Welke "luxe" wagen voor de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Re: Welke "luxe" wagen voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:28

Mijn papa rijdt met gemak een 2 paards trailer maja die heeft wel een bmw 728 Lachen maar met de mijne mag het ook wel lukken ik heb een bimmertje 316 I alleen das een coupe en is wat lastig als je geen zadelkamer in de trailer hebt. Dan zit je altijd met je zadel op de achterbank, stoel weer naar voren, opletten dat je beugels niet over de lak krassen. Dus een 5 deurs is altijd een pre of een jeep bijvoorbeeld Knipoog

OneDiamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:47

Misschien bij aankoop informeren of de auto een trailer kan trekken.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:28

Wij hebben een Renault Scenic op diesel, kan het werk prima aan en is ook zeer zeker een comfort-auto. Mag 1300 trekken, ik gebruik een Waco 1.5 paards trailer.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:01

Ik heb een Nissan Terrano II 2.7TDI, ik heb er nog geen trailer met paard achter gehad, maar dat moet neem ik aan wel goed komen Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:48

25000 voor een auto? Dan kan je toch een nieuwe kopen?

( mens wat veel geld voor een 2e handsje...) Ik ben altijd van: goede merk: verkeerde kleur of verkeerde uitvoering: die zijn het goedkoopst! Maar ik zou nooit 25.000 over hebben voor een 2e handsauto, die zou ik aan mijn huis of paard besteden.

Maar ieder zijn eigen! koop een landrover!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 10:07

Er zijn zat auto's die bij 2 jaar oud nog 25.000 kosten. En ja het mag ook een nieuwe zijn. Knipoog Je hoort mij niet zeggen dat ik dat er per sé voor wil uitgeven hoor, ik geef alleen aan tot welk bedrag het bespreekbaar is en daarbij komen mijn paard en huis niets tekort. Clown Als er een andere wagen komt (ik heb nu een Opel Corsa Sport) dan willen we gewoon een mooie "luxe" wagen. Wij hechten daar waarde aan, een ander ziet het alleen als een ding om van A naar B te komen. Als het half/half gaat (lees: foute kleur, foute uitvoering of of...) dan hou ik liever mijn Corsa Sport waar ík prima tevreden mee ben. Vriend wil een andere auto omdat hij niet lekker in die Corsa past en mijn "eis" is dan dat er achter die blitse kar ook een trailer kan. Zodat ik altijd vrij ben om te gaan en staan met mijn paard, ook als ik niet zijn bus kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:24

Ik ben zelf erg tevreden over onze huidige trailertrekauto's, een Citroën Xantia (mag 1200 trekken) en een Citroën XM (mag 1500 trekken). Deze zijn erg comfortabel in dagelijks gebruik, en rijden lekker soepel.

Heb verder nog gelest voor mijn E achter B in een Seat Leon (mag 1600 trekken) en dat vond ik ook een erg fijne auto, lekker comfortabel, makkelijk in gebruik, wel vind ik die auto wat minder mooi dan een sedan, maar da's natuurlijk je eigen smaak. Wat dat betreft staat de Citroën C6 me ook wel aan (mag 1890 trekken) maar da's weer een vrij dure auto Knipoog

Probeer gewoon het eea uit, let op wat ie kan trekken en vraag om raad in je winkel?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:34

Wij hebben een audi a6 2,5 TDI voor onze 2 paardstrailer. Geen idee of het officieel mag,maar hij trekt hem met gemak. hij mag iig 1800 trekken.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 05:42

amondi schreef:
net wat ikke zegt: merk?.... maakt niet uit.
motor, vanaf 1.8 of zo voor 1 paard( minimaal)
kom je bij alle merken op een grotere middenklasser uit: ford mondeo opele Vectra, Toyota Carina( als je hem kan vinden) peugeot 406 etc!

De ford heeft het voordeel meestal net een slag goedkoper in aanschaf te zijn! Maar welk budget heb je in je achterhoofd?

En dan de verzekering en wegenbelasting: een ford mondeo benzine 1.8 of een Ford mondeo TDI 2.3: dat scheelt 100den euro's per jaar, aan kosten alleen al!

Ik zoek eem auto tot laat zeggen 3 a 3,5 duizend euro.
Goed koper mag (graag) uiteraard altijd Haha!
Dus ik kom al snel op auto's via iets als www.autojoure.nl
Al met al zoek ik dus het goedkoopste soort auto die dus een trailer(1,5) mag trekken die er is.
Ik kijk zelf ook wel rond maar heb er dus beslist geen verstand van waar je op moet letten...

(als ik het geld had dan had er nu wel een KIA Sorrento voor de deur gestaan Clown )

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 06:01

Ik heb een Ford focus en mag 1200kg trekken. Ik vind het een heerlijke auto!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:42

herbey schreef:
Ik heb een Ford focus en mag 1200kg trekken. Ik vind het een heerlijke auto!

Jawel, maar niet om een trailer mee te trekken, zelfs niet met de top-end turbo-Diesel (90pk).
Woestein schreef:
Al met al zoek ik dus het goedkoopste soort auto die dus een trailer(1,5) mag trekken die er is.
Ik kijk zelf ook wel rond maar heb er dus beslist geen verstand van waar je op moet letten...

