hoelang duurde het voordat paard verkocht was

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kleppie

Re: hoelang duurde het voordat paard verkocht was

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 11:42

En is er al nieuws?
Waarom biedt je haar anders niet op bokt aan?
(als je dat nog niet hebt gedaan natuulijk, anders sorry voor de onzinopmerking).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 13:01

had ik al gedaan, maar meste hie rzoeken paard voor wedstrijden, of lieten ineens nisk meer horen

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:44

Oh, oké.
Wat je vraag betreft dat verschilt eigenlijk heel erg.
Soms is een paard binnen een dag verkocht en soms loopt het allemaal niet zo vlot en kan het wel een aantal maanden gaan duren. En wat je prijs betreft, ik vind 2000 euro niet teveel gevraagd. En als dat idd je minimum is zul je de vraagprijs omhoog moeten doen (circa 2500). Ik hoop voor je dat je een fijn nieuw huisje voor haar vind.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:09

Mijn pony was binnen 2 weken verkocht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 07:37

Ik heb van die ene mensen nog niks gehoord, maar k verwcaht wel dat hun nog wat laten weten. Ik kan altijd nog beetje zakken, bij super tehuis. daar gaat me ook het meeste om. Ik had dr al weg kunnenhebben, maar ene man die niet rijdne kan, waar Lynn ineens met staart gaat zwiepen en niet echt vrolijk bij uitziet,,, nee. Helaas, dan wacht ik liever nog even

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:15

Dat is het eerlijkst tegenover je paard. Zoals eerder vermeld duurde het bij onze pony vrij lang maar als ik er nu aan denk waar ze staat en hoe ze het daar heeft, ben ik heel gelukkig en had ik niet beter voor haar kunnen vinden. Moest je verkopen aan iemand waar je grote twijfels bij hebt, zit je achteraf met een schuldgevoel.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:38

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb van die ene mensen nog niks gehoord, maar k verwcaht wel dat hun nog wat laten weten. Ik kan altijd nog beetje zakken, bij super tehuis. daar gaat me ook het meeste om. Ik had dr al weg kunnenhebben, maar ene man die niet rijdne kan, waar Lynn ineens met staart gaat zwiepen en niet echt vrolijk bij uitziet,,, nee. Helaas, dan wacht ik liever nog even

Je hebt helemaal gelijk!
De juiste persoon komt vanzelf!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:45

Lielle schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik je vraagprijs best veel vind, voor een merrie van 13 die alleen recreatief gereden is.

Ik vind de vp ok toch wel aan de hoge kant, ondanks haar dressuurwedstrijden.
als je haar echt snel kwijt wil, waarom zeg je dan niet, goed tehuis belangrijker dan de prijs??

Ennn 13 jaar voor een veulen is niet oud hoor. die van mij was 14 toen ze voor t eerst haar "kind"kreeg. Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:37

Ik heb een paar jaar terug mijn E-pony verkocht, en die was eigenlijk binnen een week verkocht. Kreeg er niet veel reacties op, maar iig dé serieuze die haar gekocht hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:04

Ik kreeg reactie over dat veulen van mensen die alleen maar fokken. ik wil niet dat ze allee daar goed voor is. Met 14 heb je toch meer risico hoor, en wil niet dat haar wat daarmee overkomt. Ook wil ik graag dat ze gereden word en aandacht krijgt, juist dat vind zij zo fijn, en dat mist e op moment toch wel.
ook vind ik goed tehuis belangrijk, maar in mn vorige advertentie had ik dat erbij staan, kreeg alleen reacties van mensen die nog geen 1000- aan wilden uitgeven. Spijt me, maar ik heb het geld ook nodig, en wil best zakken met prijs, zeker dat , maar mensen die 500- bieden neem ik niet erg serieus.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:23

Ik vind iedereen nog vrij positief hier over de verkoop eigenlijk...
Ik heb een tijd een paard voor iemand gereden ( nu niet meer ivm tijdgebrek) en hij had dat paard en een veulen te koop.
Hengstveulen en een 4 jarige, beide springgefokt met papieren, gewoon goede (potentiele) sportpaarden. Veulen heeft denk ik ruim een half jaar te koop gestaan, is voor weinig weggegaan (mede door plaatsgebrek anders was hij misschien nog niet weggeweest) en de 4 jarige staat er nog, staat ook al zon 3 maanden te koop denk ik.

Wat in ieder geval erg opviel, was dat er veel mensen belachelijk laag bieden en nog niet eens willen komen kijken. En dat veel mensen bellen of zelfs zoals bij jou ook iets afspreken en gewoon nooit meer iets laten horen. En ook mensen die wel zijn komen kijken maar nooit meer iets laten horen. Ik ben bang dat het bij jou geen uitzondering was dus helaas...
Maar wel veel succes ermee nog

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:39

Mensen die niet meer als 1000 euro bieden, daar verkoop ik echt mijn paard niet aan. Dat zijn gewoon handelaren. Dan wacht ik liever een paar maanden of langer. Heb geduld een braaf en mak paard is zeker zoveel waard. Ben je kwpn lid? Dan kun je op de kwpn site gratis adverteren. Daar krijg je ook een serieuzer publiek dan op bijvoorbeeld marktplaats.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:56

