Prijzen voor leasen pony/paard? Wie helpt me.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brendalevita

Re: Prijzen voor leasen pony/paard? Wie helpt me.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:13

vind het wel wat de stalling al helemaal op je nemen plus nog een bedrag voor het paard zou dan overwegen een eigen te nemen ,aangezien je dan snel over de 150 euro zit groetjes

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:45

Heey:)
Ik lease nu ook een paardje samen met een vriendin. Wij zijn samen 300 euro kwijt per maand, dus 150 euro per persoon. In mijn eentje is het ook niet echt te doen. Het enige wat ik betaal is dus die 300 euro en voor de rest hoefsmid etc. is allemaal voor de manege.
We mogen er mee doen wat we willen, dus springen etc. Buiten rijden is niet echt mogelijk, we zitten midden in de stad, maar er is wel een park met ruiterpad. Daar zijn we laatst voor het eerst ingeweest, dus dat mogen we ook doen!
Dus voor ons heeft het wel veel voordelen!

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:21

Ik kan een pony/paard leasen voor 45 per maand. Dan mag ik hem 1 dag in de week als eigen paard beschouwen, mag ik meerdere keren rijden als ik wil ( ochtend en middag bijv.) en naar buiten als ik ruiterbewijs heb. Verder mag ik doen wat ik wil met het paard en is er een 20x40 buitenbak( altijd goed), poetsplek en zadelkamer. ( klein dus, maar wel aardige mensen enzo)
Vinden jullie dit een goede prijs? veel/weinig?.... Zit namelijk te twijelen, heb ook een verzorgpony voor 20 euro pm en daar mag ik dit ook mee. Maar deze beschouw ik écht niet als eigen pony.... Knipoog Bloos

Isa1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:20

Ik leasde toen ik 12 was 2 jaar ongeveer op een manege.
Betaalde volgens mij rond de 120 euro in de maand, voeren etc werd gedaan, kon er 4 keer in de week op rijden

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:28

rooz_89 schreef:
Ik kan een pony/paard leasen voor 45 per maand. Dan mag ik hem 1 dag in de week als eigen paard beschouwen, mag ik meerdere keren rijden als ik wil ( ochtend en middag bijv.) en naar buiten als ik ruiterbewijs heb. Verder mag ik doen wat ik wil met het paard en is er een 20x40 buitenbak( altijd goed), poetsplek en zadelkamer. ( klein dus, maar wel aardige mensen enzo)
Vinden jullie dit een goede prijs? veel/weinig?.... Zit namelijk te twijelen, heb ook een verzorgpony voor 20 euro pm en daar mag ik dit ook mee. Maar deze beschouw ik écht niet als eigen pony.... Knipoog Bloos

Ik vind dit best veel geld voor 1 dag per week. Zoiets zou ik toch 3 keer per week willen minstens

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:14

hmm.. ja ik vond het zelf ook al wel aan de prijs. Ik ga het wel gewoon proberen, het is wel super leuke plek enzo dus ik merk het wel. Misschien dat ik nog even rondkijk bij maneges in de buurt hoe duur het is om daar een paard te leasen.. momenteel heb ik ook maar 1 dag de tijd en denk niet dat ze bij maneges een paard voor 1 dag laten leasen.... Verdrietig .
Bovendien weet ik geen leuke manege in de buurt haha, zijn allemaal niet echt super hier dus tjah... geef ik liever mijn geld aan iemand die goed met zijn dieren omgaat enzo.. Knipoog

santi_shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:04

als je een paard/pony least dan betaal je de helft van de stalling en je mest um wel enzo.

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:13

Ik leas samen met een vriendin van mij een pony van de manege, en we betaalden beide 150 per maand Lachen

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:21

Ik heb ooit een lease pony gehad.
Ik moest 45 euro per maand betalen.
Maar was wel raar, want als ik stallen uitmeste, kreeg ik 5 of 10 euro (verschilde per keer) van de opa die daar bij woonde.

Maar ik had niet veel vrijheid.
Als ik tentamenweek had, en had uitgelegt dat ik iets minder kwam die week --> Kreeg ik commetaar dat ik te weinig kwam enzo. En dan heb ik zoiets van.. Ehh.. ik betaal toch? En ik heb het toch uitgelegd? Verward
Waren nooit echt afspraken gemaakt over hoe vaak ik moest komen enzo. Magoed..

