Kopen via marktplaats, eerst betalen of...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dootjee

Re: Kopen via marktplaats, eerst betalen of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:50

Eerst geld daarna het product. Zo doe ik het, omdat ja, dat is gebruikelijk denk ik?!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:34

eerst geld en dan het product zo doe ik het ook altijd

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:37

Als ik iets verkoopt dan wil ik eerst het geld hebben en dan stuur ik het produkt op maar als ik iets koop dan wil ik het eerst binnen hebben voordat ik het geld overmaakt.

Ik weet dat het niet netjes is meestal haal ik het op maar gelukkig verkoop ik meer dan ik er dingen koop.

Bedankt voor die tip van het adres en nr daar kun je wel wat aan hebben

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:47

lindsey schreef:
Vraag van de mensen van wie je wil kopen een vast telefoonnummer en adres. Check dit telefoonnummer en adres op internet. Blijkt het adres, naam en telefoonnummer te kloppen pas dan geld overnmaken.
Aan alleen een naam en mobiel nummer heb je niets.

Ik snap je opmerking wel, maar als iedereen dat nu gaat doen verkoop ik niks meer Clown Ik heb alleen een mobiel nummer, wij hebben geen vast omdat we met alleen mobiel goedkoper uitzijn. Een adres heb ik natuurlijk wel, maar zonder vast nummer staat dat niet in de telefoongids he Haha! Maar iedereen mag komen controleren of mijn huis er staat hoor, kunnen ze meteen de spullen ophalen Haha!
Het hoeft dus geen foute boel te zijn als er geen vast nummer is, dat wil ik alleen maar zeggen Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:38

Alwiene schreef:
Ik snap je opmerking wel, maar als iedereen dat nu gaat doen verkoop ik niks meer Clown Ik heb alleen een mobiel nummer, wij hebben geen vast omdat we met alleen mobiel goedkoper uitzijn. Een adres heb ik natuurlijk wel, maar zonder vast nummer staat dat niet in de telefoongids he Haha! Maar iedereen mag komen controleren of mijn huis er staat hoor, kunnen ze meteen de spullen ophalen Haha!
Het hoeft dus geen foute boel te zijn als er geen vast nummer is, dat wil ik alleen maar zeggen Knipoog

Er staat inderdaad opvallend vaak een 06-nummer bij de advertentie Haha!
Het voordeel van zelf halen is dat het je ook een aardig voordeel op kan leveren. Gisteren een Alpenkeuzer vouwwagen gekocht, voor beduidend minder dan ik oorspronkelijk in gedachten had, terwijl de wagen aardig in de conditie was die had verwacht aan te treffen (ik ken dit type vouwwagen al enkele jaren).

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:06

asjemenou schreef:
Wat is het meest gebruikelijke als je iets koopt via marktplaats wat opgestuurd moet worden?
Eerst betalen, of eerst het product binnenkrijgen en dan pas betalen?

Ik ben zelf voor de tweede optie omdat ik al wel eens opgelicht ben.
Hoe doen jullie het?

Eerst betalen en dan pas opsturen anders kun je het bij mij echt vergeten