C rijbewijs halen moeilijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: C rijbewijs halen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:58

rina schreef:
ikke schreef:
Ik wilde niemand wind-in-de-broek jagen. Ik heb C-E gelest op een gestapelde splitter (DAF 95). DAF staat sindsdien minder hoog op het verlanglijstje.........

Ik heb in een Scania gestapelde splitter gelest, en nee het is ook niet mijn systeem. maar nog gekker werd ik van de stapelbak die in de oplegger zat voor mijn CCV-B Clown Zoveel versnellingen die je overslaat, dat ik begon te denken waarom hebben ze die er in vredesnaam opgezet, gebruiken doe je ze niet Clown

Maare waarom geen DAF meer dan??? ik heb later op een DAF 2100 (splitter) gereden echt geweldig om in te sturen, al was die zo oud als de weg naar Rome Haha! Knipoog

Jawel, DAF rijdt goed, zeg ik niks van, die 95 was ook de jongste niet. Maar zoals je zegt, je hebt zo'n ongelimiteerde keuze in overbrengingen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wel eens geprobeert alle versnellingen te gebruiken? Dan schakel je meer dan dat je rijdt. Maar met 40 ton achter je reet, ben je erg blij met die keuze, kun je tenminste nog enigsinds vooruit komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:06

Ja oke je slaat veel versnellingen over maar als je heel zwaar geladen bent, is het soms verdomd handig dat je kan kiezen tussen laag en hoog. Anders is de overstap soms echt te groot.

Eigenlijk gebruik ik die splitter nog best veel bedenk ik nu. Je schakelt je wel 10 x in de rondte maar goed. (1 hoog, 2 hoog, 3 hoog, 4 laag-hoog, 5 laag-hoog, 6 laag-hoog) Als je leeg bent is dat anders, dan gebruik je die splitter amper.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:12

Goh, als ik jullie zo hoor wordt ik eigenlijk nog enthousiast ook, om m'n C te gaan halen!!! En dat terwijl ik er tot dusver nog nooit over nagedacht had Haha!
Maarre (even de Hollander uithangen hoor): Wat kost dat nou, je C-rijbewijs halen? Zal wel een stuk duurder zijn dan auto neem ik aan. En hoeveel lesuren hadden jullie gemiddeld nodig?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:18

Roadracer schreef:
Goh, als ik jullie zo hoor wordt ik eigenlijk nog enthousiast ook, om m'n C te gaan halen!!! En dat terwijl ik er tot dusver nog nooit over nagedacht had Haha!
Maarre (even de Hollander uithangen hoor): Wat kost dat nou, je C-rijbewijs halen? Zal wel een stuk duurder zijn dan auto neem ik aan. En hoeveel lesuren hadden jullie gemiddeld nodig?

Voor 5000 euro heb je het hele circus binnen, dus C-E plus CCV-B. En dit is royaal geschat, kun je je rustig permiteren om een keer of twee te zakken voor het een of ander. 25-35 lessen moet je ongeveer tellen voor C + C-E.
Maar een kleine waarschuwing: als je een keer daarboven hebt gezeten, dan ben je met geen kruisraket meer uit dat stoeltje te schieten Haha! Een kennis van mij deed zichzelf een lesje kado omdat ze haar B-E haalde, nu heeft ze ook C-E...........

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:19

Roadracer schreef:

Alles bij elkaar, C en CE met theorie, praktijklessen en examens heeft het mij ongeveer 5000 euro gekost.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:33

je kunt wel wat versnellingen overslaat bij het schakelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 08:39

Stoeptegel schreef:
je kunt wel wat versnellingen overslaat bij het schakelen

Als je niet te zwaar bent wel ja.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:00

Hoeveel kost het gemiddeld per les??
En hoe lang hebben jullie er over gedaan?