opgelicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

Re: opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:39

ik zou ook je oude pony terug halen!
die zou ik daar nog geen minuut langer willen laten en dat geld van de onkosten zou me gestolen kunnen worden

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 09:05

ja het probleem is gewoon dat ik op gelicht ben,iedereen denkt wel pak die pony terug en klaar is kees,maar het gaat zich hier om dat ik bezeikt ben,die pony heb ik een 2 maanden gehad,heb ik ingereden en verkocht,die pony stond bij een meisje en daar zou die het goed hebben,als ik diepony terug pak kan ik niks meer doen,tegen het oplichten,want ik ben niet de enigste wat opgelicht is,

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 09:09

Cornage is een verlamming aan de stemband en kan een verborgen gebrek zijn. In de rechtspraak wordt een antedateringstermijn van vier weken gehanteerd.

Koliek wordt in de regel niet als een verborgen gebrek beschouwd. Als het paard echter korte tijd later weer koliek krijgt, kan dit wel aanduiden op een verborgen gebrek.

Maanblindheid is een aandoening waarbij zowel de lens als de iris kunnen zijn betrokken. Afhankelijk van de aandoening kan hier een antedateringsperiode van acht weken vastgesteld worden.

Bij kribbebijters kan de dierenarts aan de hand van de slijtage van de tanden de antedateringstermijn vaststellen. Bij paarden die luchtzuigen kan onderzocht worden of in het verleden een keelband is gebruikt. In het algemeen geldt dat het antedateren van stalondeugden zeer kort is (enkele dagen!).

Spat is een specifieke vorm van arthrose, waarbij de antedateringstermijn afhankelijk is van het karakter van de röntgenologische veranderingen (tot drie maanden).

OC is een storing in het verbeningsproces van het kraakbeen, waarbij bij paarden tot één jaar slechts een zeer korte antedateringstermijn wordt aangehouden van circa drie weken. Bij paarden ouder dan één jaar wordt een antedateringstermijn van circa drie maanden aangehouden.

Het antedateren van ataxie is alleen mogelijk als een duidelijke oorzaak kan worden vastgesteld,
dit stond er bij paarden advocaat,

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:34

Dus als ik het goed lees staat de pony niet meer bij de handelaar?
Dan zou ik me afvragen of ik het risico zou nemen een rechtzaak of iets dergelijks aan te spannen en daar heel veel geld aan uit te geven zonder zekerheid van resultaat.

En anders zou ik tog terug ruilen, dan heb je je oude pony weer en kan je rekenen op een veel betere ruil.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:36

Ik zou geld terug eisen. De pony is verkocht en zoals je zelf al zegt, wie weet wat er ondertussen mee is gebeurd.
Maar ik zou ook zeker een klacht indienen over de keuringsarts, als hij geen buigproeven heeft gedaan. Een klinische keuring is niet compleet zonder buigproeven.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:43

Helaas gebeurt dit steeds vaker.
En sommige slimme handelaren kunnen de wet op een hele sluwe manier omzeilen, zoals met jou fellpony, die ze niet lieten keuren.

Laat je adviseren door een goede wetswinkel en ga eens kijken naar mensen die hetzelfde hebben gehad (zijn er genoeg) hoe hun hun rechtszaak hebben gewonnen

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:04

Ik zou zelf die fell pony terug halen je trek aan het kort ste eind om er een rechtzaak van te maken.
die fell pony kan heel leuk bij dat meisje staan maar wie zeg dat het ook werkelijk is gebeurt en dat de pony daar ook staat?.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:32

Ik zie het oplichtingsstuk niet zo?
TS ruilt met andere paardeneigenaar/handelaar van paard.
TS laat paard keuren en paard wordt goedgekeurd.
Dan laat TS het paard later röntgen en paard blijkt spat/oc(d) te hebben...
Handelaar wil paard terug nemen tegen terugruil, maar TS wil geld hebben.
Nu vraag ik me af wie wie waar/wanneer (probeerd) op te lichten.

bo35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:43

ik vind het een heel simpel verhaal eigelijk als de wiede weer jou pony terug halen en jazz terug brengen als jij de man niet vertrouwd dan laat je toch ook niet je pony daar waar je jaren lang plezier aan hebt beleefd,die probeer je dan toch een goed tehuis zelf te geven door middel van een eerlijke verkoop/
en dan ben je helemaal van die man af.
groetjes bo

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:07

bo35 schreef:
ik vind het een heel simpel verhaal eigelijk als de wiede weer jou pony terug halen en jazz terug brengen als jij de man niet vertrouwd dan laat je toch ook niet je pony daar waar je jaren lang plezier aan hebt beleefd,die probeer je dan toch een goed tehuis zelf te geven door middel van een eerlijke verkoop/
en dan ben je helemaal van die man af.
groetjes bo

Juist helemaal mee eens

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:13

ja ik denk dat ik dat ga doen en als ik pony terug heb dan toch,hem aan geven.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:06

Goed idee! Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:06

sammy1 schreef:
ja ik denk dat ik dat ga doen en als ik pony terug heb dan toch,hem aan geven.

