MissPromiss schreef:Nog wel even een kleine toevoeging op dat topic..
Als jij een trailer hebt die bijvoorbeeld een eigen gewicht heeft van 540 kg en een draagvermogen van 760 kg, kom je dus totaal uit op 1300 kg.
Maar stel dat jouw auto maar 1250 kg weegt, zit je dus 50 kg te hoog met je trailer. Klinkt banketstaaf, maar fout zit je wel
Maarr... Je kunt dan de maximale massa van 1300 kg terugkeuren naar een ander gewicht, bijvoorbeeld 1200 kg zodat jouw auto het mag trekken.
Alle kilo's die je van de maximale massa afhaalt, in dit voorbeeld 100 kilogram, worden op papier van het maximale laadvermogen afgetrokken. Je maximale laadvermogen wordt dan door het RDW teruggezet op 660 kg.
Hierbij moet je wel opletten dat je paard niet zwaarder is dan 660
Ik heb mijn trailer ook terug laten keuren. Wanneer je dit wilt laten doen, zorg er dan wel voor dat het gewicht van je trailer incl. laadvermogen minder is dan het gewicht van je auto (en niet hetzelfde). Het is een administratieve handeling, het RDW heeft daarvoor alleen je kentekenbewijs nodig.
De discussie hierboven vindt ik nogal zinloos, zo discussieren of eigenlijk vallen over 1 woordje.......