Welke beschermers op de trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Re: Welke beschermers op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:24

Als we erg lang weggaan dikke onderlappen met bandages.. En anders gewoon peesjes.
Als ze misstapt van de trailer doe je daar toch niets aan, en op de trailer zelf gebeurd er niks wat hoge transportbeschermers zouden kunnen voorkomen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:09

Ik heb transportbeschermers en ik heb neopreen peesbeschermers. Met die transportbeschermers gaat mevrouw al VOOR de trailer uit haar pan. Met de transportbeschermers gaat ze netjes de trailer op, maar probeert ze onderweg uit te trappen. Volgende keer doe ik ze dus maar niet meer aan, want ik denk dat ze door dat getrap meer kans op blessures heeft dan zonder. Ze is trouwens verder heel relaxed tijdens laden, transport en lossen, dus dat is ook fijn.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:18

integra123 schreef:
@waratje Ik begrijp niet helemaal wat hier de bedoeling van is , maar ik blijf bij mijn mening. Ik zou niet weten waar mijn paard aan zou moeten blijven hangen. De hendels schuif ik altijd onder de laadklep dus daar kan hij in ieder geval niet aan blijven hangen. Ik zie het niet als een 'falen' van mij als mijn paard naast de klep gaat staan en sla mezelf zeker niet voor m'n kop voor zoiets Tong uitsteken . Het gaat al jaren prima op de manier waarop ik het nu doe (met mijn verstand van zaken), als jij het anders doet: prima, moet je helemaal zelf weten. Ik begrijp niet helemaal waar jij je druk om maakt.

Ach, een zoveelste poging om mensen te laten nadenken over verantwoordelijkheden en prioriteiten. Weet je, als je mij niet snapt, laat ook maar. Ga vooral lekker door met je paard naast de klep te laten stappen, met een beetje geluk houdt hij er niets aan over Doei!

mariska23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:24

Ik doe altijd als we ver gaan voor hoge transportbeschermers en achter dikke onderlappen met bandages eroverheen. Als we een klein stukje moeten bijvoorbeeld naar de les dat is 5 minuten dan doe ik peesbeschermers voor met springschoenen en achter bandages met gewone eskadron bandagelappen. Bovendien wij rijden altijd heel rustig met de trailer en dat doen we al jaren. En het hoeft echt niet aan je eigen rijkunst te liggen voor een aanrijding het kan ook door andere weggebruikers veroorzaakt worden. Dit hebben wij al eerder mee gemaakt. Er gebeurde een ongeluk voor ons en wij moesten behoorlijk hard remmen we hadden wel voldoende afstand gelukkig en mijn paard zijn benen waren niet stuk dankzij de ingepakte benen. De bescherming was aanstront maar mijn paard was nog heel en dat is toch wel erg belangrijk geloof ik. Gr Mariska

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:04

transportbeschermers halfhoog. Geen helemaal hoge omdat ik denk dat dat alleen maar onrust veroorzaakt bij mijn paard.

Verder rustig bochten nemen.

de opmerkingen over goede chaffeur. helemaal mee eens maar helaas rijden er nog andere idioten op de weg...... Dat is ook meteen de reden van de beschermers.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:19

Waratje schreef:
Ach, een zoveelste poging om mensen te laten nadenken over verantwoordelijkheden en prioriteiten. Weet je, als je mij niet snapt, laat ook maar. Ga vooral lekker door met je paard naast de klep te laten stappen, met een beetje geluk houdt hij er niets aan over Doei!

Zal ik zeker doen, en aan verantwoordelijkheidsgevoel ontbreekt het mij gelukkig niet Bloos .

