Iemand verstand van een totall-loss auto terugkopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Iemand verstand van een totall-loss auto terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:15

Wat een vreemde manier van doen van jullie verzekeringsmaatschappij. Verward Mijn man werkt bij een autoschadebedrijf, als het nog nodig is kan ik hem vanavond wel vragen hoe er normaal gesproken met zulke schades wordt omgegaan?

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:24

Hoi RK

Het verhaal klopt wel enigzins..

Stel de verzekeringsmaatschappij zegt dat jouw auto nog 2500 euro waard is en de schade is 2.000 euro, dan wordt de auto total loss verklaard.
Je kan dan twee dingen doen, namelijk 2.000 euro op je bankrekening gestort krijgen of het wrak behouden.
Indien je aangeeft dat je het wrak (klinkt banketstaaf, maar zo noemen ze een total loss auto nou eenmaal) wilt behouden kijken ze wat verschillende bedrijven nog voor jouw wrak willen geven en daar nemen ze het gemiddelde van. Stel dat de gemiddelde waarde 300 euro is krijg je dus 1700 euro uitgekeerd en mag je je auto behouden en laten repareren. Ga hiervoor langs veel verschillende garage's, want dit kan echt een hoop schelen.

Voor wat betreft het behouden van je no claim, indien ze het volledig volgens de voorwaarden doen zouden ze je no claim mogen verminderen, maar vorige week was wel een unieke situatie en hij heeft de schade zelf geprobeerd te minderen door hard te remmen en ik denk dat ze deze schade als coulance behandelen.

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:29

Wij zijn destijds aardig in de maling genomen met een auto. Mijn moeder heeft een aanrijding gehad en ondanks dat zij van links kwam, was ze niet schuldig (ze stond 15 meter vóór de kruising al stil omdat de auto van rechts heel raar de bocht om kwam en hierbij achterstevoren in de auto zat om te kijken of er verkeer voor hem van rechts kwam en vervolgens 15 meter na de kruising de stilstaande auto van mijn moeder frontaal in elkaar heeft geramd door met hoge snelheid aan te komen scheuren).

Auto was al behoorlijk oud en de voorkant lag redelijk, doch niet dramatisch in puin. Maar aangezien dat ook al een oudere auto was, was 'ie total-loss en zou hij gesloopt worden.

Vervolgens hebben ze bij dat autobedrijf de auto weer lekker opgeknapt en zo weer doorverkocht.

Hoe het zit met "terugkopen" weet ik niet, maar mocht je je auto niet kwijt willen, zou ik er niet zo veel vertrouwen in hebben dat ze de auto inderdaad zullen slopen aangezien 'ie "total-loss" is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:36

Het gebeurt heel vaak dat total-loss verklaarde auto's door opkopers worden gekocht en weer worden opgeknapt.

Op zich is daar niets mis mee, denk ik. Het is alleen sneu als iemand verkeerd wordt voorgelicht en achteraf liever voor een andere optie had gekozen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:46

Terugkópen is niet aan de orde hoor, je bent eigenaar en blijft eigenaar en jij bepaalt wat er met het wrak gebeurt, laat je niks wijsmaken.
De verzekeraar betaalt de dagwaarde minus de waarde van de restanten. De waarde van de restanten wordt vastgesteld voor 3 opkopers een bod te laten doen, hoogste bod telt. Bij dat bod blijft het, de auto kán niet eens verkocht worden zonder toestemming van de eigenaar. Je kunt dus als eigenaar de restanten aan de betreffende opkoper kwijt, maar dat hoef je niet te doen.

De verwarring ontstaat meestal, omdat de schade vaststellende experts meestal regelen dat de restanten ook verkocht worden en zij gaan daar vaak wat voortvarend mee te werk. Wil niet zeggen dat dit de juiste gang van zaken is. Als eigenaar blijf je zelf aan het roer. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:58

Bedankt allemaal voor de info Ja
Ik laat dit mijn vriend vanmiddag lezen, die weet dan een heleboel meer door jullie info, dat weet ik zeker

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:13

Nou nog effe duimen dat ie mij niet aan de telefoon krijgt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:20

Hoezo?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:23

omdat ik voor 3 verzekeraars werk.. Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:24

Oke, maar waarom duimen dat hij jou niet aan de telefoon krijgt?

Kun je ons mooi helpen Tong uitsteken Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:27

Oke, ik zal aardig zijn Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:28

pfieuw, gelukkig Haha!
Wat was de dagwaarde ook alweer? Zoiets als die van een patrol uit 98 Tong uitsteken

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:34

Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:30

Het schade herstel bedrijf belde vanmiddag op, dat ze toestemming hebben gekregen de auto te repareren Haha! Go jij! Go jij!

Van ze verzekering zelf hebben we niks vernomen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:56

Stelletje prutsers bij die verzekering zeg.
Hadden ze liever gehad dat die boom bovenop je auto was gevallen? Je rijdt toch niet voor je lol je auto tegen een boom?
Nou hopelijk loopt het allemaal goed af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:11

Hij is ineens niet meer total loss en gemaakt
Hoe dat zit met de no-claim weten we nog steeds niet.
Idd, je schrikt ook niet als er een boom voor je neus land.
Je bent ook helemaal niet blij dat je nog leeft.
Maar mocht zoiets ooit nog een gebeuren, knallen we er wel een tak op.
Vragen ze dan zelf om...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:27

Grrrr, ik moest net naar de huisarts, rij ik richting huis stopt de auto er onder het rijden mee uit.
Uit laten lopen in de kant en hij deed helemaal niks meer. Alleen de startmoter maakte geluid.
Naar de garage gelopen, blij dat het niet regende, zo'n 4 km verderop.

Hij dacht dat de distributie riem kapot was, maar met pech ook de kleppen.
Hij dacht dat dit wel vervolg schade kon zijn van het harde remmen van vorige week.
Zucht, nu dat weer...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-07 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:38

runningkawa schreef:
Hij is ineens niet meer total loss en gemaakt
Hoe dat zit met de no-claim weten we nog steeds niet.
Idd, je schrikt ook niet als er een boom voor je neus land.
Je bent ook helemaal niet blij dat je nog leeft.
Maar mocht zoiets ooit nog een gebeuren, knallen we er wel een tak op.
Vragen ze dan zelf om...

Volgens mij moet je gewoon een andere verzekeraar nemen, eentje die gewoon doet waar ie voor betaald wordt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:52

jeetje wat een raar verhaal van die verzekering. je hebt de auto all risk verzekerd zeg je.... dan verdienen ze er toch wel genoeg aan lijkt me.

Balen dat je auto er nu weer mee gestopt is, ik hoop dat het niets ernstigs is. sterkte!