Pony word nerveus in de trailer en laat zich vallen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hennutjuh

Re: Pony word nerveus in de trailer en laat zich vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:12

Neonlight schreef:
Ik denk dat Goofke de vraag voor TS stelde. Knipoog

hmm ok sorry dan...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:56

Citaat:
Alleen is dan het probleem dat ik geen stang voor achter zijn kont heb. Als hij dan in paniek raakt dan houd de achterklep het nooit
zie dan een stang van een anderhalfpaardstrailer te krijgen zodat je je schot toch opzij kan zetten, veiliger is mét stang nl. ook voor de stevigheid van je trailer...

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:28

cissy schreef:
Citaat:
Alleen is dan het probleem dat ik geen stang voor achter zijn kont heb. Als hij dan in paniek raakt dan houd de achterklep het nooit
zie dan een stang van een anderhalfpaardstrailer te krijgen zodat je je schot toch opzij kan zetten, veiliger is mét stang nl. ook voor de stevigheid van je trailer...

Zonder stang zou ik ook echt niet doen hoor! Stel je zet hem in de trailer, je doet de klep dicht en voor dat je hem goed dicht hebt vliegt hij achteruit, dan lig je zelf onder de klep.

Kan je niet iemand nieuwe stangen laten maken? Wij willen ook een keer het schot omzetten. We hoeven dan alleen maar in de voorstang (is 1 doorlopende) een gat te boren en ook in de bodem voor en achter en dan wil mijn man zelf 2 nieuwe stangen voor achter er bij maken, een kleine en een grote (50 cm. en 100 cm.)

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:14

Ik heb het zelfde probleem met mijn paard.
Hij heeft 3 jaar lang elke dag op de trailer gestaan (1,5) en nooit wat aan de hand.
We eens met iemand gaan rijden en dan op een twee paards trailer. Ging goed, met een vreemd paard.

Sinds kort hebben we er een tweepaards trailer bij. In het begin was er niks aan de hand maar hij heeft laatst zichzelf ook open geslagen. Nu reist hij weer met de kleine trailer en dat gaat weer goed.
We willen straks nog een keer kijken of het uit maakt of hij links of rechts staat. Misschien maakt dit voor jou paard ook nog wat uit.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:16

saden schreef:
Ik heb het zelfde probleem met mijn paard.
Hij heeft 3 jaar lang elke dag op de trailer gestaan (1,5) en nooit wat aan de hand.
We eens met iemand gaan rijden en dan op een twee paards trailer. Ging goed, met een vreemd paard.

Sinds kort hebben we er een tweepaards trailer bij. In het begin was er niks aan de hand maar hij heeft laatst zichzelf ook open geslagen. Nu reist hij weer met de kleine trailer en dat gaat weer goed.
We willen straks nog een keer kijken of het uit maakt of hij links of rechts staat. Misschien maakt dit voor jou paard ook nog wat uit.

Nee helaas maakt het voor mijn paard niet uit of hij rechts of links staat. Ik ga gewoon door met oplossingen zoeken tot dat hij weer mee kan Tong uitsteken

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:29

Ik blijf ook door zoeken en proberen. We hebben een grote trailer gekocht om met twee paarden weg te kunnen. En ik hoop dat het goed komt!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:48

saden schreef:
Ik blijf ook door zoeken en proberen. We hebben een grote trailer gekocht om met twee paarden weg te kunnen. En ik hoop dat het goed komt!

Idd.. Veel succes verder!!!!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:58

Nouu we hebben mijn reus vandaag op de trailer gehad. We hebben hem een wat verdoving gegeven om rustiger te worden. Hij stond net of hij ging alweer 2x opzij hangen.. maar we zijn gaan rijden en hij heeft ze eigen suuuuper gedragen!!! Hij was nog wel aardig wakker, maar toch ook enigsings wat rustiger dus ik denk dat ik hem net voldoende gegeven heb. In de rechterbocht heeft hij nog wel 2x gerommelt maar verder helemaal niks. Ik ben zoooo blij dattie braaf was.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:03

