Stagiare laat medicijnenfles kapot vallen. En nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Stagiare laat medicijnenfles kapot vallen. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:50

erleyne schreef:
Alleen maar in de kosten/batenanalyse. Bij kleine bedragen gaan ze niet zeuren over de aansprakelijkheid, omdat een kwartier aan de telefoon hangen met een juridisch medewerker meer geld kost dan dat ze het meteen uitbetalen. BIj hogere bedragen ( direct of uit gevolgschade ), gaan ze echt wel wat meer onderzoek doen.

Haha! Haha! Haha!

Materiele schades worden meestal zéér nauwkeurig bekeken hoor en conform de letter afgewikkeld. Kosten/baten analyses worden wel gemaakt, maar stel je daar niet te veel van voor bij een materiele schade.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:30

LDRD schreef:
juval schreef:
ok, de wet niet, maar de verzekering zal toch wel onderscheid maken in een flesje van rond de 50 euro, of een zadel van 1000 euro? neem ik aan.

Nee?

je hebt toch meestal te maken met een eigen risico dacht ik..... maar goed, ik ben geen jurist/verzekeringsexpert....

ik zou er persoonlijk geen werk verder van maken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:34

Ik heb geen eigen risico voor mijn verzekering, maar dat hangt denk ik van de maatschappij af. Wij maken er overigens bijna nooit gebruik van, maar ik heb vorig jaar toevallig een ongelukje gehad met mijn jonge paard ( fietser reed er tegenaan, jas en fiets schade voor zo'n 100 euro). Dat is zo zonder navraag uitbetaald aan die meneer, al dacht ik ( en de telefoniste van de maatschappij ) dat puntje bij paaltje de aansprakelijkheid misschien wel helemaal niet bij mij lag. Vandaar mijn voorbeeld.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:14

Op dit soort verzekeringen zit meestal geen eigen risico, het kan overigens wel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:17

meestal is het eigen risico tot 50 euro,
dus de verzekering kun je niet beroepen hierop.
als de stagiare netjes is, betaald ze de helft aan je.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:26

crossmonster schreef:

Mits het medicijn dus wel zo lang houdbaar was.
Ik weet niet om hoeveel geld het gaat, maar als het een klein bedrag was zou ik helemaal niets mee doen, want de stagiaire voelt zich ws al rot genoeg.
Is het wel duur en was het nog houdbaar, dan zou ik idd vragen of zij de helft vergoeden wil.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:27

Waren de vitamine nu nog goed of niet? Als het nog houdbaar is inderdaad de helft zo niet, niks Lachen moest je toch nieuw flesje kopen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:47

crossmonster schreef:

Vind je dat nou echt redelijk? En ik vraag dat even los van wat wettelijk en verzekeringstechnisch geregeld is.

Ze bewijst je een dienst door je paard te verzorgen en laat per ongeluk iets vallen (los van wat het is). Had je dat zelf niet kunnen overkomen? Had je het dan ook redelijk gevonden iets te betalen?
Ik zou zeggen: verzorg jij je paard voortaan zelf!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:48

Ik zou het eigenlijk heel raar vinden om iemand voor zoiets aansprakelijk te stellen. Een flesje vitamine E bij de Paardendrogist kost 25 Euro en je vraagt zelf aan de mensen van stal om het bij te geven. Een ongelukje kan dan wel eens gebeuren, een flesje kan kapot vallen, een pot poeder kan omvallen. Als groom heb ik het gelukkig nog nooit voor gehad dat een eigenaar me voor zoiets aansprakelijk stelde en heel eerlijk gezegd zou ik in dat geval ook zeggen: Deze keer vergoed ik het en in het vervolg kan iedereen zelf zijn medicijnen komen geven. Sorry maar dat is mijn mening.

edit: ik zie dat LDRD hetzelfde vindt Bloos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:50

Vreemd verhaal......moest de stagiaire die vitamines geven? Zo ja, mag je allang blij zijn dat ze dat doet, en je het niet zelf hoefde te doen. Zo nee, waarom stonden ze dan niet in de koelkast waar je het bewaart?
Mijn idee? Medicijnen thuis in je eigen koelkast bewaren en zelf geven. Je zadel ligt toch ook achter slot en grendel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:53

Als ze eerlijk is, dan krijg jij een nieuw flesje, als het flesje half vol is, dan de helft van de kosten, lijkt mij. Ik vind nl vanzelfsprekend dat ze zo iets met jouw regelt zonder tussenkomst van wie dan ook. Ik zou haar aanspreken hoe ze het zou willen oplossen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:54

LDRD schreef:
crossmonster schreef:

Vind je dat nou echt redelijk? En ik vraag dat even los van wat wettelijk en verzekeringstechnisch geregeld is.

Ze bewijst je een dienst door je paard te verzorgen en laat per ongeluk iets vallen (los van wat het is). Had je dat zelf niet kunnen overkomen? Had je het dan ook redelijk gevonden iets te betalen?
Ik zou zeggen: verzorg jij je paard voortaan zelf!

