Probleem, wat met mijn paard doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Re: Probleem, wat met mijn paard doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:13

Tja, moeilijk probleem......

Ga inderdaad even op onderzoek uit, een wei met inloopstal bijvoorbeeld, zodat ze toch ook binnen kan staan als ze dat wil...
De brok er inderdaad af (zag dat je dat al ging doen) en misschien kun je haar ook op een andere manier wat energie kwijt laten raken, door haar bezig te houden als ze alleen op stal staat met speeltjes of dergelijke....

Kun je haar niet voor een rit even stoom af laten blazen in een bak of iets dergelijks? (ik snap dat dat ook niet heel goed voor haar benen is, maar als je dan het ongecontroleerd wegspringen vermindert kun je het beter zo doen)

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:07

Neonlight schreef:
avanoort schreef:
Ik vind jouw houding nogal ego.
Ja want er is altijd wel iemand die beter voor haar is dan een eigenaar die denkt haar maar eenvoudig opzij te zetten! En dat is mijn mening.
Het zijn de omstandigheden die ervoor zorgen dat ze zo is, je moet de oorzaak aanpakken in plaats van jezelf te verschuilen achter allerlei excuusjes.

Ik vind haar houding helemaal niet ego. Ze denkt wel aan haar paard. Ze zegt zelf dat ze haar paard niet gelukkig maakt met op de wei zetten, bewegen is vrijwel onmogelijk en het paard heeft daardoor pijn. Als een paard niet meer gelukkig is, moeten wij het dan tegen wil en weten in in leven houden? TS zal echt niet onnodig haar paard in laten slapen.
Wij hebben zelf een oudje gehad, was met pensioen. Beestje kon niet met andere paarden samen, joeg alles dwars door de draad heen, en werd steeds ongelukkiger. Ook deze hebben we na veel wikken en wegen een spuitje gegeven, klinkt hard maar het was de enige goede beslissing.

TS, heel veel sterkte ermee, hopelijk werkt het anders voeren!

Het enige wat ik hierover kan zeggen is: wat is de mensheid toch egoistisch. Ik ben van mening dat je een paard niet de dood in hoeft te jagen onder het mom "het is beter zo", nogmaals je moet de oorzaak aanpakken en niet de symtomen.

Ik zal stoppen met dit topic, omdat ik niet het topic wil verpesten voor TS, ik heb laten weten hoe ik erover denk en het is goed zo. Niettemin wens ik je succes!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:21

Ik vind dat je nooit naar jezelf mag kijken in dit soort situaties. Ga met een deskundige praten, probeer te ontdekken hoe jij je paard een kwalitatief goed leven kan geven. Het paard is hier het onderwerp en is het belangrijkste!

Als je een paard een nagenoeg pijnloos, gezellig, liefdevol en afwisselend leven kan bieden, DOEN!!
Als je je paard behoudt met pijn en wegkwijnend in de wei en af en toe flinke last, in laten slapen.

Heel veel sterkte met deze verschrikkelijke moeilijke keuze!!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:36

_June schreef:
Escardo schreef:
zo te lezen heb je eigenlijk al een keuze gemaakt en dat is je paard wegdoen....want daar lijkt het aardig op..

Ik zou haar idd wel weg willen doen zoals je hierboven leest.
Maar zoals ik al zei denk ik niet dat ik een geschikt tehuis kan vinden voor d'r.
En afmaken vind ik zo.. tsja.. Oneerlijk? Moeilijk voor mezelf? Ik weet het niet?!

Ik heb trouwens wel het idee dat iedereen me hier ziet als iemand die egoistisch is en niks voor d'r paard over heeft. Maar geloof me, dat is echt niet zo!

Ik zeg niet dat je egoistisch bent.....maar je komt op mij over alsof je de keuze al hebt gemaakt..
Je zal het vast allemaal anders bedoelen dan je hebt neergezet...

Je paard af laten maken vind ik nu dus de makkelijkste weg... paard met atrose is niet meteen slecht.
En ja dat je paard een bommetje is als je met haar gaat lopen. snap ik ook is erg lastig en vervelend.. maar hoe vaker je met je paardje zal gaan lopen des te beter gaat het...
en nogmaals een paard met atrose heeft beweging nodig....