één of tweepaards trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Re: één of tweepaards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:40

2 paards
Maar krijgen nu 2 1,5 trailer want de 1 heeft nu een paard en de andere een pony i.v.m. wedstrijden

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:42

2 paards trailer.
Heb je ook meer ruimte enz.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 02:31

Je gaat toch niet alleen een 2 paards trailer kopen voor 1 paard waar je je zelf in kan omkleden en om meer spullen mee te kunnen slepen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 07:55

MSQuincyTE schreef:
Je gaat toch niet alleen een 2 paards trailer kopen voor 1 paard waar je je zelf in kan omkleden en om meer spullen mee te kunnen slepen.

Waarom denk je dat ik zo'n liefhebber van vrachtwagens ben..........

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:02

Ik heb een 1 3/4 trailer. Is dus 10 cm breder dan de standaard 1,5 trailer. En die 10 cm merk je gelijk. Ook heb ik er een zadelkamer in. Dus meer dan genoeg ruimte om van alles mee te slepen.
Op de manege waar ik sta staan 2 2 paardstrailers. En het is toch echt zo dat mijn trailer hoger is. De hoogte van de trailer hangt dus niet af of het een 1,5 of 2 paardstrailer is maar gewoon van het merk.

Mijn trailer gaat achter een grote auto. Geen gedoe met gewicht en rijbewijs.

Maar het is maar net wat je mogelijkheden zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:20

Ik heb ook 1 3/4 trailer. Heerlijk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:05

MSQuincyTE schreef:

Niet? Voor endurancewedstrijden (vooral als je een heel weekend weg blijft) is een tweepaards verrekte handig: balen hooi, paddockmateriaal etc. kun je beter kwijt in de 'lege' helft van je trailer dan in de auto. Ook voor eventingwedstrijden is een tweepaards erg handig: mountainbikes mee in de andere helft zodat je niet lopend het parcours hoeft te verkennen, en als groom kun je dan handig met je ruiter meefietsen naar start en finish, zeker als die een eindje van het hoofdterrein liggen.

Dat zouden voor ons de belangrijkste redenen zijn om een tweepaards aan te schaffen (ik rijd endurance, zusje rijdt eventing en we gaan toch nooit tegelijk naar dezelfde wedstrijd, dus voor twee paarden hoeven we het niet te doen). En een vrachtwagen vind ik voor endurancewedstrijden niet heel praktisch omdat je dan toch altijd nog een groomauto nodig hebt. Best een kans dat onze volgende trailer een tweepaards wordt.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:01

Wij hebben en 1,5 paards trailer geloof ik, ideaal voor als je maar 1 paard hebt Ja

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:13

Karin koop een camper en gooi daar je paarde trailer achter kun je gelijk camperen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:38

Voor mijzelf een beetje een loze investering voor die paar nachten per jaar dat ik zo'n camper zou gebruiken. Maar ik heb nog steeds de hoop gevestigd op mijn ouders, die zijn al een beetje aan het rondkijken voor een camper - die ik dan vast wel mag lenen. Haha!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:40

2 paards trailer, is handiger als er 2 mee moeten ofzo iets.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:49

wij hebben een 2paards en dat is echt super, nu hebben wij er vier dus hebben we die wel nodig maar al had ik er 1 zou ik nog een 2paards nemen want dan kan je nog is leuk met een vriendin samen naar een ander bos rijden en daar lekker een tocht gaan maken Pling .

ellenoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:51

Ligt er natuurlijk aan hoeveel paarden je hebt. Heb je er 1 zou ik een 1,5 nemen en anders een 2 paards trailer

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:59

ellenoor schreef:
Ligt er natuurlijk aan hoeveel paarden je hebt. Heb je er 1 zou ik een 1,5 nemen en anders een 2 paards trailer

Ik vind een 2 paards fijner laden dan een 1,5.
Paard lijkt wel claustrofobisch Haha! (of ben ik gewoon claustrofobisch en weerspiegel ik dat in mijn paard? Bloos )
En voor samen rijden is een 2 inderdaad relaxter. Nadeel is wel de zwaardere auto.

Toch blijf ik er bij, al sik een trailer zelf koop, dan neem ik een 2 paard met een 2e klep aan de voorkant (ben nog geen 1,5 paards tegengekomen met een voorklep)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:02

Zo eentje hebben wij gehad, van Ifor Williams. In feite een 1.5-paards, er had wel een (officieel) schot in gezeten, maar er konden geen twee paarden in, de vorige eigenaar vervoerde er wel met gemak twee (D-)pony's in (met schot ertussen). Dat was overigens een model uit de jaren 70, geen idee of ze nog worden gemaakt in dat formaat. Maar dus wel een voorlader.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:11

okeej dan!

