Ervaring gevraagd over leaseplan en trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elegance

Re: Ervaring gevraagd over leaseplan en trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:04

Of lease duur is hangt van meerdere dingen af. Kies altijd een leasevorm met de mogelijkheid tussentijds boetevrij af te kunnen lossen, zodat je niet 6 jaar aan een contract vast zit. Bovendien moet je (als je een trailer ineens kunt betalen) ook altijd je renteverlies in het kostenplaatje meenemen. je kunt natuurlijk ook een oud beestje kopen met alle kosten die zo'n trailer op termijn met zicjh meebrengt (onderhoud enz..)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 16:08

Hihi een oud beestje komt er bij mij niet meer in, daar heb ik zulke nare ervaringen dat ik alleen een nieuwe wil Knipoog
Inderdaad, dat boetevrij aflossen vind ik heel belangrijk! Maar dt is bij dit leaseplan mogelijk!
Wat bedoel je precies met renteverlies in het kostenplaatje meenemen? Wanneer heb je renteverlies?

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:17

Ik zag namelijk een reaktie van iemand die het over een aanschafwaarde had van 6.000,00. Dan zou de trailer met 72 maanden looptijd (maandbedrag 110,00) dus komen op 7.920,00.
Dan zou je dus 1.920,00 extra betaald hebben.

Stel dat je nou wel 6.000,00 op je spaarrekening hebt staan, en je geeft dat ineens uit, dan moet je dus over 6 jaar renteverlies meetellen. (dan praat je ook over een aanzienlijk bedrag)

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:59

MissPromiss schreef:
Hihi nou als dat het probleemis, dat Primeline niet via mij die lening verstrekt heb ik nog ouders Knipoog

Nu kom je zelf ook wat arrogant over als je het mij vraagt..Je wil toch ervaringen horen? Ik vertel mijn ervaring over Primeline..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:31

Mijn dochter of zoon kon mij de boom in met haar lening... en andersom heb ik het lef niet om mijn ouders te vragen een lening voor mij af te sluiten, omdat de bank het risico niet aan durft.
maar dat is off-topic Haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:41

Volgens mij staat het voor jou al vast dat je die trailer gaat leasen. Alles wat hier gezegd word, ga jij tegenin.

Ik heb er zelf persoonlijk geen ervaring mee, maar zou het ook absoluut niet doen. Ik schaf pas een trailer aan als ik de centen contant kan overdragen (en niet na een lening).

Mag ik vragen hoevaak per maand je met de trailer wil gaan rondrijden?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:01

@ Stacey, nee ik start een topic om ervaringen, en iedereen hier gaat er tegenin omdat ik het niet zou kunnen betalen, dus dat is gewoon niet wat ik vraag Knipoog
@ Alane, normaal zou ik zoiets ook écht niet vragen, maar als je zou horen wat hiervoor is voorgevallen mbt trailer zou jij als ouder hier echt wel over nadenken...

Edit: ik ga 1 keer in de twee weken op wedstrijd, als ik het eventjes middel..
De wintermaanden zal ik namelijk minder gaan, en als ik zomervakantie heb weer meer!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:05

Elegance schreef:
Ik zag namelijk een reaktie van iemand die het over een aanschafwaarde had van 6.000,00. Dan zou de trailer met 72 maanden looptijd (maandbedrag 110,00) dus komen op 7.920,00.

Stel dat je nou wel 6.000,00 op je spaarrekening hebt staan, en je geeft dat ineens uit, dan moet je dus over 6 jaar renteverlies meetellen. (dan praat je ook over een aanzienlijk bedrag)

Op die manier! Hier had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht, maar wel goed om in het plaatje mee te nemen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:08

MissPromiss schreef:
@ Stacey, nee ik start een topic om ervaringen, en iedereen hier gaat er tegenin omdat ik het niet zou kunnen betalen, dus dat is gewoon niet wat ik vraag Knipoog

Wie zegt hier dat je het niet kan betalen?? Ik lees alleen waarschuwingen over het "gedrag" van de geldschieter. Wat jij doet of wil is jouw zaak, maar al ga je op je kop staan, als de bank je de lening niet geeft, heb je geen geld voor die trailer, zo simpel is het gewoon.

Of de "omweg" via je ouders een optie is, weet zelf het beste.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:31

Elegance schreef:

MAAR, (een grote maar dus.. en ik ben geen rekenwonder) dan zal men met een lening dubbel betalen.. immers betaal je dmv aflossing 1920 euro meer en loop je de rente mis als je het geld zou gaan sparen... en is het verschil dus stukken groter dan in het door mij eerder genoemde voorbeeld.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:32

Zo simpel is het ook Ikke, ben het daarin helemaal met je eens hoor! Maar voordat ik allerlei dingen zou gaan overleggen met de bank of dat andere bedrijf wilde ik gewoon ervaringen van mensen.. Gelukkig hebik die een aantl gekregen.

Ik denk overigens dat de omweg ouders sowieso nodig is, aangezien ik minderjarig ben, of ik moet een half jaar wachten áls ik het doe Knipoog

Maar hetgeen er hier is voorgevallen met de vorige trailer is gewoon echt héél *** geweest, dus mijn ouders willen me op die punten absoluut steunen

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:47

Maar zou je dan niet een lening bij je ouders af kunnen sluiten? Zodat je in 1 keer de trailer kan afbetalen? Ik noem maar wat hoor..Of via je ouders een lening? Ik zou gewoon liever een trailer in een keer betalen, dan ben je der maar vanaf!!