Camera in trailer, prijzen/opties?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Re: Camera in trailer, prijzen/opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 23:06

Ikke bedankt voor de link! Ik ga wederom kijken. Alleen waar moet zo'n camera nou aan voldoen wil je deze in de trailer kunnen gebruiken? Ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Ik zie zoveel aanbiedingen enzo maar ik weet niet welke nou wel en welke nou niet geschikt zijn....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:12

Dat ze werken op 12V lijkt me een eerste vereiste Haha! Bij voorkeur met eigen (IR) lichtbron of een hoge lichtstrekte, 0,5 lux of zo, dan zie je in het halfdonker ook nog wat. Hoe kleiner hoe beter, maar niet overdrijven, je wilt ook enige beeldkwaliteit. Zwart/wit beeld geeft veelal een hoger contrast, bij kleur is een hele goede monitor vereist. Bij de lokale caravanshop zag ik van de week weer voorbeelden hoe het niet moest. Onscherp beeld, trillen en vervorming. Die installatie stond vast opgesteld, kun je nagaan......... Ga dus niet voor de laagste prijs, dan beknibbel je op kwalitiet en wordt je installatie nutteloos.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 23:42

Thanks ikke! Zoals gewoonlijk kan ik hier weer wat mee.

Ik ga van de week nog eens goed rondkijken. Ik besteed ook inderdaad liever wat meer dan dat je met een slechte installatie zit.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:19

Wij hebben trouwens voor die 75 euro ook een infrarood functie erop zitten.

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:03

indd, eerder wat meer geld ervoor geven, dan iets wat van mindere kwaliteit, en eventueel korter mee gaat.
Maar heeft iemand ook een duidelijke site waar diverse camera's op staan met prijzen erbij ofzo?

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:38

Mijn vader zat hier pas ook over te praten.. Zou wel handig zijn..
Pas stond mijn pony behoorlijk te kl*te in de trailer en dan is toch wel even handig wat er nou precies is Tong uitsteken

Zal eens kijken..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:16

Cath_B schreef:
hee Rubywhite, tref ik je hier weer.... Haha!

Waar heb je dat camerasysteem gekocht en welk merk? mag ook per pb....
En kon je dat zelf (gemakkelijk) aansluiten of heb je daar iemand met technische kennis voor nodig..? (want ben zelf niet zo technisch aangelegd)

Automat merk moet ik even voor je nakijken Bloos , ik ben half blond heb 2 linker handen en als het mij lukt kan iedereen het Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 11:30

Hihi Rubywhite: ik ben ook blond en ik ben ook nog linkshandig....
Maar zelfs dat moet goedkomen zeg je? Haha!

Ik ben ook benieuwd naar het merk wat je hebt.

Cath_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:01

Ik ben niet blond Schijnheilig maar dat is geen garantie voor technische kwaliteiten..... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:04

Ik meende ook altijd dat het onbetaalbaar was.
Maar dat lijkt ds erg mee te vallen.

Gaat eens kijken op de site van ikke

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:09

Delphi2 schreef:
Ik heb in de vrachtwagen een setje van Marquant, deze is niet draadloos maar de nieuwere versie is wel draadloos dus deze zou je in je trailer kunnen gebruiken. De MRD-7 wordt aangeboden voor ca. 109,-- euro, eventueel kan je er ook nog een extra camera op aansluiten voor het achteruit rijden.

Waar haalt bij die set de camera zijn voeding vandaan? Trek je daarvoor het draadje van de binnenverlichting in de trailer door?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:09

Geen ideee, want hij zat er al in maar ik kan me voorstellen dat je 'm op de stroom van de binnenverlichting aansluit.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:33

paars schreef:
Delphi2 schreef:
Ik heb in de vrachtwagen een setje van Marquant, deze is niet draadloos maar de nieuwere versie is wel draadloos dus deze zou je in je trailer kunnen gebruiken. De MRD-7 wordt aangeboden voor ca. 109,-- euro, eventueel kan je er ook nog een extra camera op aansluiten voor het achteruit rijden.

Waar haalt bij die set de camera zijn voeding vandaan? Trek je daarvoor het draadje van de binnenverlichting in de trailer door?

