wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:21

Eigenlijk is ze er heel snel op ingesteld geraakt. Ze gaat dan ook al mee vanaf dat ze een week oud was hoor. Ze wordt wel eens wakker en maakt dan even geluid, maar binnen een seconde of 10 tot een halve minuut heeft ze al door dat mama nog bezig is en dan slaapt ze nog een stukje verder.

In de kantine, op mijn eigen stal dus, is ze echt veel lastiger, sinds kort ineens. Ik denk omdat er daar vaak iemand binnenkomt en dan wel aandacht geeft dus ze heeft een beetje de gedachte dat als ze maar lang of hard genoeg roept er wel iemand komt. Nu begin ik af en toe wel te denken dat het minder gemakkelijk begint te gaan om haar mee te nemen. Ze heeft nu meer behoefte aan aandacht en afleiding en ondanks dat ik voor de rest van de dag eigenlijk de hele tijd met haar speel kan het haar nooit genoeg zijn. Mijn stalgenoten zeggen dat het een goede levensles is voor haar, maar ik vind het wel zielig als ze zo bezig is in de kantine. Wat dat betreft maakt ze dus echt wel een verschil tussen de auto en de kantine. De wipstoel doet ze trouwens ook niet graag, hier thuis ook niet. Maar ja, een hele dag op de arm vind ik zelf minder geslaagd Clown

juval

Berichten: 13435
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:25

misschien kan je een box in de kantine zetten? of zou dat niet werken/gewenst zijn.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:31

Bij ons is daar geen ruimte voor in elk geval, wij hebben al een hoekje met kinderDVD's en speelgoed nl. voor de kleine van mijn pensionhoudster (die is al 3).
Maar Gioy is ook meer lastig omdat ze aandacht wil, ze ligt helemaal niet graag in de box. Misschien dat het leuker is als ze kan zitten en echt spelen? Nu ligt ze daar maar een beetje, snap ook wel dat ze het niet zo leuk vindt Bloos
Ik vrees zelf dat we gewoon een oplossing moeten zoeken van iemand die op haar wil passen terwijl ik de paarden ga rijden. Jammer dat mijn familie zo ver weg woont.
O, er piept iemand....

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:36

mijn kind ging als baby wel mee ,dan lag hij bij de stalhoudster in de kamer.
nu blijkt dat hij allergisch is kan hij eigenlijk niet mee
maar soms ,zoals vandaag,moet hij mee [hij is 8jr]
de DA komt vandaag,hij zou tussen 1300 en 1400 uur komen en ik had een oppas geregeld die tot 1430 op kon passen
maar de DA is weer eens verlaat Boos! en ik zit nu op een tel te wachten tot hij komt.
maar op stal lopen ook kinderen ,die hebben een eigen shet en moeders een hengst
daar heb je geen last van ,soms van hun zoontje die met hun hond over het erf rent
en een x een peen gepikt heeft bij mijn kast vandaan
hij heeft gezien dat ik het zag en ik denk niet dat hij dat een 2x zal doen.[ik heb hem alleen aangekeken en niks gezegd]
ik heb er geen hekel aan!
straks op mijn andere stal lopen er veel kinderen ,daar word ook veel voor gedaan, onderling rijlessen bv
het ligt er gewoon aan wat voor mensen er op de stal staan Haha!

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:11

Een groom aannemen die ook voor kinderjuf wil spelen.....

Het zoontje van de eigenaren van Obelix ging vroeger mee tijdens rijden. De vader liep met de kinderwagen voor zich en paard achter zich naar de bak. Gelukkig is Obelix rustig....

Nu gaat het zoontje (2.5 jr) nog mee als er niet gereden wordt. Hij wil wel graag voeren, er gaat dan een hele hoop in de voeremmer....... aan de troep kan ik zien of hij is meegeweest.

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 19:14

Niet iedereen kan natuurlijk zijn kind thuislaten, de vader moet dan of thuis zijn of een goede buur, oma of opa. En zelfs als ze op school zitten, niet iedereen is thuis als de kinderen op school zitten. Tenminste ik werk alsmijn dochter op school zit, de enige vrije dag is woensdag, en heb wel tijd als mijn dochter uit school is, of vrijdagmiddag, en weekend. Dus het is altijd wel regelen. Ze moet zich dus gewoon gedragen als ze meegaat (in de toekomst), anders moet ik andere oplossing vinden.

