Bijrijdster wel of niet wegsturen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soleillover

Re: Bijrijdster wel of niet wegsturen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:30

ik zou haar wegsturen ja.. en er zijn toch genoeg anderen die graag een pony verzorgen..? ze heeft haar kans gehad!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:32

Ik zou haar weg sturen .

_SiimOne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:08

Als ik jou zou zijn zou ik haar wegsturen.
Als die ander meisjes het ook al zeggen het is wel jou pony en jij beslist erover, en als zij dingen doen die ze niet mag doen dan is dat toch niet eerlijk tegen over jou?
Als ik jou was zou ik haar wegsturen omdat jij hebt het vertrouwen ook niet meer in haar zeg jij! Schijnheilig Tong uitsteken Haha! Bloos

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:34

Helemaal mee eens met bovenstaande reacties! wegsturen! Clown Duivel
Als je haar niet wegstuurt zou je je inkomsten mislopen en die heb je juist hard nodig!
en als die bijrijdster tegen jou ook liegt dan zou ik het wel weten...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:34

Ik zou haar zeker wegsturen. Ze liegt gewoon tegen je, dat moet je niet pikken!
en dingen ongevraagd doen gaat wel een beetje ver...

Aan jou verhaal lees ik wel dat haar niet meer vertrouwd, reden genoeg om haar weg te sturen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:37

De keus lijkt mij niet zo moeilijk. Straks gaan je vriendinnen uit ergernis weg en heb je de inkomsten niet meer. Dan wordt er voor je beslist.....

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:42

ik zou haar wel wegsturen
en anders zou ik haar alleen nog meenemen als je er zelf bij bent en zeggen dat ze ook niemand anders mag meebrengen..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:46

Waarvoor heb je een bijrijdster, ik begrijp dat je je bijrijdster af en toe onder toezicht liet rijden? Dan lijkt het mij sowieso meer tijd vergen dan dat het oplevert.

Sowieso is het raar om je vriendinnen tevreden te stellen ivm de inkomsten die je van ze nodig hebt. Dat moet je keus niet laten leiden vind ik.

Maar als je als eigenaar geen goed gevoel hebt over je bijrijdster dan moet je alles even goed op een rij zetten en evt. knopen doorhakken. Je bent als eigenaar verantwoordelijk/ aansprakelijk voor wat je paard doet. Let erop dat je achteraf als er iets gebeurt geen problemen krijgt omdat je hebt laten weten dat ze niet mocht komen en ze toch ging bv.

Als je als eigenaar meer lasten hebt, ipv profijt van een bijrijder kun je beter de ´samenwerking´ beïndigen.´Niet door letterlijk weg te sturen, maar wel door te laten weten dat je wegens omstandigheden geen bijrijdster meer nodig hebt. Klop evt. even bij de ouders aan om het verhaal ook bij hun duidelijk te laten zijn. Op die manier kun je ook laten weten dat aaien over het hek mag maar in het weiland voor onbevoegden geen terrein is om te komen..

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:47

Als je 13 bent dan weet je zelf ook wel dat het niet oke is dat je zomaar iemand op die shet van je vriendin laat rijden zonder haar toestemming is gewoon logisch, en blijkbaar zijn er al meer voorvallen geweest ik zou op zoek gaan naar iemand anders.

LotjeSjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:26

Ik ben ook 13 ( schop me aub niet naar YRT ) en ik verzorg 2 shetlanders. Uit mijn oogpunt zou ik ook zeggen: wegsturen, want dat kan gewoon niet. En het klinkt dom maar: betalende klanten gaan voor.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:48

Eigenlijk heb ik inmiddels al wel zo'n beetje besloten dat ik haar weg ga sturen. Er is gewoon teveel gebeurd wat niet door de beugel kan Verdrietig

Ik vertrouw haar niet meer en geloof ook weinig meer van de dingen die ze verteld. Als er dan een keer echt iets aan de hand is.... Ik moet er niet aan denken wat er dan gebeurt

Ze heeft al heel veel kansen gehad en keer op keer gaat het mis. Dat ze haar vriendinnen zonder toestemming van de eigenaressen op de 2 shets heeft gezet (waarvan 1 pas anderhalf is), is eigenlijk de druppel die de emmer deed overlopen. Zowel bij mij als mijn vriendinnen.