Ik heb nu hoop mazzel; Verzorg sinds 2 weken een Fjord (13 km van mn huis), hoef er niks voor te betalen. (Alleen 7.50 voor les in een binnenbak, de rest wordt betaald door eigenaren (bakhuur, benzine etc.) , De eigenaren zijn bereid mij op te halen en weer terug te brengen , en ze zijn bereid de helft van mijn strippenkaart te vergoeden. En krijg hoop zelfstandigheid en vrijheid.

Ik heb 't niet meer zo op leasen, tenzij je goede afspraken maakt!
Dus een tip: Maak duidelijke afspraken voordat je er aan begint! Lachen

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:49

Betaal 65 euro, waarbij mijn dochter (van 9) en ik zelf er op mogen rijden wanneer we willen. De trailer mag ik ook gebruiken maar moet dan eerst mij e-rijbewijs nog gaan halen. Mijn dochter gaat met haar 1 keer naar de manege per week en ook vrijrijden. Daarbij mag ik ook zoveel rijden als ik wil dat is ongeveer 3 tot 4 keer in de week.

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:39

Als de pony van iemand is en de pony blijft daar staan,, en je moet dan betalen vind ik dat persoonlijk dikke onzin,, dan vind ik in feite dat ze jou moeten betalen want jij bewijst hun een dienst door het paard te rijden, verzorgen enz.
als je het paard verplaatst (dus zelf stalt) vind ik het normaal dat mensen er geld voor vragen maar dan ergens rond (of minder als) 50 euro aangezien je dan alles erbij zelf moet betalen (stalling, DA enz.)
op mijn manege kan je ook paarden/pony's leasen. Hoeveel dta kost ligt aan de maat en of je de pony heel of half least
Maar daar bij zit dit:
-Er zijn 5 rijbakken (2 binnen, 3 buiten waarvan 1 overdekt)
-Alleen bij de manege 4 weilanden en aan de overkant van de weg (op loop afstand) ook nog wei
-Wasplaats met koud water
-Je hoeft niks zelf te betalen (dus geen DA, voer, stal hoefsmid)
-Je mag officiele wedstrijden rijden
-jij hebt voorang op andere mensen (denk aan grote buitenritten die ze bij ons organiseren, vaak dagritten waar 50 tot ong 150 man meegaan dan als jij je inschijft mag jij mee op jouw pony)
-half leas: mag max 7 uur in de week in lessen lopen
-volledig leas: is compleet voor jou, niemand anders mag erop rijden
-Bij half lease zit 1 gratis les in de week inbegrepen
-Bij volledig lease 2 lessen in de week gratis
-Buiten de lessen om die er bij in zitten begrepen kosten de leskaarten halve prijs

dat was het denk ik
Maar dan betaal je ook redelijk wat,, voor kleine pony'tje (a en b) betaal je half lease al 90 euro voor volledig 110
en bij e-pony's betaal je voor een paard
dat is dacht ik voor volledig iets van 220 euro ofzo en half 180?? daar ergens in de buurt

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:53

Hoi,

Ik weet dat ik nu een heel erg oud topic naar boven haal. Maar ik was op google aan het zoeken naar de prijzen van het leasen, en nu zag ik hier dus een topic van, net wat ik zocht! Vork

Ik heb dus een vraag, hoeveel het ongeveer zou kosten voor mij om een D-pony te leasen.
De manege waar ik rijd, heeft me gevraagd of ik Flikka wil leasen, dan moet ik er ook wedstrijden mee rijden en lid worden van de ponyclub.
Ik weet er nog niet veel van, we moeten deze week nog eens bellen voor de prijzen en voor hoe en wat.

Maar ik weet wel:
- ik krijg 2x les per week, 1x gewoon les en 1x van de ponyclub. Ik weet niet of dit bij de prijs is inbegrepen of niet..
- Ik mag max. 4x per week rijden
- ze hebben een binnen en buitenbak (weet niet hoe groot)
- Wasplaats
- Er zijn nog wel andere lessen op Flikka, weet alleen niet wanneer.
- Luxe stallen, (hoewel mijn pony wel de enigste is die zijn stal moet delen met een kleinere pony Knipoog(wel extra grote stal natuurlijk))
- Ik denk dat ik geen zadel/hoofdstel/deken enz. aan moet schaffen
- DA, Tandarts, hoefsmid enz. weet ik niet of het is inbegrepen of niet
- Ik moet er dus ook wedstrijden mee rijden, ik mag dan wel hun trailer gebruiken. In de winter moeten wedan zelf rijden met de trailer omdat hun dan niet mee gaan (mijn ouders kunnen daar niet eens mee rijden!). Ik weet niet of dat dan nog geld kost
- Ik moet ook nog een ponyclublidmaatschap erbij betalen.
- Ze hebben wel een paar weien (weet niet hoeveel precies Knipoog, een stuk of 8?)
- Volgensmij hoef ik de stallen niet uit te mesten of andere dingen die met de verzorging te maken hebben, ik woon ook best ver weg van de manege..