Michel123

Berichten: 803
Geregistreerd: 27-12-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 08:45

Ik heb er gewoon een hekel aan als er van die jengelende kinderen door de stal lopen te rennen.
Het is geen kindercreche !
Als de desbetreffende kinderen zich niet kunnen gedragen, dan zijn ze niet welkom. Ik stuur ze dan dus ook weg.
Het blijft dan uiteraard de schuld en/of verantwoording van de moeder, zij wil gaan paardrijden, maar dan moet ze wel zorgen dat haar kinderen zich gedragen.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:56

Als wie dan ook zich niet kan gedragen moet hij weggestuurd worden, kind of volwassene.

Michel123

Berichten: 803
Geregistreerd: 27-12-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:07

Urielle schreef:
Als wie dan ook zich niet kan gedragen moet hij weggestuurd worden, kind of volwassene.


Niet helemaal mee eens, ouders hebben namelijk verantwoordelijkheid voor hun kinderen.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:16

Ja en? Als jouw volwassen pensionklanten zich niet kunnen gedragen laat je ze wel blijven of wat?

Michel123

Berichten: 803
Geregistreerd: 27-12-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:21

Nee, maar je hebt ook wel eens dat de volwassen klant erg aardig en netjes is, maar dan brengt zo iemand draken van kinderen mee.
Dan kun je kiezen : jij blijft en de kinderen blijven thuis, of je hoepelt mét kinderen op.
Als de kinderen zich gedragen heb ik geen probleem.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:04

Die keuze kun je dan idd voorleggen. Wat ons betreft: het paard is van ons gezin. Ik rij ermee maar het is net zo goed het paard van mijn vriend en mijn dochter. Nog sterker: ik verwacht dat dit paard later het paard van mijn dochter wordt tegen de tijd dat ze met paarden kan rijden. Mijn dochter is dus net zo goed pensionklant Lachen

Anoniem

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:06

Heel simpel, zijn ze lief, schreeuwen en rennen ze niet rond, geen probleem
Kunnen ze hun gemak niet houden gaan ze maar naar de speeltuin

maar hier is nog een lopend topic over, ook al is dat in de HK nu offtopic

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:07

Een ex-instructrice van mij nam haar zoontje van 6 altijd mee, dan moest ze zaterdag en zondag les geven en dat kind liep maar rond de bak te jengelen (logisch) hij had ook ADHD en was dus behoorlijk druk niet echt ideaal dus...

_yvonne

Berichten: 2910
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:15

ik heb de mazzel dat mij paard bij mijn moeder aan huis staan, ze past ook op de kindjes als ik aan het rijden ben of ze blijven bij papa Haha! .
ik kan ze ook altijd bij mijn zus laten, kunnen ze met hun neefje en nichtje spelen(en haar paard staat op dezelfde locatie)

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:21

Ik heb een nog oningereden paard, maar tegen de tijd dat ik op hem ga rijden, mag ze (dochter van bijna 2 jaar) zeker vaak mee, maar dan gaat er wel iemand mee om toezicht te houden. Dus haar papa gaat dan vaak mee (of een vriendin, oma/opa enz.)
Zo doen we het nu ook, als ik echt wat met Sam moet gaan doen. Ik kan niet en met Sam bezig zijn en mijn dochter in de gaten houden. Ze vliegt momenteel alle kanten op, vindt alles even interessant en ze is zeer energiek. Ik ga door de week vaak overdag even met haar op de fiets naar ons paardje. Dan gaan we hem even samen knuffelen en aaien ofzo.

Hoe het gaat, als ze ouder wordt, ik heb nog geen idee. De kans is groot dat ze net zo'n paardenmeid als ik gaat worden, want ze vindt het momenteel helemaal geweldig. 'Paard' was ook een van haar allereerste woordjes en hinniken kon ze nog veel eerder, hahaha..... Haha!
Maar goed, we zullen zien......

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:41

Mijn zoontje, inmiddels 1,5 jaar gaat bijna altijd mee.
Alleen niet in het weekend want dan past papa op.
We hebben een eigen stal dus geen problemen met andere mensen.
Tijdens de lessen zijn er altijd ouders die met hem in de weer zijn.
's Morgens tijdens het voeren, mestten en buiten zetten blijft hij altijd met zandkasteel of teletubbies in de auto, auto staat dan wel naast de stal en hij kijkt zijn ogen uit naar de schaapjes, paardjes en andere beesten en natuurlijk naar zijn dvd speler Haha!