In het begin belde ze soms meer dan 13x (!!!) per dag op met een of ander banketstaaf verhaaltje/smoesje, nadat ik haar erop gewezen had dat ik dat niet wilde, werd het een stuk minder. Later wilde ze steeds vaker een vriendinnetje meenemen, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik daar niet van gediend was; mijn paard is geen kermisattractie Gestoord. Als zij gaat voeren kun je er vergif op innemen dat er een of meer pony's ontsnappen. Ze heeft tegen mijn uitdrukkelijke wens (bevel) in mijn paard vastgeknoopt aan de container met zijn halstertouw, waardoor een leren halster van 30 Euro naar de kl*te ging en toen ik haar zei dat ze die mooi mocht vergoeden was Leiden in last! Zo zijn er nog een heleboel voorbeelden.....

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:11

Makkelijke keuze dan toch...\ kssssssjt met die griet!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:54

Lijkt me duidelijk!
Ik ga met de rest mee. Lachen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:59

Dat je nog om suggesties vraagt Bloos Als je alle feiten op een rij zet kan dat maar 1 ding betekenen, hard afscheid nemen van die meid! Liever nog vandaag dan morgen. Geloof me, eenmaal na je beslissing zul je je opgelucht voelen Knipoog

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:51

Als ik dit zo lees zijn er geen twijfels meer!
Ik sluit me volledig bij de rest aan.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:05

Ik vind ook dat je haar weg moet sturen!
Ze liegt, doet domme dingen en gaat zomaar op ander mans pony zitten zonder te vragen
Straks zet ze jullie nog tegen elkaar op, jij bent afhankelijk van je huurders, dus ik zou haar wegsturen voordat er een keer wat gebeurd!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:37

Loesjuh schreef:
Lijkt me duidelijk!
Ik ga met de rest mee. Lachen

*knikt*

wegsturen, ik bedoel tegen elkaar uitspelen enzo? Daar zit je toch niet echt op te wachten. En waarschijnlijk is het ook wel goed voor dat meisje even uit haar 'fantasiewereldje' geholpen word.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:41

Doei,doei bijrijdstertje Doei!

Een kind van 13 moet weten dat dit niet kan, op die leeftijd ging ik altijd alles netjes gaan vragen naar de eigenaar van mijn Vzshet! En ik zei er altijd uitdrukkelijk bij dat het niet moest. (doe ik nog altijd trouwens.)

Je vind nog genoeg leuke en eerlijke en betrouwbare bijrijdstertjes!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:44

Wat je verteld is voor mij ook een reden om geen bijrijdster (verzorger)te nemen voor mijn shet.Zeker met zulke jonge meiden kun je er van uit gaan dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.Ze zeggen dat ze er niet op rijden maar als je er niet bij bent...........
Ik zou haar toch echt weg sturen.Op een shet van 1½ gaan zitten?Nee dan spoor je niet!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:29

aerdenhout1 schreef:
Ze doet domme dingen, ze liegt, speelt jullie tegen elkaar uit en of dat nog niet genoeg is gaat ze ook nog iemand op een pony zetten die niet van haar is????? Lijkt mij niet een al te moeilijke keus! Het enige bezwaar kan zijn, dat ze zo dicht in de buurt woont en misschien rare dingen met je paard uit gaat halen als een soort wraak.Daar moet je wel goed voor oppassen!

Mee eens!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:07

Wegsturen.
Je hebt die huurders toch nodig, lijkt mij dat die bijrijder zich aan hún aan moet passen ipv. andersom?

Jij hebt die bijrijdster echt niet nodig hoor, genoeg mensen die haar plaats in willen nemen.

sallybally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:12

Wegsturen!

IK heb zelf ook een verzorgstertje van mijn shet weggestuurt omdat ze dingen met mijn shet deed die niet mochten en hem liep te slaan en te pesten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:16

En heb je haar al weg gestuurt?

EmVe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:22

Waarom heb ik het vermoeden dat je het antwoord al lang wist....en dat je eigenlijk enkel bevestiging zoekt. Heb je al eens met je bijrijdster gesproken over de "domme dingen" die ze volgens jou heeft gedaan. Succes

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:52

vergelijk de voor delen met de nadelen. wat is fijn als de berijder blijft wat is fijn als berijder vertrekt.
als je perse een berijder wil kun je overwegen een nieuwe en betrouwbare te zoeken Knipoog