Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:08

met ze konden m moeilijk inladen bedoel ik.dat dat toen niet ging dat ze met spoed naar t ziekenhuis moest.
verder heeft die pony een ongeluk gehad op de trailer.waar voor de koop naar is gevraagd.werd ontkend.na de koop gaf ze het toch toe.

de pony zou fel kunnen zijn met rijden.maar dus niet moeilijk in de omgang.

de prijs was er denk ik niet echt naar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:20

ik snap m niet helemaal, dus het ongeluk is gebeurd met trailer laden? een paar uur nadat ze de pony had gekocht?

Het rijden en de omgang heeft allemaal met elkaar te maken. Als ze deze pony toch houd zou ze een cursus grondwerk kunnen gaan doen om de verhoudingen beter te krijgen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:21

gaat het om een bokker? Zo ja, paard was toch ergens van geschrokken dacht ik zoals jullie zeiden?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:28

de pony zelf heeft met de trailer een ongeluk gehad.

de trap kwam de volgende ochtend.de pony is savonds laat gekomen.

de pony schrok omdat het meisje op een takje ging staan en draaide en gaf de schop.
maar het blijkt vaker gebeurd te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:29

viewtopic.php?f=2&t=715869
Om dit meisje gaat het dus en dit verhaal.

Jullie zeggen hier zelf dat de pony hier ergens van schrok en daardoor achteruit bokte. Dan is het jullie eigen verantwoordelijkheid en kun je daar niet zomaar een paard voor terugbrengen.

Dat wordt dus werken om het vertrouwen terug te krijgen, van beide kanten, want aangezien de pony er nog maar net is zal het waarschijnlijk gewoon wat tijd nodig hebben om ingeburgerd te raken.

Ik zou zeggen heb geduld en geef dat dier een kans. Misschien heeft ze een onverwachte beweging gemaakt. In dit geval lijkt het me niet dat ze het expres deed en gelijk maar de koper de beschuldigen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:30

pony heeft gewoon een kort lontje blijkbaar en zou heel goed met grondwerk een heel stuk kunnen verbeteren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:30

Arabian_Girl schreef:
de pony zelf heeft met de trailer een ongeluk gehad.

de trap kwam de volgende ochtend.de pony is savonds laat gekomen.

de pony schrok omdat het meisje op een takje ging staan en draaide en gaf de schop.
maar het blijkt vaker gebeurd te zijn.

van wie heb je dan gehoord dat het vaker is gebeurd?

Het blijft nou eenmaal een dier, dus onberekenbaar. Hier zal ze toch rekening mee moeten houden.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:31

Op dit moment is mijn huidige paard ook niet meer in het bezit van haar kwpn papieren e.d. Ze is zo goed als verkocht en wij konden haar officiele papieren gewoon weer aanvragen bij het kwpn.

of je het paard terug kan brengen weet ik niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:33

wie zorgt er nu voor die pony en gaat dat wel goed?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:37

waarschijnlijk zegt ze dat dat die daar liggen.maar ze zullen wat wij denken wel bij hun zijn.omdat ze wel ene kopie kreeg.

verder hebben we uit betrouwbare bron.iemand die ook met deze pony omging gehoord dat ze vaker getrapt heeft.gericht geschopt.
kan hier verder geen namen etc gaan neerzetten.

ze houd de pony iig niet.

iemand van stal daar.Nou echt lekker gaat het niet.ze vliegt alle kanten op met binnen en buiten doen. en is niet fatsoenlijk naar de wei te brengen.wat ik begreep.verder wordt er nix mee gedaan nu.

verder gaat er ook niemand meer dr wei in.gewoon binnen en buiten doen.verder nix.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:42

ik zou bijna zeggen: breng maar hier, voeden we dr wel op.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:05

Arabian_Girl schreef:

verder hebben we uit betrouwbare bron.iemand die ook met deze pony omging gehoord dat ze vaker getrapt heeft.gericht geschopt.
kan hier verder geen namen etc gaan neerzetten.

Die naam komt eigenlijk wel naar voren vanuit het andere topic Knipoog

Ik vind het eigenlijk rot voor allebei. Met die pony zal ook wel continu gezeuld gaan worden Scheve mond Ik zou zeggen probeer eerst uit te zoeken of alle beweringen echt waar zijn. Je staat waarschijnlijk zwak tegenover de koper tenzij er bewijs is. Daarnaast is het inderdaad geen verborgen gebrek.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:33

we zijn 2 dagen bezig geweest om alles uit te zoeken etc.
heb daar geen naam genoemd van de gene die ook geraakt is en de gene die het gezien heeft.

die pony heeft al best wat plaatsjes gehad.helaas nog steeds geen vast plaatsje voor haar.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:45

Waarom schopt ze dan?

In dit verhaal, omdat ze schrok.
En het andere verhaal?

Vind het sneu voor de pony. Aan de hand van dit verhaal concludeer ik dat het paardje te snel gekocht is. En wel zonder iemand die er verstand van had. Anders had dat er wel uit gekomen voor de koop.