Ik ga het verder wel heel erg druk krijgen, ik zit nu in 4vwo en heb ook nog een eigen shetlandertje!
Ik hoop dat het niet al te veel gaat kosten natuurlijk, want ik moet ook een deel zelf betalen Knipoog
Maar je ziet dat de prijzen erg afwisselen hier, zelf zat ik te denken aan zo'n €125,- per maand?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:14

Ik snap niet dat jij verplicht wedstrijden moet rijden. Als je daar geen ambitie voor hebt dan is dat enorm zonde van je tijd en geld. Ik weet niet of je een weekend baantje hebt maar, dan heb je niet eens tijd om naar een wedstrijd te gaan.
Ik lease ook en betaal 100 euro per maand. En dan 1 keer per jaar lidmaatschap van bijna 70 euro.
Wat krijg ik voor dit bedrag?
*1x per week dressuurles met nog 2 of 3 andere.
*7 dagen per week mag ik gaan rijden tussen 7.00 en 21.00. Als er binnen les is, rij ik in de buitenbak of ik wacht tot de les is afgelopen.
*Mijn paard wordt meestal 1 of 2 uur per week door de manege gebruikt. Het ligt eraan of de ruiter op komt dagen.
*Eigen keus of ik de grote buitenbak neem of de normale maat binnenbak.
*We hebben ook een wasplaats, helaas alleen koud water.
*Normale stal met boksen, niet super deluxe maar ook zeker geen oude rotzooi.
*Zadel, dekje, gelpad en hoofdstel zitten bij de prijs inbegrepen.
Plinga, Tandarts en hoefsmid kost mij ook niets.
*Als lid van de club mag ik wedstrijden op eigen terrein rijden maar, hier heb ik geen zin in.
*Paard staat bijna de hele dag buiten. 's Winters alleen om even de benen te strekken.
*Mesten en voeren wordt door de stal eigenaar gedaan.
*Er wordt geprobeerd de stalgang redelijk schoon te houden. Dus er moet regelmatig geveegd worden. Hier is geen echt rooster voor maar zodra het vuil is pakt iemand even een bezem. Soms doe ik het 4x in een week en soms een paar weken niet.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:26

Ik heb ook een lease pony, op mijn manege.
Doordat ik er ook veel help, ben ik de enigste waarvoor dit mogelijk is en zou ik een vriendenprijsje krijgen,
vriendenprijsje is gelukt maar hij word nog veel gebruikt voor in de lessen..

Ik betaal €50,- per maand voor hem, hoef zijn stal niet uit te mesten (lees: in de vakantie's doe ik dit wel, anders lukt
het me niet omdat het maandagsochtend gebeurd), passend zadel + passend hoofdstel + poetsspullen, kan gebruik maken
van de binnen en buitenbak, hoefsmid word gedaan. Ik hoef dus amper wat te betalen, maar ik kom er ook amper op..

(lees: belooft dat hij enkel in de lessen zou meelopen waarneer het nodig was, deze week heeft hij 5 keer mee moeten lopen..)

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:09

Dat is zeker wel een vriendenprijsje, wel jammer natuurlijk dat hij nog veel in de lessen wordt gebruikt!