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:23

mijn paard heeft hoge transportbeschermers om. staat in een 2 paards trailer en mn pony heeft half hoge transportbeschermers. ik doe ze liever wel aan. al is het maar voor de zekerheid. mijn paarden staan allebei super op hun gemakje in de trailer. en de chaufeur is altijd dezelfde en die rijd er prima mee.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:35

Transportbeschermers (hoge) vind ik ondingen en mijn paard ook (die gaat alleen maar heel druk lopen doen met die dingen), dus die heb ik meteen maar weer verkocht. Ze gaat nu op de heenweg met 3 in 1 beschermers van Eskadron de trailer op en op de terugweg meestal helemaal niks. Ze is heel rustig in de trailer, dus ik doe het op de heenweg vooral om haar witte voetje schoon te houden voor de wedstrijd Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:39

Netje schreef:
Transportbeschermers (hoge) vind ik ondingen en mijn paard ook (die gaat alleen maar heel druk lopen doen met die dingen), dus die heb ik meteen maar weer verkocht. Ze gaat nu op de heenweg met 3 in 1 beschermers van Eskadron de trailer op en op de terugweg meestal helemaal niks. Ze is heel rustig in de trailer, dus ik doe het op de heenweg vooral om haar witte voetje schoon te houden voor de wedstrijd Haha!

Kijk, dàt vind ik nou een goede reden om iets om de beentjes te doen, zeker als het achterbeentjes zijn Haha!
(ik rij geen wedstrijden en het zal me dus een zorg zijn hoe vies ze op de wagen staat en of ze dwars door haar eigen poep er weer uitkomt)

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 16:11

ik ga zo als het nu bekijk voor dikke onderlappen met bandage's. een ongelukje zit in een klein hoekje hoe goed je ook uitkijkt. Ik heb wel is een klapband aan mijn trailer gehad. Er zaten nieuwe banden onder de trailer. ik was toen blij met mijn beschermers. zij zelf had niks. gelukkig En hoe goed de chauffeur ook rijd er zijn meedere weggebruikers op de weg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:31

Als je transportbeschermers afzakken zijn ze te groot. Bovendien controleer ik ze altijd even voor het uitladen, maar ze zijn nooit afgezakt...

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:19

Altijd hoge transportbeschermers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:44

Voor heb ik mijn paard zonder bescherming staan.
Achter heb ik dikke onderlappen met reisbandages, dit omdat reisbeschermers afzaken of kapot getrapt worden.
Banadages werkt prima!
Voor de rest heb ik niks om de benen van mijn paard zitten.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:52

Ik heb haar meestal met hoge transportbeschermers op de trailer staan omdat ze nog weleens wat omstuimig wil zijn op de trailer Vork

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:59

Ik gebruik voor mijn eigen paard geen bescherming.

Heb vorige week wel voor een klant met een vrij lage trailer een hoofdbeschermer (kapje tussen de oren zeg maar) voor het paard geregeld. Heb er meteen één voor mezelf gekocht, zeker bij het laden van jonge paarden komt het goed van pas. Als ze één keer hun hoofd flink stoten, sta je meteen een grote stap terug in de training van het laden...

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:04

Frits heeft ook geen bescherming om in de trailer. Maar dat is ook vaak omdat wij geen lange ritten maken.
31 maart gaan we vanaf Groningen naar Dronten met Frits en dan krijgt hij wel peesbeschermers om. Vind het toch een prettig gevoel dat hij toch iets om heeft. Onderweg stoppen we nog wel een keer en als ik merk dat hij dat onprettig vind, haal ik ze er weer af Lachen .

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:01

Ik ga lage transportbeschermers gebruiken. Gewoon voor de zekerheid, maar ook voor het laden, mijn paard is wel eens van de klep afgesprongen Bloos
Waratje hoezo let je dan niet op? Als je paard besluit van die laatklep af te springen kun je daar weinig tegen doen lijkt mij? Anders mag je mij wel eens laten zien hoe ik dat met goed opletten kan voorkomen Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:06

ik heb hoge transport beschermers.
Heb nogal een lomp paard Bloos ze let bij het uitladen niet echt op en wil nogal een richting de zijkant gaan.
Er staat altijd aan elke kan van de klep iemand maar ze loopt gewoon door of ze springt weer naar voren.
Het wordt gelukkig wel elke x minder ze begint nu meer vertrouwen te krijgen.
Ik heb dan ook mooi 2 vliegen in 1 klap want ze heeft ook nog 4 hoge witte benen die blijven dan ook mooi wit

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:32

Gisteren is mijn paard weer de trailer in geweest (met transportbeschermers Knipoog ) en jawel hij liep er rustig en recht weer uit. En dat allemaal zonder zweep of andere hulpmiddelen en met mijn gezond verstand Haha! .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:36

Alytje schreef:
Ik ga lage transportbeschermers gebruiken. Gewoon voor de zekerheid, maar ook voor het laden, mijn paard is wel eens van de klep afgesprongen Bloos
Waratje hoezo let je dan niet op? Als je paard besluit van die laatklep af te springen kun je daar weinig tegen doen lijkt mij? Anders mag je mij wel eens laten zien hoe ik dat met goed opletten kan voorkomen Haha!

