ifor williams trailer PROBLEEM

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knavia

Re: ifor williams trailer PROBLEEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:28

Bij ons was het andersom, ik heb jarenlang een paard van een vriendin gechauffeurd omdat mijn Ifor de enige was waar het beest rustig in bleef.
Raar...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:16

nieuw of 2e hands nieuw? Ik had hem meteen terug gebracht..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:49

Ik heb nooit problemen met mijn ifor maar om de kettingen heeft de dealer al krimpfolie-rubber of hoe het ook heet gedaan. Wij hebben een ifor gekocht omdat ons paard op geen enkele andere trailer te laden was

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:01

Mijn paard heeft ook ooit een keer in zo'n trailer gestaan. Daarna kwam hij er zeiknat uit, was onrustig en kreeg hem amper een andere in.
Blijkbaar niet goed gegaan. Heb er zelf in gestaan en heb bedacht dat ik mijn paard nooit meer in zo'n rammelbak zet!!
Wat een herrie en gerammel in zo'n kar zeg.

Nu een Atec gekocht, bevalt super!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:10

Al wat duidelijk ? Ben wel erg benieuwd.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 18:35

We zijn er nu achter dat het toch niet aan deze trailer ligt maar aan de paarden we hebben verschillende trailers geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Gelukkig ligt het niet aan de trailer en kan hij blijven nu nog oplossingen zoeken voor de twee paarden die het niet zo leuk vinden om te reizen.
Daar zijn we nu druk mee bezig.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:21

Als de paarden een paar keer een nare ervaring gehad hebben in de ene trailer, dan kan je niet verwachten dat de angst weg is als ze in een andere trailer staan...
Bijvoorbeeld: Als jezelf eens heel naar gevallen bent van een paard, dan kan het heel goed zijn dat je niet meer op dat betreffende paard durft, maar ook niet op andere paarden zonder dat het angstzweet je uitbreekt.
Bij paarden is dat net zo, dus ik ben bang dat het niks bewijst dat ze ook bang zijn op een andere trailer. Het was voordat deze nieuwe ifor williams kwam toch nooit een probleem?
Ik hoop dat Annemarie je kan helpen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:42

Jenneke fijn dat het niet aan de trailer ligt, succes met het rijden en laden...

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:08

Beetje late reactie maar liep tegen dit topic op, ik heb in 2009 een nieuwe 2 paards ifor gekocht, rammelen ?? merk ik niets van, vind m fijn op de weg liggen en vooral de ruimte aan de voorkant {voor de voorstangen} lijkt me prettig voor de paarden en ook met laden handiger. . . alleen mijn paard helemaal in paniek !! niet mee gaan in de bochten maar juist tegen hangen met een hoop getrappel, kletsnat kwam hij eruit, snapte er niets van !! gelukkig zit in deze trailer een raam van voren zodat je nog enig zicht hebt of hij na de bocht nog op 4 benen staat, heb er zelf een keer in gestaan rijdend {parkeer terrein hoor, geen A12} dat raaaaam, dat is me toch doodeng !!! met name in de bochten, je evenwicht/orientatie neemt een loopje met je, raampje bij eerst volgende rit afgeplakt voor mijn paard en . . . gewoon niets meer aan de hand !!! kalm gestaan en ontspannen eruit gekomen :j jipieee, dat raam is gewoon voor hem net villa volta uit de efteling :) ben blij dat ik de oplossing heb, ipv een andere trailer kopen, duck-tape en een vuilniszak *D ga uiteraard voor een wat nettere oplossing zorgen !

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 07:31

Room10, goed opgelet zeg en met een kleine aanpassing het probleem verholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:19

Ik zou ifor een mail sturen wellicht weten ze niet dat het raam een pobleem kan zijn..

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:19

Pony van een kennis ging ook staan spartelen in een Ifor.
Uit pure nood maar achterstevoren erop dus inladen via de zijlader, nu geen problemen meer.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:00

russel schreef:
Ik zou ifor een mail sturen wellicht weten ze niet dat het raam een pobleem kan zijn..

reeds gedaan !! :j

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:02

Kabouterdans schreef:
Pony van een kennis ging ook staan spartelen in een Ifor.
Uit pure nood maar achterstevoren erop dus inladen via de zijlader, nu geen problemen meer.

tip ze eens om t met afgeplakt raam te proberen :)

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:26

nog meer mensen die problemen hebben door t raam van de twee paards ??

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:15

Mijn paard staat ook niet heel relaxed in de ifor. Weet inmiddels wel wat het is, hij staat liever opgesloten en heeft in de ifor meer
ruimte.

Van het raam voor heeft hij geen last. Maar nu maak je mij wel aan het twijfelen... Ga er toch eens op
letten, ook qua breedte van de verschillende auto's die wij er voor hebben.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:20

Heb ook een Ifor, maar geen problemen, heerlijke trailer en al diverse paarden erop gehad maar allemaal staan ze heel relaxed! Maar goed dat je er zo snel achter kwam dat dit het probleem was voor jou paard....

Enige nadeel aan deze trailer vind ik wel de ophangpunten voor de hooizakken, voorin zitten ze voor mijn paard te ver weg en opzij zit 't te dichtbij, heb nu een touw gespannen tussen de twee punten en 'm daar halverwege aangehangen

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:57

Ryan2209 schreef:
Heb ook een Ifor, maar geen problemen, heerlijke trailer en al diverse paarden erop gehad maar allemaal staan ze heel relaxed! Maar goed dat je er zo snel achter kwam dat dit het probleem was voor jou paard....

Enige nadeel aan deze trailer vind ik wel de ophangpunten voor de hooizakken, voorin zitten ze voor mijn paard te ver weg en opzij zit 't te dichtbij, heb nu een touw gespannen tussen de twee punten en 'm daar halverwege aangehangen

helemaal mee eens, echt een vreemde locatie voor de netten, goed idee van jou !