Bandages of transportbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Bandages of transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:13

Urielle schreef:
de rand van de klep? Clown

Gewoon NIET. Randen horen afgerond te zijn, ook de hoeken.
Dat er in NL voor particulieren geen vijf-jaarlijkse keuring meer is, maakt het eens te meer je eigen verantwoording dat je trailer aan de eisen voldoet.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:43

hoe randen en hoeken ook afgerond zijn, en ook binnen in oe triler zijn geen scherpe hoeken engaten.
en toch! is mn paard vaak stuk als die am de trailer af komt..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:15

xx_Irisje schreef:
hoe randen en hoeken ook afgerond zijn, en ook binnen in oe triler zijn geen scherpe hoeken engaten.
en toch! is mn paard vaak stuk als die am de trailer af komt..

Lesje trailerrijden nodig.....??
Als een paard zichzelf verwondt, dan heeft dat een reden en chauffeurs zijn dat niet zelden.......

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:20

Op zich wil ik ook altijd beter voorkomen dan genezen, maargoed, kan me voorstellen dat mensen ze ook met niets aan de trailer op zetten; bandages kunnen losraken, zijn te warm soms, of te strak bevestigd... transportbeschermers kunnen afzakken.

Maar er schoot me ineens een idee te binnen. Als je goede bescherming wilt, en dan denk ik met name aan de pezen e.d., waarom niet gewoon met peesbeschermers, hoefschoenen en achter bandages, ook peesjes oid om op de trailer zetten? Of is dit nu een heel raar idee? Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 07:16

@ ikke
toch ligt het bij ons niet aan de bestuurder, zeker omdat ik alle paarden (behalve mn eigen) heel bij ons van de kar kan halen,
alleen die muts van bij kijkt alleen maar achterom (of dat probeert ze) en dan kiepert ze in elke bocht bijna om, hoe langzaam deze ook genomen word.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:17

Maar; zouden peesbeschermers helpen dan? ----> Zie mijn vorige post

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:49

xx_Irisje schreef:
@ ikke
toch ligt het bij ons niet aan de bestuurder, zeker omdat ik alle paarden (behalve mn eigen) heel bij ons van de kar kan halen,
alleen die muts van bij kijkt alleen maar achterom (of dat probeert ze) en dan kiepert ze in elke bocht bijna om, hoe langzaam deze ook genomen word.

Heb je "uitzicht" aan de achterkant en geen of weinig aan de voorkant? Misschien dat het helpt als je paard aan de voorkant meer kan zien en als je het zeiltje dichtdoet is er geen uitzicht aan de achterkant.
Sommige paarden willen graag zien wat er gebeurt en dan is een goed raampje aan de voorkant handig. Mijn paard kijkt op de vrachtwagen (= open doorkijk vanuit paardendeel naar cabine) regelmatig mee door de voorruit en op de trailer zie je ook dat ze met regelmaat het koppie omhoogbrengt om door het raampje te kijken.
Op de Equitana stond er een trailer met een panoramische voorruit voor de paarden, dan hebben ze echt goed uitzicht naar voren Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:19

Worden mijn reacties nu gewoon genegeerd door anderen? Knipoog

Nogmaals dan maar:

zijn peesbeschermers niet geschikt om blessures op de trailer en bij in- en uitladen te voorkomen??

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:23

JoyCiej007 schreef:
Worden mijn reacties nu gewoon genegeerd door anderen? Knipoog

Nogmaals dan maar:

zijn peesbeschermers niet geschikt om blessures op de trailer en bij in- en uitladen te voorkomen??

Hangt er vanaf wat voor blessures je verwacht op te lopen Clown
Bij mij moet je niet wezen voor dit soort vragen, ik ben van blote paarden op de wagen, die zich fatsoenlijk laten sturen aan de hand.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:08

achter het zeiltje dicht heb ik al eens geprobeerd: werd die helemaal onrustig van, en bovendien is dit ook veel te warm als ze met zn 2e op de kar staan, van voor 2 raampjes.
gewone standaard ramen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:07

Ik kies voor transportbeschermers (de hoge) het geeft altijd op een groter vlak bescherming dan bandages Knipoog