Ruiter/menner: bestuurder of niet??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: Ruiter/menner: bestuurder of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:25

als je op een paard zit/ een menner bent of naast je paard loopt behoor je tot een bestuurder. word tijdens je theorie van je auto besproken enbij je ruiterbewijs.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:26

Lielle schreef:
Joyce, ik kom net nog tegen dat skeelerers etc gewoon voetganger zijn *LOL*

Oh, dat zal best, daar was ik over aan het twijfelen, maar ook zij zijn weggebruikers, vandaar dat ik ze noemde Tong uitsteken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:06

Hihi, hier zijn we met groep 5 op de basisschool al uitgebreid mee bezig. Vandaag ook de situatie behandeld met ruiter naast paard, fietser naast fiets, fietser op fiets en iemand die aan het skeeleren was... In verband met de voorrangsregels.

Skeeleren/rolschaatsen valt niet onder bestuurders. Een (spelend) kind op een skelter ook niet...
Iemand naast een fiets is een voetganger en iemand op een fiets of naast een paard is een bestuurder.
Hihi, leuke discussies Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:20

Als je ernaast loopt ben je geen voetganger, maar 'geleider van een last- of trekdier'. Dit ontzegt je het recht om op de stoep te lopen, je hoort thuis op de weg... Gelukkig hoeft dit bijna nergends in praktijk ook, maar in theorie wel...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:45

Ruiter/menner: Zijn bestuurders, krijg je ook bij je auto theorie. Als je er naast loopt, ben je als ik het goed heb, gewoon voetganger.. maar kan het ook héél goed mis hebben hoor...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:59

Nee, ik heb bij mijn autotheorie heel duidelijk gehad, dat of je nu te paard zit, op de koets zit, naast je paard wandelt, of zelfs naast een koe wandelt : altijd bestuurder en dan hoor je je plaats in te nemen op de openbare weg tussen de auto's (gaan de automobilisten mee lachen als ik met een koe over de weg ga lopen... )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:06

Rienn schreef:
Als je er naast loopt, ben je als ik het goed heb, gewoon voetganger.. maar kan het ook héél goed mis hebben hoor...

Niet dus, het goede antwoord stond er al precies boven.

De term "langzaam verkeer" die ik net voorbij zag komen, bestaat overigens niet.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:37

Je bent dan een bestuurder, staat in mijn theorieboek.