Goofke schreef:
wij hebben ook een paard die dat deed. bij bochten en remmen, bij haar was het vooral de bocht naar links, merk jij ook verschil in 1 kant?
maar de oplossing was bij ons heel simpel, weet niet of je het al geprobeerd hebt hoor, dan is het jammer.... Maar wij hadden vroeger dus altijd een 1 1/2 paards trailer, nooit problemen gehad. Maar later kregen we onze 2 paards trailer, met een tussenschot. Dit las ik ook bij jou...
Deze hebben we er uit gehaald zodat ze breed kan staan en dus haar evenwicht beter kan verdelen ( het evenwichts-probleem dus waar jij het over had)
als ik met mijn vader naar les ging (zijn paard deed dit) zetten we onze paarden gewoon zonder schot ertussen op de trailer, dan ging het helemaal goed, maar ze moet gewoon niet te krap staan!

Mijn bijrijdpaard deed dit ook en bij hem blijkt dit ook de oplossing te zijn. Ook doet hij het niet als hij zijdelings op een vrachtwagen staat.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:53

Tiestoke schreef:
Nouu we hebben mijn reus vandaag op de trailer gehad. We hebben hem een wat verdoving gegeven om rustiger te worden. Hij stond net of hij ging alweer 2x opzij hangen.. maar we zijn gaan rijden en hij heeft ze eigen suuuuper gedragen!!! Hij was nog wel aardig wakker, maar toch ook enigsings wat rustiger dus ik denk dat ik hem net voldoende gegeven heb. In de rechterbocht heeft hij nog wel 2x gerommelt maar verder helemaal niks. Ik ben zoooo blij dattie braaf was.

Gelukkig dat het de goede kant op gaat.

Wij hebben het vandaag op nieuw geprobeert. We hadden de tijd er voor en er stond geen druk achter.

Eerst hebben we een rondje gereden met mijn paard op rechts. Hij bleef rustig toen hebben we het paard van mijn zus opgehaald en hij bleef heel rustig staan. Een keer moesten we door een aantal s bochten achter elkaar, toen hoorde je hem even stommelen maar dat is vrij normaal voor hem.

Bij ons was het ook een geslaagde trailer dag!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:47

Tiestoke schreef:

Maar als je op wedstrijd gaat of ergens gaat rijden, is die verdoving dan uitgewerkt?

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 07:46

Sokkebok schreef:
Tiestoke schreef:

ik ben de 2 ling zus van lammie..
en zal ik weleven reageren.
het is de bedoeling dat we de verdoving weer af gaan bouwen..
door elke keer een beetje minder te geven.
het is gewoon een klik wat die weer moet hebben met de trailer.
dus hopen dat we elke dag een beetje minder verdoving kunnen geven.

Hennie

Maar als je op wedstrijd gaat of ergens gaat rijden, is die verdoving dan uitgewerkt?

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:57

saden schreef:
Tiestoke schreef:

Gelukkig dat het de goede kant op gaat.

Wij hebben het vandaag op nieuw geprobeert. We hadden de tijd er voor en er stond geen druk achter.

Eerst hebben we een rondje gereden met mijn paard op rechts. Hij bleef rustig toen hebben we het paard van mijn zus opgehaald en hij bleef heel rustig staan. Een keer moesten we door een aantal s bochten achter elkaar, toen hoorde je hem even stommelen maar dat is vrij normaal voor hem.

Bij ons was het ook een geslaagde trailer dag!

Gelukkig zeg!!! Ik heb hem gisteren voor het eerst weer op de trailer gehad zonder verdoving. In de rechterbochten ging hij soms nog wel even flink tekeer maar verder ging het best goed eigelijk.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:59

Sokkebok schreef:
Tiestoke schreef:

We bouwen het inderdaad langzaam af en mocht het echt niet willen op concours dan krijgt hij op de terug weg gewoon wat zodattie rustig wordt. Ik neem het in iedigeval altijd mee voor de zekerheid. Het kan altijd van pas komen, Is het niet bij mijn paard dan is het wel met een andere.