Hoe snel slaat een trailer om of raakt deze los?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bambi76

Re: Hoe snel slaat een trailer om of raakt deze los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:54

Belangrijk is dan de kogeldruk goed is, dat voorkomt slingeren en omslaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 13:56

russel schreef:
Paarden denken toch niet?? Die reageren op situaties, referentie kader. Misschien rijdt de chauffeur wel op een vervelende manier.

Dan blijft het bizar dat hij het alleen op de terugweg doet, Russel. Ik rijd op de terugweg echt niet anders dan op de heenweg Knipoog

Ik vind het best eng om heel hard te remmen ineens.
RK en ikke, wil een van jullie zich opofferen met mijn paard en mijn auto + trailer Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:05

Zou je niet met een draadloze babyfoon of portofoon ofzo een brul kunnen geven vanuit de auto? Vind ik in eerste instantie een elegantere oplossing dan lomp in de ankers. (Maar ik zou niet aarzelen om dat ook te doen als iets anders niet helpt!)

Een lange rubberen mat aan de voorstang helpt goed tegen kappen met de voorbenen, maar is wel onhandig voor jezelf als je er onderdoor wilt.

Nescio begint standaard op de afrit op de terugweg... Of ze het weten... "Hee buschauffeur..." Muziek!

Paarden denken sterken actie-reactie. Actie = klieren Reactie= stamp op de rem Actie = voeten aan de vloer Reactie = netjes doorrijden. Lijkt me toch niet heel lastig en zou imo geen angst moeten veroorzaken omdat het zo duidelijk gekoppeld is aan eigen gedrag. (Of je moet een hele suffe hebben die de link niet legt...) Net als een bijtend paard die een pets krijgt en daar echt niet kopschuw van wordt.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:12

Hihi, Tivoli was ook zo'n draak op de trailer. Toen kreeg ik ook de tip om eens flink op de rem te gaan staan als hij iets flikte. Dat heb ik even consequent volgehouden en het heeft toch geholpen. Nu denk ik af en toe "hij staat er toch nog wel in?" Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:35

Fitzroy schreef:
russel schreef:
Paarden denken toch niet?? Die reageren op situaties, referentie kader. Misschien rijdt de chauffeur wel op een vervelende manier.

Dan blijft het bizar dat hij het alleen op de terugweg doet, Russel. Ik rijd op de terugweg echt niet anders dan op de heenweg Knipoog

Ik vind het best eng om heel hard te remmen ineens.
RK en ikke, wil een van jullie zich opofferen met mijn paard en mijn auto + trailer Clown

Och, een kans om weer eens in een Freelander te rijden sla ik niet af hoor. Ruilen? Mag jij het Gebakje proberen Extreme duivel
Geintje, maar ik wil je best proberen te helpen. Land Rover rijders zwaaien niet alleen naar elkaar.......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:41

Margreet schreef:
Nescio begint standaard op de afrit op de terugweg... Of ze het weten... "Hee buschauffeur..." Muziek!

Ja, maar alleen maar een hinnik (zoals mijn ouwe muts) of de tent slopen is nogal een verschil. En ja, ze weten het. Sterker nog, ik kwam met diezelfde muts met enige regelmaat bij het Hoefijzer (Zwiggelte) en ze liep daar steevast de derde stal in: hier woon ik!
In Haamstede heb ik twee jaar gelogeerd. Vervolgens een jaar of vijf niet. Na die vijf jaar kom ik vanuit Renesse weer in het bos van Haamstede, lette even niet op en prompt drraaide ze het pad in naar "haar huis", het weiland in Haamstede.
Hoezo paarden weten zoiets niet???

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:45

Ik bedoelde meer dat hij van links naar rechts door de trailer heen begint te zwaaien als een hooligan Haha! En hij weet het precies, maakt niet uit van welke kant ik kom. Leuk hoor, 700 kilo, in de scherpe bocht van de afrit...

Ik heb inderdaad ook wel eens de teugels los gegooid toen ik verdwaald was. Is helemaal goed gekomen!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:53

Mijn paard weet idd de weg naar huis ook veel te goed. Inmiddels begint ze bij het viaduct ( 2 km van stal ofzo) al met springen. Daarna moet ik echter over een rot weg, die vrij smal is, met gaten aan de zijkant. de 1e keer had ik daar dus een slingerende combinatie en zweet over mn hele lichaam.
2e keer was ik t zo zat en ben vol in mn Ankers gegaan.. Nu staat madame een stuk rustiger, ze weet wel als we naar huis gaan, maar ik kan de combi tenminste op de weg houden. Alleen als ze moet plassen is ze nu erg onrustig, maar goed, dan geef ik maar wat extra gas. des te eerder kan ze dan plassen Tong uitsteken