Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
integra123 schreef:@waratje Ik begrijp niet helemaal wat hier de bedoeling van is, maar ik blijf bij mijn mening. Ik zou niet weten waar mijn paard aan zou moeten blijven hangen. De hendels schuif ik altijd onder de laadklep dus daar kan hij in ieder geval niet aan blijven hangen. Ik zie het niet als een 'falen' van mij als mijn paard naast de klep gaat staan en sla mezelf zeker niet voor m'n kop voor zoiets
. Het gaat al jaren prima op de manier waarop ik het nu doe (met mijn verstand van zaken), als jij het anders doet: prima, moet je helemaal zelf weten. Ik begrijp niet helemaal waar jij je druk om maakt.
Waratje schreef:Ach, een zoveelste poging om mensen te laten nadenken over verantwoordelijkheden en prioriteiten. Weet je, als je mij niet snapt, laat ook maar. Ga vooral lekker door met je paard naast de klep te laten stappen, met een beetje geluk houdt hij er niets aan over
.
Netje schreef:Transportbeschermers (hoge) vind ik ondingen en mijn paard ook (die gaat alleen maar heel druk lopen doen met die dingen), dus die heb ik meteen maar weer verkocht. Ze gaat nu op de heenweg met 3 in 1 beschermers van Eskadron de trailer op en op de terugweg meestal helemaal niks. Ze is heel rustig in de trailer, dus ik doe het op de heenweg vooral om haar witte voetje schoon te houden voor de wedstrijd

.
ze let bij het uitladen niet echt op en wil nogal een richting de zijkant gaan.
) en jawel hij liep er rustig en recht weer uit. En dat allemaal zonder zweep of andere hulpmiddelen en met mijn gezond verstand
. Alytje schreef:Ik ga lage transportbeschermers gebruiken. Gewoon voor de zekerheid, maar ook voor het laden, mijn paard is wel eens van de klep afgesprongen![]()
Waratje hoezo let je dan niet op? Als je paard besluit van die laatklep af te springen kun je daar weinig tegen doen lijkt mij? Anders mag je mij wel eens laten zien hoe ik dat met goed opletten kan voorkomen
Waratje schreef:Alytje schreef:Ik ga lage transportbeschermers gebruiken. Gewoon voor de zekerheid, maar ook voor het laden, mijn paard is wel eens van de klep afgesprongen![]()
Waratje hoezo let je dan niet op? Als je paard besluit van die laatklep af te springen kun je daar weinig tegen doen lijkt mij? Anders mag je mij wel eens laten zien hoe ik dat met goed opletten kan voorkomen
Voordat je gaat trailerladen zorg je dat je paard is opgevoed en zich aan de hand dus ook laat sturen. Er wordt gewoon niet gesprongen, gerend of dat soort fratsen als je het paard aan de hand hebt en dus al helemaal niet bij een trailer. Dus als je paard dan van de klep afspringt, heb jij niet opgelet, want hij zou weten dat als jij wel je aandacht bij hem hebt, hij de kans niet krijgt om te springen.
Probleem hierbij is dat de meeste mensen geen tijd willen stoppen in het opvoeden van een paard aan de hand![]()
Enne Integra123, mijn paard is gisteren ook met de trailer weggeweest, zonder beschermers aan en ja, ze liep er gewoon zelf netjes uit terwijl ik bij de klep stond om haar touwtje aan te klippen. En wat dan nog? Maar het is fijn dat je paard netjes de trailer uitkwam, houden zo