Welke afspraken met bijrijdster maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Re: Welke afspraken met bijrijdster maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:38

Betalen jullie ook om een paard bij te rijden, of laten jullie je bijrijder ook mee betalen in de kosten? Zo ja, hoeveel dan?

Mirjam

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:46

bij mij mogen ze niet zonder mijn toestemming van het erf af.
Ik weet niet hoe oud jou bijrijder is, maar ik zit ook niet te wachten op hordes vriendinnetjes.
1 per keer.
Geen eigen spullen gebruiken die ze ook op andere pony's gebruikt

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:58

Ludora een aanspakelijkheidsverzekering is NIET verplicht in Nederland. Alleen als je een motorvoertuig zoals auto/brommer/scooter hebt ben je wel verplicht om daar een WA verzekering voor af te sluiten. Die verzekering vergoed alleen de schade die je met dat motorvoertuig veroorzaakt. Schade die je veroorzaakt met de auto van een ander/ schade veroorzaakt door je paard of elke andere schade die je aan een ander veroorzaakt valt daar niet onder. Daarvoor moet je een aparte WA verzekering afsluiten en die wordt dan meesteal AVP genoemd. Aansprakelijkheids Verzekering Particulieren.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:02

Dit is voor mij echt iets nieuws !! Zover ik weet heeft iedereen in NL een WA verzekering. Kinderen staan bij de ouders op de polis. Huisdieren vallen automatisch onder deze polis.

Ik ben dus ook WA verzekerd dus vandaar dat ik mijn opmerking maakte.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:04

ijslandermir schreef:
Betalen jullie ook om een paard bij te rijden, of laten jullie je bijrijder ook mee betalen in de kosten? Zo ja, hoeveel dan?

Ja ik betaal voor m'n bijrijpaard. Voor m'n vorige bijrijpaard was dat 60.- p.m., daarvoor kon ik 2x per week rijden, verzorgen en stal uitmesten. Voor m'n huidige bijrijpaard betaal ik 100.- p.m., ook 2x p.w. rijden, maar daar hoef ik niet voor uit te mesten, en de stal is ook beter dan die van "m'n" vorige paard (die stond bij een boer, deze staat op een superdeluxe stal Lachen ).

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:10

hallo, ik geef al een hele tijd paardrijles met mijn eigen paarden en ik weet van mijn verzekering dat schade aan derde ook kwetsuren van de ruitertjes kunnen zijn! als je paard iets fout doet en zij daardoor vallen, zijn ZIJ de derde...zo was het toch bij mij...

vraag dit zeker na bij je verzekering, want mss is ze wel zelf verantwoordelijk als jij bv niet in de buurt bent...

zonder cap rijden kan sowiso niet, want dan is ze niet verzekerd. Ook een duidelijk afspraak ivm wandelingen is mss wel nodig, want op wandeling is de ruiter verantwoordelijk voor het paard! voor schade aan een auto ofzo zullen ze wel bij jou verzekering aankloppen, want das dan weer de derde in dat geval... maar wat als zij valt, moet je dat dan ook gaan betalen???

vraag ook of zij een sportverzekering heeft of laat noteren in haar familiale polis dat ze aan paardensport doet!

verder sprak ik altijd af met bijrijders dat het toch wel de bedoeling is dat ze minstens 1 keertje in de week langs komen en niet enkel als het hen eens uitkomt... ik kan best begrijpen dat je niet elke week meermaals kan komen (exames ofzo) maar 1 keertje- als kom je maar alleen ff verzorgen- moet toch wel kunnen...
en als je op orde gesteld bent, kan je mss ff tonen hoe jij je spullen opbergt; dat bespaard een hoop ergernis bij jou dan wanneer je telkens je spullen op een rommelhoop terugvind...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:25

Pff, als ik dit allemaal zo hoor ben ik toch echt supertevreden met mijn bijrijdster! Een supernet meisje, past goed op de spullen, maakt alles schoon zonder dat ik het vraag, voorzichtig met rijden! Ze krijgt 1x per week les van mn vader, zodat ze qua rijden op de zelfde lijn blijft zitten waarop ik mn paard rij. Ze hoeft er niks voor te betalen, ik ben al superblij dat er iemand is die ik met een gerust hart mn paardje kan toe vertrouwen en dat ik zeker weet dat ze elke dag gereden wordt! Is het niet door mij, dan wel door haar. Ik stel altijd een week van te voren een rij-rooster op, ook met rustdagen-longe-rijden, alles erop en eraan. We houden allebei een logboek bij, zodat we kunnen zien wat er de dag ervoor is gebeurd. Ideaal allemaal! Ze rijdt Charlot nu ongeveer 3 maanden, en al die tijd heeft ze op de manege gestaan waar altijd iemand aanwezig was, zodat er altijd iemand is mocht er iets gebeuren. Ik weet nu ook zeker, dat als onze nieuwe stallen af zijn en de paarden weer naar huis komen dat ik haar met een gerust hart alleen met Charlot aan de gang kan laten gaan! Lachen

Lang verhaal allemaal, maar ben gewoon heel blij dat het allemaal zo goed gaat, had er (toen mn pa haar had "aangenomen", ik kende haar trouwens al wel) wel mn bedenkingen bij! Mijn bijrijdster is trouwens 15, bijna 16