Voordat je gaat trailerladen zorg je dat je paard is opgevoed en zich aan de hand dus ook laat sturen. Er wordt gewoon niet gesprongen, gerend of dat soort fratsen als je het paard aan de hand hebt en dus al helemaal niet bij een trailer. Dus als je paard dan van de klep afspringt, heb jij niet opgelet, want hij zou weten dat als jij wel je aandacht bij hem hebt, hij de kans niet krijgt om te springen.
Probleem hierbij is dat de meeste mensen geen tijd willen stoppen in het opvoeden van een paard aan de hand Tong uitsteken
Enne Integra123, mijn paard is gisteren ook met de trailer weggeweest, zonder beschermers aan en ja, ze liep er gewoon zelf netjes uit terwijl ik bij de klep stond om haar touwtje aan te klippen. En wat dan nog? Maar het is fijn dat je paard netjes de trailer uitkwam, houden zo OK dan!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:38

Alleen als we verder dan 45 min van huis gaan doe ik bescherming om. Op een langere rit wordt mijn paard wat onrustig, ze krijgt tansportbeschermers om, en als er ijzers onder zitten ook springschoenen

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:42

Hoge transportbeschermers

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:05

Ik gebruik nog wel eens springschoenen ter bescherming van kroonrand voor het geval hij toch verstapt in de trailer. Hij staat altijd heel rustig en bij in en uitladen let hij goed op een loopt keurig recht erin en eruit. Met transport-beschermers heb ik heel slechte ervaringen. Ik vind rijstijl en goed begeleid kunnen in-en uitstappen belanrijk. Ik heb achteruitlopen etc. eerst buiten de trailer getraind. En wat rijstijl betreft: soms verwonder ik me over de vaart waarmee trailers met paarden erin de rotonde overgaan of door bochten en hoe ze optrekken en afremmen. 10 minuten zelf eens achter in een trailer te gaan staan en je laten rijden werkt verfrissend. Bochtjes nemen. Verschillende tempo's. Eens flink remmen. Los dat het heel vermoeiend is voor paarden steeds te moeten balanceren en onverwachte bewegingen te moeten corrigeren kan ik me voorstellen dat paarden zichzelf eerder beschadigen bij onverwachte manoeuvres.

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:09

ik gebruik ook hoge transport beschermers

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:27

Waratje schreef:
Alytje schreef:

Voordat je gaat trailerladen zorg je dat je paard is opgevoed en zich aan de hand dus ook laat sturen. Er wordt gewoon niet gesprongen, gerend of dat soort fratsen als je het paard aan de hand hebt en dus al helemaal niet bij een trailer. Dus als je paard dan van de klep afspringt, heb jij niet opgelet, want hij zou weten dat als jij wel je aandacht bij hem hebt, hij de kans niet krijgt om te springen.
Probleem hierbij is dat de meeste mensen geen tijd willen stoppen in het opvoeden van een paard aan de hand Tong uitsteken
Enne Integra123, mijn paard is gisteren ook met de trailer weggeweest, zonder beschermers aan en ja, ze liep er gewoon zelf netjes uit terwijl ik bij de klep stond om haar touwtje aan te klippen. En wat dan nog? Maar het is fijn dat je paard netjes de trailer uitkwam, houden zo OK dan!

daar heb je ook gelijk in, mijn paard is aan de hand perfect te sturen, maar zodra hij een trailer op moet, ja dan is hij niet meer zo makkelijk te sturen. Of mijn paard dan gewoon aan de hand ook niet opgevoed is? Hij luistert verder super aan de hand, alleen trailerladen moeten wij nog even goed oefenen Lachen