Op marktplaats adverteren vind ik nog steeds zo irritant, niet alleen met paarden bieden ze zo belachelijk laag maar ook met spullen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:34

en toch.. op marktplaats worden nu eenmaal veel dieren lager aangeboden. van de zomer een leuk KWPN merrie gekocht,papieren, L2 dressuur, leuk dier om te zien en onwijs braaf.
Stond al een tijd te koop puur omdat ze 'al' 15 jaar was. dit dier hebben leerlingen van mij voor 1000 euro gekocht en nog geen dag spijt van gehad.
Doordat er meerdere voor deze prijzen worden aangeboden gaan mensen ook sneller lager bieden. ( of ze hopen dat men het toch doet als ze lager bieden)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 18:31

ik heb haar nu bij de ponys gezet, odat ook echt een kinderpaardje is. Heel makkelijk, en zo heel groot is ze niet. Werd net al gebeld, klinkt weer goed alleemaal, komen zaterdag
Ik ga zo die man afbellen, ik heb er geen goed gevoel bij, nog steeds niet
laat haar liever nog een maand te koop staan dan dat ze niet happy is bij een koper

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:40

ik vind het een nette prijs! voor een bomproefpaard die goed gezond is en nog jaren mee kan! 14 jaar vind ik ook nog niet te oud voor een eerste veulen, maar ik begrijp wel dat je het leuker vindt als je paardje gereden gaat worden en meer aandacht krijgt dan een gemiddelde fokmerrie.
Een goede foto bij de advertentie helpt vaak wel, netjes getoileteerd en evt in de bandages aan de hand en onder het zadel.
succes met de verkoop verder
(iki heb vorig jaar mijn bomproef 14jarige e-pony merrie zonder wedstrijdervaring voor 2000 gekocht incl. veel toebehoren, misschien heb ik te veel betaald, maar ze is het me elke cent waard!!)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:35

Het is ook maar net wat een gek ervoor geeft ...(zeg ik altijd maar)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:54

Ik wil ook wel wat zakken hoor, heb haar nu bij de ony`s gzet op MP en had net alweer 2 mensen gehad. 1 meid zocht eigenlijk e pony omdat dat flinkt scheeld ebij stallingskosten op hun stal. Ander was een man, oud kereltje met sigaar en zijn rijke kleinzoon, die pony voor dochtertje zocht
Hijw ild ehaar kopen als verraing, maar moest hij morgen al ophalen, omdat hij op valantie ging. na vakantie zag het meisje haar pas, dus over 14 dagen, ik wil toch wel dat ik eesrt weet wie die meid is, en of zij Lynn eigenlijk wel leuk vind, en hoe het rijdne met hun gaat.
Ja, ik stel gewoon te veel eissen denk ik...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:55

en denk dat mn woonplaats niet meewerkt, als je in midden van land woont, ben je veel makkelijker te bereiken, nu allene mensne uit liburg of brabant, de rest ligt toch min, 3 uur rijdne uit de buurt en voor recreatie paardje toch ver

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:41

Mijn pony was binnen 4 dagen verkocht en een week later opgehaald. Die mensen waren de eerste kijkers en hebben haar dus ook gekocht. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Inderdaad zorgt je woonplaats ook voor minder kopers, dat merkte ik ook. Ik had namelijk een paar mailtjes van mensen die interesse hadden maar dan moesten we haar wel brengen. Ze wilden haar dan kopen vanaf de foto maar dat wilde ik niet omdat ik die mensen eerst gezien wou hebben.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:10

Kun je niet in de buurt een advertentie ophangen.
Bijvoorbeeld waar je je paardenvoer haalt?
Dan bereik je de mensen in je omgeving en heb je misschien ook wel succes.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:48

ze is naar ale waaschijnlijkheid verkocht. mensne hebben al gezegt dat ze haar willen kopen, moeten alleen nog afspreken welke dag ze nu gebracht word ivm mijn werk en communie van een dochter van haar
heb nu intotaal 6 mensen gehad die gekeken hebben. 1 vond ik geweldig, maar vonden haar te klein, en 2 mensen die haar wilden kopen heb ik afgewezen, omdat ik niet mee eens was wat hun bedoelingen waren of hoe ze reden.
ook al verkoop ik mijn paard en is natuurlijk het geld belangrijk, ik wil persee dat ze goed terrecht kotm, dat ik weet waar en dat beetje hetzelfde word gereden zoals ik doe.
Hopelijk komt alles goed, je weet natuurlijk nooit met een paard verkopen, maar ik heb er het volste vertrouwen in.

heeft langer geduurd dan ik d8, geen idee precies hoelang, ongeveer anderhalve maand ( valt nog mee) maar ik wild eook persee dat ze goed tehuis kreeg, en Limburg ligt ook niet bij iedereen naast de deur.
Meeste mensen kwamen max uurtje rijdne hier vandaan, deze mensen hebben 2,5 uur gereden, vanuit Zoeterwoude

angelq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:19

mijn fjord had ik op marktplaats gezet en was binnen 1 dag verkocht
al had ik er wel bijgezet zwaar zomereczeem
ik verkocht hem voor de prijs die ik had betaald
het is zo snel gegaan dat ik er eigelijk niet bij had gestaan dat hij voorgoed weg ging Huilen Huilen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:53

ik ben aan ene kantw el blij dat even geduurd heeft, had dr al eerder weg kunnen hebben, maar ik wilde echt dat ze goed terecht kwam. Over weekje kan ze pas gaan, ivm communie en verjaardagen, maar zo kan ik ook wat extra afscheid nemen.
al met al viel het dus wel mee, en tis maar net waar je woont, wat mensen zoeken en of je het aan hun
wilt verkopen of niet

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:59

gaat het paard in Zoeterwoude staan? ik woon in zoeterwoude, dan kom ik je oude paardje misschien nog wel tegen Lachen