over een ocd-screening. Heeft dat zin ? Als het geen zin zou hebben, waarom zouden ze het dan al doen bij jaarlingen ?
Ik denk dat ik het bij een "simpele" klinische keuring houdt, zonder buigproeven en longeren op hard en zacht uiteraard, maar toch houdt het me bezig aangezien ik al zoveel pech heb gehad met paarden
ikke schreef:Zabbie schreef:ik overweeg zelf een merrie van nu 10 maanden te kopen, ik wil haar wel klinisch laten keuren, maar twijfel over een ocd-screening. Heeft dat zin ? Als het geen zin zou hebben, waarom zouden ze het dan al doen bij jaarlingen ?
Ik denk dat ik het bij een "simpele" klinische keuring houdt, zonder buigproeven en longeren op hard en zacht uiteraard, maar toch houdt het me bezig aangezien ik al zoveel pech heb gehad met paarden
Koop dan geen jong paard. Er kan een hoop gebeuren voordat ze vier zijn en ingereden............
ikke schreef:Koop dan geen jong paard. Er kan een hoop gebeuren voordat ze vier zijn en ingereden............
Zabbie schreef:ikke schreef:Koop dan geen jong paard. Er kan een hoop gebeuren voordat ze vier zijn en ingereden............
beetje een vreemde reactie hoor, ik stel toch een hele normale vraag. Ik weet ook wel dat er een hoop kan gebeuren met een paard, of ie nou 12 is of 2. Maar door schade en schande wordt men wijs, en als je dingen kunt uitsluiten moet je dat toch doen ? De vraag is alleen of je iemand weet of een OCD-screening veel zin heeft bij een paard wat nog geen jaar oud is ?
Tiessie schreef:Wat @ikke zegt is zeker aar. Mijn ervaring is ook dat paarden op hun 2e en 3e jaar volledig goedgekeurd worden ook op foto's en 2 jaar later toch ineens met problemen staan.
Aan de andere kant, als je toch foto's laat maken weet je dan al of er iets mis is. Moeilijk hoor wat wijsheid is.