Dat zijn inderdaad ook dingen die ik me dan afvraag. Ik ben echt een leek wat dat betreft dus mij kun je geloof ik bijna alles wijsmaken op dit gebied Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:47

Even een stipje Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:57

Had al bijna op "in winkelmandje" geklikt en zo;n ding gekocht. Maar dit vind nog wel een belangrijk detail Haha! en jullie ook blijkbaar! Morgen heb ik vrij, dan zal ik 'ns bellen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 23:15

Nou paars ik ben benieuwd! Als je meer info hebt post je het dan ook even hier?
Dat zou ik (en ik geloof meerdere met mij Haha! ) erg fijn vinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:03

Ik was 'm even kwijt, maar weer gevonden: http://www.orlaco.nl/index.htm
Niet de goedkoopste, maar levert maatwerk en het ziet er erg netjes uit. Een medewerker woont hier om de hoek en heeft een bedrijfwagen met camera's en dat ziet erg comact en degelijk uit.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:49

paars schreef:
Delphi2 schreef:

Vandaag maar weer gebeld, want ik kreeg geen antwoord per mail. De camera krijgt zijn voeding van batterijtjes, die zijn echter snel leeg. Wat makkelijker is, is als een garage (of een handige klusser...) een 12 V aansluiting aftapt van het licht in de trailer. Want er is een aansluiting met 12V of 24 V mogelijk op de set. Als iemand me daar een veilige werkbeschrijving voor kan mailen (of een link), dan ga ik dát doen. Anders láát ik het doen. De voeding voor de monitor stop ik gewoon in de 12V aansluiting in de auto, (oftewel, ik heb 'm besteld Knipoog !)

Vraagje: wat is handiger qua beeld: camera ophangen achterin de trailer, of vóórin (misschien veel tegenlicht)?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 15:43

Paars thanks voor de info! Ik ga hier maar eens rondvragen in de buurt wie zoiets kan installeren voor mij.

Camera voorin of achterin is ook weer zoiets. Ik neig naar voorin omdat je dan niet zit dat het paard bij het in- of uitladen tegen de camera kan stoten. Voorin kan hij er niet bijkomen. Maar misschien zie ik wel weer andere dingen over het hoofd waardoor het misschien toch beter zou zijn om het achterin te hangen?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:39

Ik dacht eraan om 'm achterin de hoek te hangen, dan heb je er met laden geen last van en met lastige achteruitrijdsituaties kan ik 'm dan omdraaien Lachen en op buiten richten. Maar ja, ik hoop ook op ervaringsdeskundigen die hier misschien andere ideeën over hebben!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:08

@Paars, volgens mij staat op de site van conrad bij de camera's een gebruiks/installatie beschrijving die je kan downloaden, zal misschien een ander merk zijn maar volgens mij kan dat nooit echt veel verschillen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:29

Misschien dat iemand die hier leest een idee heeft over de vraag hoe en óf ik met een 7 polige aansluiting de voeding voor de camera kan doortrekken vanaf bijvoorbeeld het snoer van de binnenverlichtig? Krijg er bij de technische vraagbaak helemaal geen reacties op...
viewtopic.php?f=139&t=721730
Dat ding is trouwens behoorlijk aan de maat zeg!
Heb de gebruiksinfo trouwens gevonden via www.allied-electronics.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:54

paars schreef:
Misschien dat iemand die hier leest een idee heeft over de vraag hoe en óf ik met een 7 polige aansluiting de voeding voor de camera kan doortrekken vanaf bijvoorbeeld het snoer van de binnenverlichtig? Krijg er bij de technische vraagbaak helemaal geen reacties op...
viewtopic.php?f=139&t=721730
Dat ding is trouwens behoorlijk aan de maat zeg!
Heb de gebruiksinfo trouwens gevonden via http://www.allied-electronics.nl

De voeding is geen probleem, maar hoe krijg je het signaal terug?
Bij draadloos natuurlijk geen punt, maar als het MET een snoertje moet.............

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:16

Nee het is een draadloos systeem gelukkig Knipoog .
Bij draadloos geen punt zeg je; kan ik de voedingsdraad in de trailer bij het binnenlampje splitten denk je?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:22

paars schreef:
Nee het is een draadloos systeem gelukkig Knipoog .
Bij draadloos geen punt zeg je; kan ik de voedingsdraad in de trailer bij het binnenlampje splitten denk je?

Wat jij kan weet ik niet..........Extreme duivel Extreme duivel
Het ligt eraan of je binnenlampje via de gewone verlichting gaat (is erg gebruikelijk) of via de vaste 12V lijn, die ook beschikbaar is (en bij moderne trailers voor de mistlamp wordt gebruikt).
Als de binnenlamp via de verlichtinmg loopt, dan werkt je camera dus alleen als je je verlichting aandoet.