Trailer, paard gaat zitten als je stopt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Trailer, paard gaat zitten als je stopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:47

garny95 schreef:
Ik denk het enige wat je kunt doen is toch je reis goed te plannen, de drukte en files op de wegen te vermijden of andere wegen te nemen. Het is overbezet op de wegen hier.
Verder zou ik ook het rijgedrag in de gaten houden links van je en de combinatie naar links laten lopen als je op een file of rustig rijdend verkeer stuit.

Kijk, met jou kan ik zaken doen. Als je er dan nog aan toegevoegd zou hebben dat in de voor- voorbereiding een auto kopen met ruim voldoende motorvermogen, dan heb je echt gedaan wat verstandig is voor goed en veilig vervoer. Nou vooruit, een vrachtwagen met ruim voldoende motorvermogen is nog beter, maar er zijn er hier maar heel weinig die het lef voor C hebben......

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:19

Mij zou het niet om het lef zijn voor de C Tong uitsteken maar om de centen Knipoog .

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 20:18

er ligt niets in de trailer op de grond Lachen dus dat zit al goed (ik bedoel van strooisel he Knipoog )

verder moeten we voorlopig nog niet de autosnelweg op... dus we hebben nooit harder dan 70km/u moeten rijden... En we hebben vooral banen van 50km/u genomen Lachen dus dat was wel een geruststelling (zo kan ze het leren he, om haar evenwicht beter te vinden... Lachen )

@ dendrofleur: we hadden de voorstang één gaatje korter gezet. Dus idd, niet de achterstang maar bedankt voor de tip!! want we deden dit vooral omdat ze anders mss weer naar achteren zou komen Tong uitsteken en dan zouden we haar trug moeten laden Knipoog

normaal gaan we één van de komende dagen weer eens oefenen met laden en een kort ritje maken met de trailer (met oefening gaat ze er binnenkort weer heel vlot op, was vorige keer ook, maar dan was ze een dik half jaar niet meer op de trailer geweest vermits we geen vervoer meer hadden, en ze was er nog niet zo mee vertrouwd, en de laatste keer was ze dus nogal hard gevallen...)

volgende donderdag gaan we dan écht op oefenparcours Haha! heb er zin in! Ben benieuwd hoe vlot ze zal laden en hoe ze het daar zal doen Knipoog

(zal wel weer ingeleid worden door een rodeo-show, maar normaal voel ik die nu aankomen nu ik weet dat ik mij daaraan kan verwachten, je voelt ze namelijk haar rug bol maken Vork, en ze zal wel weer heel fel en kijkerig zijn, maar daarvoor is het natuurlijk nog een jong paardje, en daarvoor is het een goede oefening voor haar Lachen maar ben benieuwd!! Bedankt voor de reacties!! Ja

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:52

Veel succes bij het springen en het laden. Als je met een paard in de trailer rijdt die iets vervelends heeft meegemaakt heb dan gewoon lekker sch**t aan iedereen. Jij weet wat je achterin hebt staan en een paard die vlot de wagen op loopt is echt heerlijk. Dus liever rustig rijden en een lange sliert auto's achter je aan maar wel binnen een paar keer een paard dat vrolijk mee gaat. En als ze dan vaak een goede ervaring hebben gehad kunnen ze een keer een mindere ervaring makkelijk aan.
Van de week een ziek paard opgehaald en in je kon merken dat hij moeite had met bochten. Als ik dat merk dan ga ik gewoon extreem langzaam door de bocht. Ik weet wat ik achterin heb staan, de rest niet. En als ze er voorbij willen moeten ze dat gewoon doen. Ik vind het belangrijker dat mijn paard zo goed mogelijk reist.
Martin is een keer aangereden toen hij met een paard in de trailer reed. Door de nasleep van het ongeval bleef het paard vrij lang in de trailer staan. Het voordeel was dat deze weer compleet tot rust kwam en geen nare ervaring van een trailer heeft opgelopen. Maar de eerst volgende keer ben je er wel van bewust dat het iets rustiger moet en dat laden problemen kan geven en zorg je dus dat je dat in rust kan doen en dat je met zijn 2-en bent. Maar ik heb hiervan geleerd dat als er geen verwondingen zijn je dus niet in paniek moet raken en het paard gewoon moet laten staan. Dus schuift hij op zijn kont maar komt wel weer in de benen dan niet direct uitladen maar even laten staan of gewoon verder rijden. Niets aan de hand.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:49

Even een update Knipoog

Mijn paardje loopt tegenwoordig (bijna met de glimlach Knipoog Clown ) de trailer op! Haha!
Ben er echt trots op Lachen
Ze weet echt wat te doen nu we stoppen, en kan haar ook stabieler houden in de bochten! Dat is wel een opluchting, want het doet echt wel fijn! Nu ben ik al een heel pak geruster Lachen onderweg! En zij ook denk ik Knipoog

bedankt voor jullie tips en reacties!
en we zetten ze nu idd één gaatje korter vanvoor Lachen dat helpt veel! Haha!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:58

Super joh! Lekker hoor.
Gaan jullie veel op pad nu met de trailer?

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:01

Frank schreef:
Super joh! Lekker hoor.
Gaan jullie veel op pad nu met de trailer?

Haha!

We proberen toch wekelijks weg te gaan.. Zo krijgt ze de kans om er regelmatig en toch ook weer niet te tot vervelens toe, aan te wennen en kan ze er vertrouwd mee geraken Lachen
En dat is ook wel handig, want zo kunnen we ook een oefenparcours of op springles gaan Knipoog