Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Manon schreef:(ff wat anders:Je bent op je 15e wel zelf aansprakelijk, maar meestal komt het er op neer dat je ouders moeten betalen, mocht je aansprakelijk zijn (wat ik hier dus niet zo is lijkt me)
Beantsje schreef:Nee dat klopt niet. Hoewel jij (moreel gezien) ergens de schuld van kan hebben, kan je nooit aansprakelijk worden gesteld. 't is sneu maar als 15-jarige ben je handelsonbekwaam. Dat betekent dat alleen jouw wettelijk vertegenwoordigers aansprakelijk kunnen worden gesteld. Jouw ouders dus.
Manon schreef:Dit geldt alleen tot je 14e jaar, dan zijn je ouders aansprakelijk. Als je 14 of 15 bent, zijn je ouders aanprakelijk, tenzij ze de handeling niet konden beletten en hen dan niet verweten kan worden (als het bijv. voor je leeftijd gewoon is dat je die handeling doet). Maar wat ik bedoelde:"ookal ZOU je zelf aansprakelijk zijn en dus schade moeten vergoeden, meestal moeten je ouders dat dan doen, omdat je als 14 of 15 jarige daar zelf het geld niet voor hebt.

Knavia schreef:De zadels vallen onder de gewone opstal- en inboedel verzekering van de eigenaar. Maar die betaalt alleen uit als kan worden aangetoond dat de zadels normaliter ook mee naar huis gingen en slechts incidenteel op stal werden bewaard
Sterre schreef:Ehh ... helemaal snappen doe ik je post niet, maar als ik het goed heb, zijn er zadels gestolen en nu moet jij een deel (van een zadel) betalen??
Jij zou de zadels mee naar huis moeten nemen?
Lijkt me een beetje vreemd; als je de/een zadel(s) thuis hebt, kan er niemand (ook de eigenaars) meer rijden.
Ik zou dus iig voor geen één zadel betalen!
Het is aan de eigenaars om een plek te hebben waar de zadels veilig kunnen worden opgeborgen, dat is absoluut niet jouw taak!
Niets betalen dus.
Snackie schreef:de eigenaar is ten alle tijde verantwoordelijk
Zeg maar tegen d'r dat het niet jou zadel is, dus dat jij niet hoeft te betalen! kom nou!