Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
noortje schreef:ik snap niet precies hoe je het bedoeld, bedoel je nou dat het nutteloos is een nieuwe auto te kopen of?
l3intj3 schreef:wij hebben een saab 95 dacht ik
) shanny schreef:Het hangt er van af hoe zwaar je de trailer wilt beladen toch? Een 2-paardstrailer van 620 kg met een paard van ong 600 kg erin, dan is het geheel niet zwaarder dan een doorsnee 1 paardstrailer. Dus hoef je ook niet een hele zware auto ervoor.
SuuS1981 schreef:Maar hoe hoog zijn de maandelijkse kosten met zo'n grote auto, qua benzine gebruik en wegenbelasting?? Kan iemand daar een idicatie van geven??
noortje schreef:Image_ schreef:wij hebben de nieuwste toyota RAF, die trekt een 2 paardtrailer met gemak
wij hebben hm ookzonder enige moeite.
en de auto staat ook nog eens super stoer/chique voor een trailer.
het weleen redelijk zware auto, dus niet heel goedkoop in de belasting.
runningkawa schreef:[Wat mag de Rav4 dan trekken?
Ik dacht maar 1500 kg, of heb ik dan bij het verkeerde type gekeken?
Fleurtje100 schreef:runningkawa schreef:[Wat mag de Rav4 dan trekken?
Ik dacht maar 1500 kg, of heb ik dan bij het verkeerde type gekeken?
De nieuwe Rav4 mag 2 ton trekken en schijnt ook nog eens zo'n 1:15 te kunnen lopen. Net als de nieuwe VW Passat 4WD. Beide redelijk zuinig en toch veel vermogen. Als er bij ons thuis een nieuwe auto komt is het waarschijnlijk een van deze 2.
KiWiKo schreef:Als mensen hun logische verstand gingen gebruiken dan werden dit soort vragen niet gesteld...
het enige wat mensen zichzelf moeten afvragen is...... wat gaat de auto doen op het moment dat de aanhanger vind dat het een eigen leven moet gaan leiden
KiWiKo schreef:Als mensen hun logische verstand gingen gebruiken dan werden dit soort vragen niet gesteld...
het enige wat mensen zichzelf moeten afvragen is...... wat gaat de auto doen op het moment dat de aanhanger vind dat het een eigen leven moet gaan leiden
Slaat deze reactie op mijn vraag in het begin of reageer je in het algemeen. Ik vind het namelijk nogal een vreemde reactie. Ik stel hier een vraag om informatie te krijgen en mij verder te oriënteren. Dat lijkt mij juist veel verstandiger dan lukraak iets gaan kopen terwijl ik er nog weinig verstand van heb op dit moment.
runningkawa schreef:Gelukkig heb ik maar een 1,5 paard trailer
Mooi om te weten dat de rav4 2000 mag trekken
Ik hoop dat de huidige auto nog een hele poos mee gaat en dat zoiets dan de opvolger wordt als leuke 2e handse
klien schreef:wat is er mis met een Volvo?
Deze kan echt wel een 2-paardstrailer trekken hoor. Maar Suus het gaat idd over gewicht en trekkracht. Ik zou zelf niet kiezen voor een 2 paards, maar 1 1/2 paards. Daar heb je iets minder zware auto's voor nodig en de paarden staan er vaak prettiger in. Tenslotte heb je maar 1 BB, dus de 2e plek zou je altijd open hebben voor een ander. Waarom die moeite als het zo in de papieren gaat lopen.
Mijn Nissan Primera trekt de 1 1/2 paards prima en dat is een betaalbare auto vind ik.
de Volvo XC 70 en Xc 90 zijn terreinwagens en dus ook trekpaarden helaas wel erg duur ikke schreef:De RAV4 begint 28.000 voor de simpele benzineversie, die niet eens bij benadering aan je specs voldoet. De Diesel begint bij 35.000.
De Passat 4x4 begint bij 34.000 voor de eenvoudigste benzine-versie; mag 1800kg aan de haak hebben. Diesels beginnen bij 38.000 en mogen 2000kg aan de haak hebben.
Spaar ze.............