(En wat leuk dat je op de Anky-site staat!:P)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:38

ik heb een bijrijder voor mijn paard, er wordt door de verzorgester niet meebetaald in de kosten en spullen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:46

Bij mij op de manege kan je ook een pony/paard leasen. Je betaald dan een vast bedrag in de maand naast de rijlessen.
Zij houden dan de normale stalgeld aan, wat je betaald per maand.
Voor een pony is dat 200,- per maand en voor een paard is dat 250,- per maand.
Daarvan mag je 7 dagen in de week rijden onder toezicht (geen les), je moet op het terrein blijven, longeren is in overleg en je kan dan kiezen uit groepsles, pensionles en privéles. Deze lessen zit er niet bij in.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:41

C_arola schreef:
Bij mij op de manege kan je ook een pony/paard leasen. Je betaald dan een vast bedrag in de maand naast de rijlessen.
Daarvan mag je 7 dagen in de week rijden onder toezicht (geen les), je moet op het terrein blijven, longeren is in overleg en je kan dan kiezen uit groepsles, pensionles en privéles. Deze lessen zit er niet bij in.

Dan is dat ook best veel, niet?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:46

lotte_saar schreef:
C_arola schreef:

Dan is dat ook best veel, niet?

Ik vind het ook ontzettend veel, vooral omdat je niet veel mag doen (vergeleken met wat velen wel mogen zoals beschouwen als je eigen paard). Ik doe het nu nog niet, omdat ik geen leuk dier heb gevonden. Weet niet of ik het wel ga doen, wacht nog even af.

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:46

Ik had eerst een lease paardje, en ik betaalde 150 euro in de maand. Mocht er mee doen wat ik wou. Was niet heel jong paard meer (18) maar wel leuk beestje! Stond gewoon op een boerderijtje, met klein bakje. Maar de manege was 5 min rijden dus was helemaal prima!
Laatst bijgewerkt door Revanches op 14-02-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd. Het is een oud topic. Gelieve niet meer in reageren.

auri12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:42

Ik lease een grote e-pony, daar betaal ik 125,- per maand voor.
Daarvan mag ik zo vaak rijden als ik wil, er is een buitenbak en een longeer cirkel waar ik gebruik van mag maken.
Ik mag wedstrijden rijden op mijn eigenkosten.
Ik hoef geen stallen uit te mesten.
Owhja de pony is M1 getraind en ze is 16jaar en 1, 55 groot.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:50

ik lease een grote D pony voor 75 euro per maand en mag zoveel rijden als ik kan/tijd in de zomer dan.
dat is gemiddeld geweest 3-4 keer per week.
ik ga gewoon het bos in en de ene keer ben ik langer weg dan de andere keer.
geen voorzieningen verder maar dat hoeft ook niet.
nu in de winter betaal ik een bedrag per keer dat ik rijd maar dat is aanzienlijk minder vaak omdat savonds rijden onmogelijk is .
hoe dat verloopt moeten we nog even bekijken. ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:53

Ik lease een een D pony volledig met mijn zusje, we hebben stal, binnenbak, springweide en binnenkort een poetsplaats binnen met warm water. Alles wordt gedaan en het is bij kennissen aan huis. Wij betalen 200 euro per maand en mogen we alles met hem doen zeg maar, zo vaak rijden als ze willen en als we op wedstrijd willen zit het vervoer er bij in. :)

Wel is het een projectje waar we hard voor moeten werken, maar het gaat al met de dag beter. :)

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:33

Sjoos schreef:
Leasen gaat bij ons zo:
De stalhouder gaat op zoek voor jou, via jou eisen, naar een paard, haalt die naar stal, en dan heb je em even (gratis) op proef, vind je em nix, gaat de zoektocht verder, vind je em leuk, ga je em leasen.
Dat houd in dat het JOU paard is, Het is incl
- voer
- hoefsmid
- DA
- stalling

excl:
- zadel, hoofdstel e.d
- evt beslaan (bekappen zit er wel bij)

je betaald daarvoor 50 euro bovenop de stallings prijs (normaal is 210) En de stalhouder bemoeit zich nergens meer mee, het is jou paard dan.
Je mag er dus alles mee doen, wedstrijden, bos, whatever :)

Dat is inderdaad ook de constructie die ik ken :) Totale kosten kwamen op 285 euro, stalling was toen 240 euro, dus inderdaad een bedrag bovenop de stalprijs.

evastitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:53

Wie helpt me?
Met twee vriendinnen wil ik een wat oudere pony gaan
leasen van de eigenaar van de manege maar we komen niet echt uit de prijs!
De pony kan ongeveer 4 keer per week lopen, in bos, bak, etc.
Ik waarschijnlijk 2 keer per week en mijn vriendinnen 1 keer!
Weet iemand een geschikte lease prijs voor mij en een aparte voor mijn vriendinnen?
X Eva