(als ik het geld had dan had er nu wel een KIA Sorrento voor de deur gestaan Clown )

Om een trailer te trekken? dan kom je met 3500 euro niet echt ver hoor, zeker niet als het langer dan een jaar mee moet.
En als ik genoeg zou hebben voor een nieuw Kia, dan had ik ook genoeg voor een jonge Range Rover P38A en dat zou ik dan ver verkiezen boven een Kia. Voor de overige kosten hoef je het niet te laten, dat verschil is er niet.........

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:10

@ Ikke: wat vind je van een Nissan Terrano II als trekauto? (met 2.7 TDI diesel motor erin)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:06

Jobbeltje schreef:
@ Ikke: wat vind je van een Nissan Terrano II als trekauto? (met 2.7 TDI diesel motor erin)

Op zich wel een fatsoenlijke auto. Hoor geen klachten van de enkele mensen die er een heben. Wel stapte een kennis vanuit z'n Terrano in mijn Disco en verbaasde zich over de ruimte in de Disco.
Het zou niet mijn eerste keuze zijn, los van mijn Land Rover voorkeur. Toyota zou dan toch voorkeur hebben boven Nissan.

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 07:48

Ik trek een trailer met een Citroen C4, is redelijk "stoer" om te zien en de diesel 1.6 tdi mag ruim 1600 kilo trekken (is ook trekauto van het jaar geworden in 2005 geloof ik)!! Hij weegt ongeveer 1250 kg, dus als je een trailer hebt met max laadvermogen 1200 kg mag je hem ook nog met je B rijbewijs trekken. Hij trekt het prima, geen enkel probleem mee. En ook in zijn gewone rijden is hij behoorlijk pittig, echt een aanrader dus Haha! .

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:34

Wij hebben een Mercedes ML deze auto mag een 2 paards trailer geladen officieel trekken. Ik mag hem zelfs zonder E rijbewijs rijden met 1 paard. Verder is het ook een fijne auto en luxe is ie zeker ik ben er iig heel erg blij mee.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:13

Woestein schreef:
amondi schreef:
kom je bij alle merken op een grotere middenklasser uit: ford mondeo opele Vectra, Toyota Carina( als je hem kan vinden) peugeot 406 etc!

De ford heeft het voordeel meestal net een slag goedkoper in aanschaf te zijn! Maar welk budget heb je in je achterhoofd?

En dan de verzekering en wegenbelasting: een ford mondeo benzine 1.8 of een Ford mondeo TDI 2.3: dat scheelt 100den euro's per jaar, aan kosten alleen al!

Voor dat geld kan je een hele nette Mondeo 2.0 ghia kopen! 1997 of 1998! En soms zelfs 1999!

Dus laat je niet uit het veld slaan en die 2.0 motoren zijn net zo betrouwbaar als de 1.8.
De 2.3 etc, die zijn zeer wisselvallig qua onderhoud en problemen!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:44

jeannaa schreef:
Wij hebben een Mercedes ML deze auto mag een 2 paards trailer geladen officieel trekken. Ik mag hem zelfs zonder E rijbewijs rijden met 1 paard. Verder is het ook een fijne auto en luxe is ie zeker ik ben er iig heel erg blij mee.

Ik neem aan dat je dan niet met de tweepaards trailer rijdt? Want zonder E maakt het niet uit wat je erop zet, maar wat maximaal in die trailer mag. En het lijkt me stug dat je dan onder de 3500 kg blijft met je combi.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:15

en daarbij ook nog dat die auto dus dik 2 ton moet wegen om aan 1 van de regeltjes voor B te voldoen, of is ie gepantserd?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:52

ford mondeo mag 1500 trekken heerlijk auto trekt het makkelijk. en veel beenruimte voorin erg grote kofferbak en rijd heerlijk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:26

Kofferbak? Ben je mal, moeders heeft gelijk een station genomen!
Kan de fiets achterin gegooid worden als het regent( hoef ik niet zo'n überdom fietsding achterop! Voor de wedstrijden gaat nu ook alles mee, behalve de gootsteen!
Maar idd, die mondeo is voor mij een uitkomst en kostte maar 2000 euro, ver binnen mijn budget! Met het budget van TS ging ik lekker een Discovery kopen!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:46

amondi schreef:
Kofferbak? Ben je mal, moeders heeft gelijk een station genomen!
Kan de fiets achterin gegooid worden als het regent( hoef ik niet zo'n überdom fietsding achterop! Voor de wedstrijden gaat nu ook alles mee, behalve de gootsteen!
Maar idd, die mondeo is voor mij een uitkomst en kostte maar 2000 euro, ver binnen mijn budget! Met het budget van TS ging ik lekker een Discovery kopen!

makkelijk is dat he die vn mij kan dat ook zo makkelijk liggen vaak fietsen achterin als het regent wil iedereen mee naar huis rijden:P
ideaal

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 06:19

Mijn vriend heeft een peugeot 407. Met een motor van 2.2, waardoor hij het zeer makkelijk trekt.
Ligt ook erg stevig op de weg.
Te rijden zonder E rijbewijs.
Het enige wat mijn vriend wilde is dat er een zadelkamer in de trailer zit. Zo hoef ik de auto niet elke keer schoon te stofzuigen etc.
Ik was toch aan het kijken voor een nieuwe trailer Knipoog Dus heb nu een mooie trailer met zadelkamer!

Isabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:28

Subaru Impreza
Kan twee-paardstrailer trekken, dubbele giering.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:28

Woestein schreef:
amondi schreef:

Dan zou ik kiezen voor een wat ouder jeepje. Een oude feroza of Vitara o.i.d.

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:17