Toen hij kleiner was ging hij in de kinderwagen mee in de stal en we hebben nu nog steeds een box in de stal staan.
Maar nu in de winter op de dagen dat het koud was blijft hij veel liever in de auto.

Van de zomer krijgt hij zijn eigen speeltuintje naast de bak, kan ik dus rijden en lesgeven en hem in de gaten houden.
Moet wel zeggen dat hij heel makkelijk is en niet anders gewend.

Toen ik nog op pensionstalling stond vorig jaar ging hij niet mee, reed ik 's avonds als papa thuis was.
Vond dat niet kunnen, andere mensen moesten dan rekening met hem gaan houden en dat wil ik niet.
Risico dat er iets gebeurt is dan ook te groot voor beide partijen.

Rijden doe ik niet als ik alleen ben, wel als een van de meiden op stal er zijn, dan rijden we om en om en houden om en om hem in de gaten/spelen met hem.

Voor mij is het afwachten hoe het blijft gaan, de zomerperiode maak ik me niet zo druk over.
Volgend jaar winter zullen we wel zien, hij blijft geen dvd's kijken Haha!
Maar goed hij gaat vanaf augustus 2 ochtenden naar de creche dus dan kan ik dat als mijn 2 rijochtenden plannen.

Opa's en oma's word voor mij lastig, mijn moeder is er niet meer, opa werkt nog en andere opa en oma wonen in New Zealand dus even te ver om hem weg te brengen.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:46

Naiade; die kleine meid van mij hoef je niet in de auto achter te laten, hoor. Ook niet met filmpjes e.d., die wil erop uit. Haha!

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:54

Ook een oplossing: paard uit de box en kind erin. Haha!

Ik heb er nog niet mee te maken
Maar ik zie mezelf wel gaan: mennen met de kleine in de draagzak

Op mijn vorige stal waren een aantal kinderen. 1 stel kinderen had bedacht dat je wel leuk kan knutselen met poedermelk, suiker en koffie en had een geweldig kunstwerk in de kantine gemaakt!
Ben je klaar mee

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:02

Nadya schreef:
Naiade; die kleine meid van mij hoef je niet in de auto achter te laten, hoor. Ook niet met filmpjes e.d., die wil erop uit. Haha!

hoe oud is die van jou?
dennis is ook heel druk, wil er ook op uit maar als hij eenmaal lekker in de auto zit vind ie het prima
weet natuurlijk ook niet anders, had laatst mijn zus haar dochter en die begon moord en brand te gillen toen ik haar ff liet zitten...

Napie schreef:
Ook een oplossing: paard uit de box en kind erin. Haha!

Ik heb er nog niet mee te maken
Maar ik zie mezelf wel gaan: mennen met de kleine in de draagzak

Op mijn vorige stal waren een aantal kinderen. 1 stel kinderen had bedacht dat je wel leuk kan knutselen met poedermelk, suiker en koffie en had een geweldig kunstwerk in de kantine gemaakt!
Ben je klaar mee


kind in de box vond ik niets
zat ie met drollen te spelen (ja had wel gemest maar blijft altijd wat liggen...), kliederen met water, kortom een hele natte, vieze zoon mee en kon hem ook niet goed zien want box was te hoog

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:09

@Naiade; die van mij wordt in april 2. Ze is altijd heel energiek en ondernemend geweest. TV, filmpjes, het boeit haar niet zo lang en stilzitten wil ze nooit. Ik kan haar ook niet in een wagentje meenemen, want daar wil ze meteen uit, hahaha..... Als de auto rijdt gaat het nog wel, maar het mag niet te lang duren. Als baby was ze al gefrustreerd dat ze niets kon, ze wil bewegen, ontdekken en doen. Maar zo zie je maar, ze zijn allemaal anders en dat is juist zo leuk.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:09

Napie schreef:
Ook een oplossing: paard uit de box en kind erin. Haha!


Helaas (nou ja, helaas Knipoog ); mijn paardje staat op het land.....

Anoniem

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:11

Bind je haar toch aan een boompje :p Clown

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:13

Hihihi, nee hoor, RK, nergens voor nodig. Ik heb er totaal geen last van haar als ze meegaat. Als ik wat ga doen, gaat er toezicht mee voor haar en als we samen gaan, gaan we alleen de paardjes knuffelen en aaien.

Daarbij, als ik haar aan een boom vastbindt, dan is de rust in het land voorbij, hoor. Knipoog

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: wie neemt zijn kind mee als ie gaat paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:58