Deze pony verdient ook iemand die er mee om kan en wil gaan.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:46

vervelende situatie zeg,
we kunnen het hier wel hebben over weer vertrouwen opbouwen,maar dan ga je uit van een wat gelijkwaardigere positie. Ik kan me voorstellen dat de onzekerheid en angst nu iets te groot is om deze pony verder nog een "eerlijke" kans te geven. Ik denk dat in deze specifieke situatie het paard zou worden terug genomen om een baasje te zoeken wat met deze pony graag en goed voorbereid aan de slag wil.Maar of het moet??? ethisch en juridisch gezien denk ik toch wel verschillend.(rechtsbijstand eens vragen,misschien dat de (mis)informatie die over de papieren werd gegeven ook nog van belang kunnen zijn)
sterkte in ieder geval hoop in ieder geval dat zowel meisje als pony een betere start kunnen krijgen!!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:48

Het andere verhaal weet ik niet,moet dat even precies navragen.
ze hebben info achter gehouden voor de koop..ook op de vragen niet eerlijk geweest.
deze pony stond ook al lang te koop.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:53

Ik vind het echt heel erg vervelend voor haar dat ze geopereerd is enzo.
Maar ik vind het ook vervelend dat er mensen zo lopen te zeuren hier in het topic..
Gewoon lezen is blijkbaar ook moeilijk voor sommige Tong uitsteken

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:55

(bewust) achterhouden van informatie kan wel degelijk ontbinding van de koop betekenen....probleem waarschijnlijk hoe toon je dat aan??? geen rechtsbijstand,misschien kunnen sociaal raadslieden helpen (zij zijn gratis en bemiddelen ook als je een advocaat nodig hebt (ook voor kleine beurs).Hoop eerlijk gezegd wel dat dit tussen koper-verkoper zelf kan worden opgelost.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:15

Tja dit is een juridisch heel erg moeilijk verhaal.
Natuurlijk heeft de koper ter goeder trouwe gehandeld en het paard gekocht. Maar als koper is het je plicht de te kopen ware goed te onderzoeken. Medische keruing eventueel, stalgebreken en dergelijke navragen. Koopcontract opstellen met de voor en de tegens van de pony, aankoopbedrsag, termijn van proef en beider handtekeningen.
Nu is het zo dat een paard vandege is die het stamboekpapier heeft, dat moet je als koper weten. Dus zonder stamboekpapier heb je niks zie het maar als het overschrijfbewijs van de auto.
Een paard dat trapt, dat kun je niet juridisch aanhalen als grond voor teruggave van de pony. De stamboekpapieren niet gekregen kan een reden zijn, maar heb je bewijs van betaling zo niet is het msichien ook nog geld weg pony weg.

Kom je bijvoorbeeld op stal erachter dat de pony lucht zuigt en verkoper meldt dat niet heb je een stalgebrek en kun je terug doen. Zelf als je bijvoorbeeld een medische goedkeuring hebt van de verkoper en na de koop keur jouw eigen DA de pony af dan nog is het extreem moeilijk te retourneren.

Nu zit je dus met een pony die lelijker is in karakter dan verwacht die trapt en dat is een oppvoedkundig probleem. Terug doen ligt waarschijnlijk in handen van de verkoper gewoon vragen nee heb je ja kun je krijgen gewoon gaan vragen. Het is ook knap vervelend als ze het hier lezen.
En als de pony vervelend is kun je hem opvoeden of laten opvoeden, nou ja in ieder geval probeer de baas te worden over de pony en vraag gewoon of je hem terug kunt doen.

Volgens mij is trouwens het eerste half uur bij een advocaat kostenloos,

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 20:17

als eerste is het gevraagd aan hun en dat willenze dus niet. vandaar dit topic

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:07

Als je geen contract hebt dan heb je geen poot om om te staan. Dit soort dingen moet je voor de officiele koop met de eigenaar afspreken.

Verborgen gebreken is een ander verhaal

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:59

Wat ik niet snap is wat jij hierin te zoeken hebt, naar ik verneem ben jij niet de eigenaar van dit paard. Dit lijkt me iets tussen huidige en vorige eigenaar. Daarnaast, er is iets gebeurd waardoor de pony getrapt heeft. Geef het dier eerst eens een kans voordat het weer terug gestuurd wordt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 00:49

nee aangezien de eigenaar in het ziekenhuis ligt kan ze moeilijk wat uitzoeken he!!
ze heeft besloten de pony weg te doen.dat is haar besluit en vind het ergens ook wel logisch.zou denk ik hetzelfde doen als ik haar was.
dus graag alleen reageren als je iets te melden heb waar we wat aan hebben.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 01:07

Heel rot voor de nieuwe eigenaar, maar ik vrees dat de koop ontbinden en de pony terugbrengen niet gaat lukken. Het enige advies dat ik haar kan geven is de pony verkopen en het verhaal er eerlijk bij vertellen. Dat wordt wel moeilijk verkopen en ze zal er waarschijnlijk heel wat geld op verliezen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze iemand anders wil laten doormaken wat zij nu doormaakt. Dat is voor de pony ook het eerlijkst: hopelijk komt hij dan terecht bij iemand die goed met hem om kan gaan en krijgt hij een vaste plek. Anders wordt deze pony van hot naar her verplaatst en daar zal het gedrag niet beter van worden vrees ik.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 01:31

Roxx schreef:
Heel rot voor de nieuwe eigenaar, maar ik vrees dat de koop ontbinden en de pony terugbrengen niet gaat lukken. Het enige advies dat ik haar kan geven is de pony verkopen en het verhaal er eerlijk bij vertellen. Dat wordt wel moeilijk verkopen en ze zal er waarschijnlijk heel wat geld op verliezen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze iemand anders wil laten doormaken wat zij nu doormaakt. Dat is voor de pony ook het eerlijkst: hopelijk komt hij dan terecht bij iemand die goed met hem om kan gaan en krijgt hij een vaste plek. Anders wordt deze pony van hot naar her verplaatst en daar zal het gedrag niet beter van worden vrees ik.

hier ga ik in mee