Enkelassige trailers, nadeel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Enkelassige trailers, nadeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 09:33

Vippie schreef:
Ilse schreef:
Met enkelassig bedoel ik wél 4 wielen, maar met 1 as, zeg maar de stang die je aan de auto koppelt, de meeste trailer hebben er nl. 2 die in een punt lopen.
Hopelijk begrijpt iedereen me? Haha!

Ooohhh je bedoelt de triangel die voor aan de trailer zit. Dit heeft niks met de assen/wielen te maken maar met het chassies waar de trailer op rust.
Persoonlijk zou ik toch voor de 3hoek gaan omdat deze veel stabieler is achter je auto, de enkele buis zie je vaak bij idd lichtere trailers maar zijn eigenlijk niet geschikt voor vee vervoer (je ziet ze vaak bij alpenkreuzers en boedelbakjes).

Mag ik even een zinvolle verklaring voor deze technologische onzin.
Waar je persoonlijk voor kiest is je eigen zaak, maar knoop er geen onzin aan vast om je gevoel te sussen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 07:40

ikke schreef:
Waar je persoonlijk voor kiest is je eigen zaak, maar knoop er geen onzin aan vast om je gevoel te sussen.

PARDON?????? Doe ff normaal zeg. De ervaring leert zullen we maar zeggen. Waar je voor kiest is idd je eigen zaak.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:18

Vippie schreef:
ikke schreef:

PARDON?????? Doe ff normaal zeg. De ervaring leert zullen we maar zeggen. Waar je voor kiest is idd je eigen zaak.

Ja, feiten zijn feiten en wat jij beweert slaat in de context van het topic helemaal nergens op. Stabiliteit van een trailer heeft op geen enkele manier een relatie met de vorm van de trekbalk.
Gewoon de wetten van Newton, niet meer en niet minder.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:44

Tut tut dames... Knipoog

Ik heb een oudere trailer met een enkele trekstang. Is geen enkel probleem. Hij doet zijn werk echt prima en ook op de snelweg rijdt hij prima! Het is wel zo dat een nieuwere trailer voor mijn gevoel inderdaad beter achter de auto ligt, maar dat zal eerder komen doordat nieuwere trailers (veel) betere vering hebben dan de oudere, dan dat het aan de trekstang ligt.