Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Merel_Claire schreef:Iedereen doet het op zijn of haar manier en dat moet je respecteren (om maar even in dezelfde woordkeus te blijven) vind ik. Je kunt het nooit in ieders ogen correct doen.
) dat een paard alles voor je doet als je zulke problemen benaderd zonder geweld. Als iemand een paard met veel geweld (stokken, touwen, duwen, trekken etc) een trailer indwingt (want dat noem ik dwingen) dan begint mijn bloed te koken. Voor deze mensen heb ik geen respect.
..
.. en dan krijg ik een reactie van dorientjuh naar me hoofd geslingerd.. wat in mijn ogen ook niet geheel vriendelijk is..Apple schreef:Trailerladen heeft 100% met respect te maken.
Als je paard respect voor je heeft dan gaat hij de trailer op. Altijd. Ook als hij het stiekum vreselijk spannend vind.
Als je paard niet zo heel veel respect voor je heeft dan gaat hij de trailer niet op. Of weer achteruit. Of gaat steigeren.
Aldewereld schreef:Merel_Claire schreef:Iedereen doet het op zijn of haar manier en dat moet je respecteren (om maar even in dezelfde woordkeus te blijven) vind ik. Je kunt het nooit in ieders ogen correct doen.
Met dit laatste ben ik het niet eens. Ik weet zeker (het is gewoon een feit) dat een paard alles voor je doet als je zulke problemen benaderd zonder geweld. Als iemand een paard met veel geweld (stokken, touwen, duwen, trekken etc) een trailer indwingt (want dat noem ik dwingen) dan begint mijn bloed te koken. Voor deze mensen heb ik geen respect.
. Apple schreef:Merel_Claire, ik draai niets om.
Jij noemt 3 begrippen die niets tot weinig met elkaar te maken hebben. Paard liefhebben is iets anders dan 'altijd de baas zijn' en heel iets anders dan 'respect hebben' (wederzijds respect hebben).
Stel je eens voor: jij werkt bij een bedrijf waar je een baas hebt die altijd dingen roept als "ik wil dat jij voor het eind van de dag deze brieven hebt getypt" en dan wordt je nog uitgefoeterd ook als het een keer niet lukt. Autoritair. Baasje spelen. Zou jij respect hebben voor zoiemand? Nope. Zo werkt het precies zo bij een paard.
Daarnaast: als iemand altijd zn paard in de watten legt, snoepjes geeft, borstelt: zo iemand houdt veel van zn paard, maar echt respect krijg je zo niet van een paard.
Respect gaat over het in zn waarde laten van het paard, passende oplossingen vinden bij je paard, jezelf als leider opstellen (en niet als baas).
. Het kan zijn dat we het niet met elkaar eens zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt. Mijn paard heb ik vanaf haar 2e jaar en dan weet je prima wat respect hebben is voor elkaar

Apple schreef:Merel_claire, ik doe niets met dit topic en daarnaast heb ik het ook niet over jouw paard en jouw situatie, maar enkel en alleen over het algemene verschil tussen "baas zijn", "respect hebben" en "liefhebben".
Ik sluit me aan bij Aldewereld.
Merel_Claire schreef:Een paard moet inderdaad respect voor je hebben om de trailer op te gaan. Er is er 1 de baas en dat ben jij.
..zucht.. Ik snap niet dat mensen zo dom kunnen zijn, ze had notabene zelf paarden dan zou je toch meer verwachten.
Apple schreef:Merel_Claire schreef:Een paard moet inderdaad respect voor je hebben om de trailer op te gaan. Er is er 1 de baas en dat ben jij.
Wellicht denken we er uiteindelijk best hetzelfde over, alleen werd ik nogal getriggerd door dit stukje. Aangezien je hier dingen zegt die voor mij niet in zo onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Met respect trailerladen zie ik nl zonder allerlei dwangmiddelen en goed kijken naar je paard hoe je dit kunt oplossen.
Met "er is er maar 1 de baas en dat ben jij" zie ik dat je dus kunt doen wat je wilt als jij maar je zin krijgt. Ook als dat middels longeerlijnen, bezems, longeerzwepen, klemzetten, etc. etc. etc.. is.
Maar goed, kan zijn dat ik je daarin verkeerd begrepen hebt.