Ik ben ze (nieuw) nog niet tegengekomen, 2e hands eigenlijk ook niet.
Ben ook nog niet heel erg opzoek (momenteel) . Maar als er eentje komt, dan wordt het een voorlader!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:36

MSQuincyTE schreef:

Daarnaast is er altijd het argument dat een brede trailer stabieler op de weg ligt dan een smallere. Mijn paard staat nooit zo goed stil op en vreemd terrein en mijn vader is niet zo handig in 'paard vasthouden'. Nu kan ik in principe alles zelfs, stilstaan in een trailer moet wel, en ik kan rustig weglopen om spullen te pakken. Ik heb het zo laten maken dat het schot scheef kan staan (ook tijdens vervoer). Dat is voor het paard ook heel prettig blijkbaar hebben paarden scheefstaand het beste evenwicht. En in prijs scheelt het soms echt niet zoveel. Ben er iedere keer weer blij mee als ik op wedstrijd etc. ga.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:39

ik heb een 1,5 paards trailer
mijn paard kan absoluut niet tussen schutten staan
vroeger heeft ze dus al eens de trailer (lees schutten en stangen) gemolt. ze houdt blijkbaar van lekker breed staan Tong uitsteken

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:43

Ik heb een 1,5 paards trailer, maar voor mijn slanke Haflinger lijkt het wel een 2paards. Ze verzuipt er echt in.
Kan er dus ook op m'n gemak naast gaan staan en zou ze eventueel in de trailer kunnen zadelen.

Heb heeeeel even nagedacht over een 2paards. Maar ik heb maar 1 pony, dus zou een 2paards eerder kopen om een ander mee te kunnen nemen. Voor een enkele keer wel handig natuurlijk, maar had eigenlijk geen zin om voor een ander zoveel geld uit te geven. Daarnaast ben je dan ook gemakkelijker de aangewezen persoon om te rijden. Moet je ook weer zorgen voor een zware auto ervoor.

Heb nu dus een zware auto met een 1,5paards trailer met een slanke haf erin, hihihihi

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:47

ik heb gehoord dat een 1paards trailer niet een smeer mag had iets met de veiligheid te maken maar meer weet ik er ook niet van. bij mijn verzorgpaard hebben we een 2paardstrailer. ook handig als we met 2paarden naar het bos gaan.
groetjes linda

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:11

ma_rie_tje schreef:
okeej dan!

Ben ook nog niet heel erg opzoek (momenteel) . Maar als er eentje komt, dan wordt het een voorlader!

Ze zijn er wel degelijk hoor! Ik heb een ifor williams 1,5 paards met voorklep.
Volgens mij zijn alle ifors standaard met voorklep tegenwoordig.
Die van mij is van november 2005.

2-paards is ook wel handig maar aangezien ik alleen een E-pony heb, heb ik zelf maar voor 1,5 gekozen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:04

MSQuincyTE schreef:
Karin koop een camper en gooi daar je paarde trailer achter kun je gelijk camperen Haha!

Tja, die vrachtwagen hè............

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:05

Groomen met een vrachtwagen, de ultieme uitdaging. Vooral op de langere afstanden. Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:08

kaj schreef:
ma_rie_tje schreef:
okeej dan!

Ze zijn er wel degelijk hoor! Ik heb een ifor williams 1,5 paards met voorklep.
Volgens mij zijn alle ifors standaard met voorklep tegenwoordig.
Die van mij is van november 2005.

2-paards is ook wel handig maar aangezien ik alleen een E-pony heb, heb ik zelf maar voor 1,5 gekozen.

Heb ook neit heel intensief gezocht hoor, moet ik er wel eerlijk bijzeggen.
Denk dat een trailer met voorklep vooral handig is met grote paarden die hun hoofdstoten als ze er uitlopen... als ze vooruit er uit gaan houden ze hun hoofd vanzelf al een stuk lager (alleen al omdat ze dan niet achteruithoeven te lopen)

denk dat het qua hoeveelheid licht ook erg scheelt, zeker bij moeilijk te laden paarden.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:16

Heb wel gehoord dat die Ifor Williams heel erg rammelen.
Dat zou komen omdat de klep en voordeur etc. losse (d.w.z. draaiende) delen zijn en daardoor tijdens het rijden best wat geluid maken.

Is dat nou ook werkelijk zo?