Met trailer door donkeroranje - FLITS?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Met trailer door donkeroranje - FLITS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:15

Ik betaal liever de bekeuring dan dat ik mijn paard in de kofferbak heb zitten Bloos al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik bij dergelijke kruisingen met stoplichten altijd al wat afrem als deze lang op groen staan Bloos

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:25

IK rem ook niet bij donker oranje en daar heb ik (tot nu toe) nog geen prent voor gehad. SOms kan je bijna niet anders.

Die stoplichten die je al van verre al op groen ziet staan, daar trap ik niet meer in. Daar ga ik gewoon vanuit dat ik m niet meer haal.

Maar laatst (stond als 3e voor het stoplicht) trok ik op en toen ging ie alweer op rood. Dus dat was helaas pindakaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:31

Wel betalen, want het is administratief, niet betalen is automatisch een verhoging, maar wel in beroep gaan. Als jij je verhaal verteld en duidelijk bent, is het denk ik eerlijk genoeg dat je kwijtschelding krijgt, je krijgt dan gewoon het totale bedrag weer terug. Maar als je niet betaald en er komen verhogingen en je krijgt geen kwijtschelding, zit je wel met die verhoging.

gwennelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:15

Mee eens, doorrijden met trailer bij oranje. Liever bekeuring dan paard met trailerproblemen. Kijk dan alleen wel uit als je een Belg voor je hebt rijden (sorry, is niet rot bedoeld voor de Belgen onder ons, maar gewoon andere verkeersregels). In Belgie mag je namelijk ook niet door oranje rijden en het is mij al overkomen (zonder trailer) dat ik op een regenachtige dag achter een Belg reed, in Nederland, en stoplicht sprong op oranje terwijl zij zowat onder stoplicht was en ging dus met noodstop op de rem. Ik kon met geen mogelijkheid meer stoppen, reed niet snel, goede afstand, alleen nat wegdek, en gleed er zo achterop. Dus is misschien toch wel raadzaam om toch af te remmen bij kruisingen. Je weet nooit wat je voorligger gaat doen bij oranje.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:17

je kan t aanvechten. Door aan t geven dat je beladen was en dus niet plats kunt remmen heb je een klein kansje dat je mazzel hebt en niet hoeft te betalen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:42

gwennelien schreef:
Ik kon met geen mogelijkheid meer stoppen, reed niet snel, goede afstand, alleen nat wegdek, en gleed er zo achterop.

Dan had je toch niet helemaal de juiste afstand tot je voorligger, of zie ik dat nu zo verkeerd?

gwennelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:07

Is niet helemaal de discussie Frank, maar zal toch even reageren.
Had wel degelijk de goede afstand, maar ze stopte zo onverwacht want ze echt vlak voor/onder het stoplicht toen het op oranje sprong (moeilijk uit te leggen) dat ik het niet meteen in de gaten had, ook plotseling met geweld remde en doorschoof op het natte wegdek. (jaja, had inderdaad pompend moeten rennen, weet ik !!). Het ging gewoon zo ontzettend snel dat het moeilijk was om op de juiste manier te reageren.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:43

Ik heb inderdaad ook een bepaald punt in mijn hoofd vanwaar ik niet meer stop. Wordt het dan oranje dan geef ik gas erbij. Ik riskeer dan inderdaad een boete maar een trailermak paard is me meer waard.
Het probleem is dat in heel Nederland alle verkeerslichten anders zijn. De ene blijft groen als er niets uit de zijwegen komt, de ander gaat automatisch op rood en als je dan net stil staat gaat hij weer op groen zonder dat er een andere auto te vinden is. Dan vliegen er toch wel een paar verkeerde woorden door de auto. En in Den Helder ging het licht na de derde auto alweer op oranje.
Meestal mag je 70 rijden naar het kruispunt toe maar voor een noodstop is dit veel te hard. Maar het is ook niet veilig om met 50 naar een groen licht toe te rijden want dan gebeuren er achter je rare dingen. Pas heb ik wel de oplossing gezien, een paal waarop de snelheid vermeld stond die je moest rijden om in de groene golf te rijden. Vaak is dit een vaste snelheid maar doordat je trager optrekt zou je al sneller moeten rijden om dit te halen. Deze paal was echter variabel en nu stond er bijv dat ik 53 km moest rijden om niet voor een rood licht te belanden. Super, beter dan die drempels bij Rotterdam onder de verkeerslichten, is het groen moet je nog terug naar de 20 km/uur.....goed voor de doorstroming Boos! .

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 04:37

Dat systeem wordt momenteel ook gemaakt op de verlegde Noordzeeweg in Amsterdam.
Ideaal!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:21

Ranja schreef:
Mocht ik ooit een bon krijgen is dat inderdaad een typisch geval van jammer dan en zou zeker mijn rijstijl met trailer daar ook niet door veranderen.

Precies. Om nou je paard half door de voorruitjes te laten knallen door zo'n donkeroranje lichtje..