Aangeven? Waarvoor?

Zoals ik het begrijp heb je zelf alleen een klinische keuring laten doen en dat is je eigen keuze.

Dat je later toch rontgenfoto's hebt laten maken en daardoor eea het licht kwam is niet de fout van de handelaar. Die heeft namelijk ook geen rontgenogen.

Eigenlijk snap ik niet waarom je denkt dat je bent opgelicht?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:19

als jij in dit schuitje zat wou ik wel eens kijken wat jij ervan zei,word hier wel zo makelijk over gepraat,ik ruil pony in,tegen een gezond paard zo krijg ik het te horen van dieren arts,dan komt die thuis,en begint te kreupelen,dus laat ik foto s maken,blijkt dat die ocd en spat heeft,en cornage,ik laat hem toch keuren,dus

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:24

sammy1 schreef:
als jij in dit schuitje zat wou ik wel eens kijken wat jij ervan zei,word hier wel zo makelijk over gepraat,ik ruil pony in,tegen een gezond paard zo krijg ik het te horen van dieren arts,dan komt die thuis,en begint te kreupelen,dus laat ik foto s maken,blijkt dat die ocd en spat heeft,en cornage,ik laat hem toch keuren,dus

Het is jouw keuze geweest om hem alleen klinisch te keuren, je had het paard ook gelijk op de foto kunnen zetten en dan had je het geweten.
Een handelaar laat niet al zijn handelspaarden rontgenen en alleen daardoor al is het niet gezegd dat de handelaar wist dat dit paard ocd en spat heeft.
Bij sommige handelaren komen de paarden 's morgens binnen en zijn 's avonds weer verkocht.

Dit risico loop je altijd en overal als je een paard koopt zonder hem/haar op de foto te zetten.
Er zijn nog steeds geen dierenartsen met rontgenogen.

Of ik begrijp je verhaal verkeerd of ik snap gewoon niet waarom jij jezelf opgelicht voelt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:26

Ik snap nog steeds niet waarom je zo valt over die cornage, dat hoor je namelijk bij een klinische keuring.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:27

ik had wel foto s kunnen laten maken maar ik woon in kerkrade en hun ik oud beijerland,ik wilde die dag erbij zijn bij keuring,klinisch ging wel maar rongen logisch niet,daarom heb ik dat gedaan toen hij 3 weken hier stond.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:27

cornage is verborgen gebrek,en heeft die dieren arts niet gehoord,

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:29

Dat is dan een beetje suf van die dierenarts.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:30

Apple schreef:
Dat is dan een beetje suf van die dierenarts.

En het lijkt me niet dat die handelaar daar wat aan kan doen en dat je hem daarvoor kan aanklagen. Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:32

ja dat bedoel ik,en we hebben met dierenarts contact opgenomen,en hij zegd zelf dat hij het paard totaal niet goed had mogen keuren,ik heb hem vragen gesteld,en hij gaf overal andwoorden op,en hij heeft op het keurings rapport geschreven dat dit paard goed gekeurd is,voor de dressuur sport,ik voel me gewoon opgelicht andere zien dat anders,snap je.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:35

sammy1 schreef:
ja dat bedoel ik,en we hebben met dierenarts contact opgenomen,en hij zegd zelf dat hij het paard totaal niet goed had mogen keuren,ik heb hem vragen gesteld,en hij gaf overal andwoorden op,en hij heeft op het keurings rapport geschreven dat dit paard goed gekeurd is,voor de dressuur sport,ik voel me gewoon opgelicht andere zien dat anders,snap je.

Zoals je het nu omschrijft heeft de dierenarts je dus opgelicht en niet de handelaar.
Die zegt immers dat hij het paard niet had goed mogen keuren.

Vreemde dierenarts trouwens dat hij het paard eerst goedkeurd en later zegt dat hij dit niet had mogen doen.

Ik blijf het een heel vreemd en onbegrijpelijk verhaal vinden allemaal.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:39

meen je wat ik ervan vind daarom schrijf ik het hier,om erover te praten,mag dat dan niet,ik voel me op gelicht.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 23:25

ik heb vandaag gepraat met die mensen,we doen de ruil ongedaan maken,maar nu zit ik dus met een dik groot probleem,een auto,ik heb iemant die rijd ik heb een trailer maar geen auto,

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:36

Dit is een typisch verhaal van eigen schuld dikke bult. Je had het paard klinisch moeten laten keuren door een eigen dierenarts en niet een van de handelaar zelf. Hij komt goed door de keuring en je koopt hem. Je neemt hem mee naar huis en hij gaat kreupel lopen. Dan laat je foto's maken en blijkt hij ocd en spat te hebben. Ja dat is heel vervelend maar denk niet dat er iemand iets aan kan doen. Die handelaar, dierenarts en jij hebben geen rontgenogen. EN ik vind het dan heel erg netjes dat de handelaar dan nog zegt van we ruilen ze terug om.