Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
IKbenEllen schreef:Een kennis van me is een paar jaar geleden aangereden door een auto (toen hij op het paard zat dus). Buiten de kosten van de dierenarts kreeg hij ook zoiets als "genotsverlies" vergoed, wat inhield dat hij ook 2 maanden stalgeld vergoed kreeg omdat ie zo lang dus niet kon rijden. Dit was overigens wel iemand die zelf in het verzekeringswezen zit en dus de mazen wel kent.
LDRD schreef:Het is hier wel van belang dat alle betrokkenen het eens zijn over de lezing, maar daar ga ik hier dan even vanuit.
Als de hond gewoon 'liep te lopen' en jouw paard viel hem spontaan aan dan ben jij aansprakelijk voor de schade aan die hond. Wat de schade zal zijn als de hond gedood zou worden? Tsja, daar kan je in verzekeringsland een leuke boom over opzetten.
ikke schreef:Nee, de hond was er bewust op uit om paarden aan te vallen, hij liep dus niet zomaar wat te wandelen.
LDRD schreef:IKbenEllen schreef:En zeker weten dat hijzelf niet wat letsel had, want anders is het wel een hele coulante maatschappij geweest. Wellicht is er om commerciele redenen wat voor hem gedaan, is hij toevallig tussenpersoon?
. IKbenEllen schreef:Een kennis van me is een paar jaar geleden aangereden door een auto (toen hij op het paard zat dus). Buiten de kosten van de dierenarts kreeg hij ook zoiets als "genotsverlies" vergoed, wat inhield dat hij ook 2 maanden stalgeld vergoed kreeg omdat ie zo lang dus niet kon rijden. Dit was overigens wel iemand die zelf in het verzekeringswezen zit en dus de mazen wel kent.
Apple schreef:Brengt me gelijk op een nieuw punt (wellicht iets voor een nieuw topic).
Wat is wijsheid om te doen als je echt wordt aangevallen door een hond? Dus niet speels er omheen rennen, blaffen, in staart hangen.
Nee, echt gericht bijten en omhoog springen naar de hals van het paard?
Blijven zitten en hopen dat je paard die hond goed raakt?
met jeanie omver gereden had. Citaat:Doen jouw dieren iets dan ben jij daarvoor aansprakelijk en valt dat dus onder je AVP verzekering.
Heb jij nou bijvoorbeeld een hond die er een gewoonte van maakt om wekelijks mensen het ziekenhuis in te bijten dan zal er een clausule op de polis komen dat jou hond van dekking wordt uitgesloten.
Het is dus ingesloten ténzij het uitgesloten is.
hyppolyte schreef:Dat zeg ik toch ook? Ik geef je n.b. gelijk, dan moet je wel een beetje opletten hoor ;p haha! Je kunt er dus ook voor kiezen om het uit te sluiten, dus dan klopt het toch dat er ook mensen zullen zijn die wel verzekerd zijn, maar niet voor schade door dieren. Of is dat onmogelijk i.j.o? Uiteraard ben je als particulier niet verzekerd voor bezigheden die als zakelijke bezigheden worden beschouwd, maar dat lijkt me vrij logisch.
.
. beantsje schreef:Als de hond jouw paard aanvalt en het paard schopt hem met een welgemikte trap van zich af, wie mag er dan dokken voor de DA voor de hond?
beantsje schreef:Als de hond jouw paard aanvalt en het paard schopt hem met een welgemikte trap van zich af, wie mag er dan dokken voor de DA voor de hond?
Chessie schreef:Je bent toch niet meer verantwoordelijk voor het gedrag (bokken/trappen oid) als het gedrag wordt veroorzaakt door derden?
Hmm.. dit gaat in het geval van de hond misschien niet meer op.. tenzij het paard door de hond van de ene persoon de andere trapt??
MariekeB schreef:Overigens, ik vermoed dat de waarde van het paad ook vergoed wordt bij overlijden.
Een hond vna ons heeft eens een ander hond doodgebeten ( 12 jaar geleden, lang verhaal) onze verzekering heeft toen flink uitbetaald voor een nieuwe rashond voor betreffende mensen.
Ik ben ooit te paard eens aangvallen door een ander paard. zowel ik als paard waren flink gewond. Na enig gedoe met de verzekering ( aantonen dat ik goed kon rijden, etc etc) kreeg ik ook aardig wat smartegeld uitgekeerd ( maar ik ben dan ook meer dan 4 maanden uit de running geweest en haalde mijn examen daardoor niet)