Dat ligt er weer een beetje aan wat de context is. Heeft de ts de stagaire gevraagd om dit te geven? Of doet de pensioneigenaar dit normaal ( en is het ook zijn taak) maar liet hij het nu aan de stagaire over? Vooral in het eerste geval vind ik inderdaad dat het redelijk is dat de ts de vitaminen zelf vergoedt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:55

Urielle schreef:

Haha!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:04

Gewoon niet zo moeilijk doen, nieuwe kopen en in het vervolg anders, zelf elke keer de vitamine geven. Kan je jezelf voor je hoofd slaan als je het laat vallen.
Wel een goeie trouwens om ook nog op te nemen in de stallingscontracten. Bedankt voor de tip.

Als eigenaar stem je er zelf in toe, dat dit gedaan wordt voor je. Dan loop je het risico dat iemand anders het laat vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:06

Wat als medicijnen bij het voeren gedaan moet worden? Dat kan je dan niet zelf doen, maar als je pensioneigenaar aanbiedt dat te doen voor je, dan heb je toch ook meteen de verantwoording? Toch op zijn minst even vragen hoe het opgelost moet worden? Ik geef cortaflex aan mijn paard in poedervorm, ik geef het zelf, want ik ben idd bang dat ze de pot een keer laat vallen, is zo stervens duur, gelukkig luistert het niet nauw.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:10

Vind ik niet. Ik moet Wrangler momenteel een poeder geven wat ook door het voer moet, omdat hij een verstuikte kogel heeft. Heb dus een zak slobber gekocht en kom 2x daags voeren, dit dus naast de normale voerbeurten. Op die manier weet ik zeker dat het gebeurt. Laat ik mijn pensionhouder het doen dan is dat nog altijd een dienst die ze verleend. Verantwoording over het paard en de materialen blijven bij mij liggen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:21

er is idd wel een regeling dat als er iets gebeurd/kapot gaat dan is de stagiaire daar voor verzekerd via school. maar als het maar om een klein bedrag gaat en hij was nog maar half vol en nog goed houdbaar dan zou ik onderling idd vragen of ze de helft erbij wil vergoeden. en dan eigenlijk nog de helft van de helft want de fles was ook nog maar half vol maar goed zo precies.......... jullie zullen er best wel uitkomen. succes.
groetjes linda

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:12

Urielle schreef:
Ik zou het eigenlijk heel raar vinden om iemand voor zoiets aansprakelijk te stellen. Een flesje vitamine E bij de Paardendrogist kost 25 Euro en je vraagt zelf aan de mensen van stal om het bij te geven. Een ongelukje kan dan wel eens gebeuren, een flesje kan kapot vallen, een pot poeder kan omvallen. Als groom heb ik het gelukkig nog nooit voor gehad dat een eigenaar me voor zoiets aansprakelijk stelde en heel eerlijk gezegd zou ik in dat geval ook zeggen: Deze keer vergoed ik het en in het vervolg kan iedereen zelf zijn medicijnen komen geven. Sorry maar dat is mijn mening.

Het is geen flesje van de paardendrogist.
Wat ik via de DA krijg is zonder selenium en echt als diergeneesmiddel bedoeld.
Daarbij moet mijn paard 2 maals daag 10 ml. door het voer hebben.
Het flesje staat dus bij de pensionstal.
Normaal voert de staleigenaresse en deze keer had ze de stagiare gevragd die 1 keer in de week komt.
Ik heb de DA nog niet gebeld omdat ik ziek thuis ben en eigenlijk nog maar net mijn bed uit ben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:48

Ik zal vanavond eens aan mijn vriend vragen of het duur spul is.

Zou je normaal de staleigenaresse ook aansprakelijk stellen?

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:29

ik weet niet hoe duur het precies is maar om 10 euro zou ik iemand niet aansprakelijk gaan stellen. Daarnaast áls je iemand aanspreekt moet je de pensionhouder aanspreken, hij/zij is verantwoordelijk voor de stagaire. Zou het van de zotte vinden als het kind het uit eigen zak moet betalen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 11:28

Ik heb de DA gebeld en het flesje kost maar iets van 9 euro.
Dus ik heb hem besteld bij de DA en ga er verder maar niets over zeggen.
Ik dacht zelf dat het een duur flesje was en dan zou het al iets anders worden maar over zo'n klein bedrag ga ik niet moeilijk doen.
Bedankt voor jullie reacties.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:35

Gelukkig maar, valt het voor beide partijen weer mee! Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:34

Hallo,

Ik ben ook stagaire op een stal ( manege ). Wanneer ik iets kapot maakt ( al is het een tuinslang ) wordt dit vergoed door mijn verzekering die via mijn school geregeld. Zeker als het om belangrijke dingen gaat zoals medicijnen. Ik vind dat je het gewoon op een vriendelijke manier tegen de staleigenaar moet zeggen en dat je dit medicijn vergoed wilt hebben voor in ieder geval de helft ( hij is namelijk al half leeg ). Zo laat je zien dat je zelf nog water bij de wijn gooit en komt het wel goed denk ik!

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:52

en de staleigenaar dan?? Die heeft toch de verantwoording over iemand in opleiding?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:29

Ze is gewoon verzekerd via school.
Ik ben tijdens mijn stages ook altijd verzekerd geweest via school. Daarvoor teken je een Praktijk OvereenKomst.