ponylesjes aan kinderen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: ponylesjes aan kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:55

karoliena schreef:
Het is heel gevaarlijk wat je doet, zonder je diploma ben je neit verzekerd, als de kinderen dus eraf vallen ben jij dus verantwoordelijk voor de schade en de kosten.

Lees het topic hieronder: mag ik lesgeven?
Daar staat een uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:13

Ik geef een keer in de week een kinder lesje. om half 4 begint ze onder mijn begeleiding te poesten, om 4 uur zit ze erop tot half 5 meestal. daarna de verzorging nog. Ik vraag er niets voor, ik doe het omdat ík en zei er wat van leren en zodat mijn pony dan beweging krijgt. Ik krijg van die ouders wel regelmatig geld, of ik mag op hun kosten shoppen in de ruitersport zaak.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:22

Zorg er voor (als je regelmatig lesgeeft) dat je de juiste verzekeringen afsluit en natuurlijk je ORUN diploma hebt. Anders kun je echt voor verassingen komen te staan als het een keer misgaat.....

Je kunt het beste een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven afsluiten, want die dekt o.a. voor een groot deel letselschade. Zo'n verzekering kost op jaarbasis € 80-. Natuurlijk moet je zorgen dat je de ORUN hebt, een bewijs van bekwaamheid. Maar als je zo nu en dan je buurkinderen lesgeeft is het het niet waard om een cursus en verzekering te betalen. Dan kost het veel te veel. Wil je serieus en periodiek les gaan geven, zorg dan dat je je goed voorbereid.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:05

Ik hoef geen uitleg te lezen ik heb me daar in verdiept, als je inderdaad de papieren hebt dan ben je wel verzekerd maar zonder apart afgesloten verzekering of ziuets heb ej gewoon een probleem als je geld vraagt en dus een dienst aanbied.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:37

Tsja, als je je er zo goed in verdiept hebt, verbaast mij zo'n kort door de bocht antwoord toch wel ernstig hoor.
Overigens verdiep ik me hier al 20 jaar dagelijk in. Slim

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:38

Wat klopt er dan niet aan?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:52

Laat ik het zo zeggen, je vat het nogal kort samen.
Het aansprakelijkheidsrecht en verzekeringsrecht laat zich niet zomaar in zo'n kort antwoordje vatten.
Daarbij stel je dingen die zeker niet waar zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:55

Ja wat is niet waar dan? Ik heb in dat andere topic gekeken en het komt op hetzelfde neer als wat ik zeg, je meot er dus een aparte verzekering voor afsluiten of je papiertje hebben anders ben je neit verzekerd.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:00

karoliena schreef:
Het is heel gevaarlijk wat je doet, zonder je diploma ben je neit verzekerd, als de kinderen dus eraf vallen ben jij dus verantwoordelijk voor de schade en de kosten.

Zonder diploma kán je best verzekerd zijn het ligt er maar aan hoe je verzekering is afgesloten.

En dat je verantwoordelijk bent als kinderen eraf vallen, ook dat kán maar hoeft helemaal niet. Sterker nog, zolang het je eigen pony's niet zijn is de kans niet heel groot dat jij aansprakelijk bent.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:35

Ja dus zoals ik al zei moet je daar dus een aparte verzekering voor afsluiten. Als het niet je eigen pony is word je in veel gevallen toch wel degelijk helemaal of voor een gedeelte aansprakelijk gesteld jij staat daar namelijk en er word betaald voor jou kundigheid. Natuurlijk zal eht van de situatie afhangen. Maar ik neem aan dat je het met mij eens bent dat je neit handig bezig bent als je gata lesgeven en daar niet voor verzekerd bent. Dta is wat ik de hele tijd zeg.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:48

Nee, natuurlijk is dat niet handig om niet verzekerd te zijn, weet dat als geen ander Knipoog .
Maar geloof mij, als lesgever ben je niet altijd aansprakelijk, sterker nog, je bent niet snel aansprakelijk en met of zonder diploma is eigenlijk maar bijzaak.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:08

Dat ben ik niet met je eens, maar goed dat hoeft natuiurlijk ook niet. Maar vind niet dat je meot gaan zeggen het risico is klein of wat dan ook, want dat weet je van te voren gewoon niet, hangt van zoveel factoren af.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:42

Natuurlijk kan je wel inschattingen maken hoe snel iemand aansprakelijk ergens voor zal zijn.
Dat is juist wat verzekeraars bij acceptatie doen. Of ze het goed doen is weer wat anders, want acceptanten weten vaak te weinig van schade en aansprakelijkheidsrecht af.

Bovendien weet ik wel waar in het over heb hoor. Cool

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:45

Ik zeg toch ook enit dat je niet weet waar je het over hebt, als je nou eens even goed leest van zeg, dan zie je dat we zo goed als hetzelfde steeds zeggen. Ik zeg dus alleen dat je er neit aan moet beginnen als je er neit voor verzekerd bent!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:55

Gaat niet om mijn gelijk hoor, maar ik vind wel dat je de dingen juist moet neerschrijven, want er staat al zoveel onzin over dit en andere onderwerpen overal geschreven. Mensen gaan al die onzin steeds meer voor waar aannemen helaas.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:51

Nogmaals ik zeg niks wat niet klopt. Je blijft steeds zeggen dta ik het wel moet neer zetten zoals het is, maar je zegt niet wat volgens jou dan fout is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:17

Nogmaals, jij schrijft dat wanneer kinderen eraf vallen de verantwoordelijkheid voor schade en kosten voor de instrukteur zijn. Je schrijft dat zonder enige nuance en suggereert dus dat dat in alle gevallen zo zou zijn; dat is dus gewoon niet waar.
De kans dat je als instrukteur aansprakelijk bent is klein, echt klein namelijk.

Ik zeg dus niet dat je je niet tegen dat risico moet indekken, want gebeuren kan het natuurlijk toch ondanks dat de kans klein is. Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:22

Laten we maar neit verder discuseren, ik zeg niet dat het gebeurd maar dat de kans groot is. Er si toen een heel gedoe op tv over geweest met de rechtbank en alles er bij, advocaten hele mikmak en daar werd toch heel duidelijk uitgelegd dat in bijna alle gevallen de instructeur voor een gedeelte of helemaal aansprakelijk geacht word, tenzij de leerling tegen de instructies in gehandeld heeft. Dus ja mij lijkt dat die info klopt maar goed ik zou dat risico niet willen nemen.

Maar goed we verschillen dus van mening, maar blijf nou niet steeds roepen dat ik dingen zeg die neit waar zijn want hoeft niet per definitie zo te zijn, we denken er dus alleen iets anders over als het op de aansprakelijkheid aankomt.

Maar nogmaals ook al zou de kans klein zijn dat je als instructrice aansprakelijk word gehouden zou ik dat niet zo gaan neerzetten hier omdat het het riscico niet waard is.