Paard in trailer met lange ritten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Re: Paard in trailer met lange ritten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:22

Ja, met gas terug nemen, uitstappen, kijken, weer de oprit op, versnellen, ben je al gauw weer 5 min. kwijt = 10 min. per uur extra.
Dan om de 2 uur stoppen, eruit halen, is al gauw een half uur extra erbij. Betekend dus, iedere 2 uur rijtijd, er 3 kwartier er bij optellen Lachen .
Bij 9 uur rit, is dat dus 3,5 uur extra rijtijd Clown !
No way, ik rij wel gewoon lekker door Knipoog .

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:30

ik vind het natuurlijk ook een verschil dat als het paard op bestemming er gelijk uit kan of niet.

gen die van mij vind het wel fijn als hij er weer even uit mag (niks ritme verstoren maar gewoon even de benen strekken) en een half uur vind ik ook wel erg kort bij mij is het gewoon afhankelijk hoe lang de rit totaal gaat duren duur de rit 3 uur gaat ie er bij 1,5 uur even uit
duurt de rit 2 uur blijf hij gewoon staan
ik bekijk het keer voor keer ik heb ook wel eens mee gereden achter in een trailer en moet eerlijk zeggen dat het zwaarder is dat sommige mensen denken maar het is mijn mening Haha!

sucses met de rit Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:22

Rommulus, ik denk niet dat jij als mens kunt vergelijken hoe paarden het voelen. Of heb je de hele rit op handen en knieën gezeten? Op 4 benen heb je toch een heel ander evenwicht en stabiliteit als op 2 benen. Knipoog

delete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 10:19

ikke20 schreef:

even kijken is toch gewoon uit de auto tappen deurtje open doen kijken of ales goed gaat deurtje dicht en weer terug in de auto? tenminste zou beschauw ik dat. dit i ook wat de da tegne mij heft gezecht.

Dan kan je beter een camera aanschaffen, zag hier ook een topic over. Naar mijn idee een goede aanschaf. Indd lijkt mij om de 3 uur genoeg. Als je gewoon op een goede snelweg rijd, is dat verder voor je paard niet heel storend lijkt mij.
Maaree dat ze over de stang springen met gebroken werfels ofzo, dat klinkt nou niet echt lekker Lips are sealed