Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rooz_89 schreef:Ik kan een pony/paard leasen voor 45 per maand. Dan mag ik hem 1 dag in de week als eigen paard beschouwen, mag ik meerdere keren rijden als ik wil ( ochtend en middag bijv.) en naar buiten als ik ruiterbewijs heb. Verder mag ik doen wat ik wil met het paard en is er een 20x40 buitenbak( altijd goed), poetsplek en zadelkamer. ( klein dus, maar wel aardige mensen enzo)
Vinden jullie dit een goede prijs? veel/weinig?.... Zit namelijk te twijelen, heb ook een verzorgpony voor 20 euro pm en daar mag ik dit ook mee. Maar deze beschouw ik écht niet als eigen pony....![]()
.
(wel extra grote stal natuurlijk))
, een stuk of 8?)

a, Tandarts en hoefsmid kost mij ook niets.C_arola schreef:Bij mij op de manege kan je ook een pony/paard leasen. Je betaald dan een vast bedrag in de maand naast de rijlessen.
Zij houden dan de normale stalgeld aan, wat je betaald per maand.
Voor een pony is dat 200,- per maand en voor een paard is dat 250,- per maand.
Daarvan mag je 7 dagen in de week rijden onder toezicht (geen les), je moet op het terrein blijven, longeren is in overleg en je kan dan kiezen uit groepsles, pensionles en privéles. Deze lessen zit er niet bij in.
lotte_saar schreef:C_arola schreef:Bij mij op de manege kan je ook een pony/paard leasen. Je betaald dan een vast bedrag in de maand naast de rijlessen.
Zij houden dan de normale stalgeld aan, wat je betaald per maand.
Voor een pony is dat 200,- per maand en voor een paard is dat 250,- per maand.
Daarvan mag je 7 dagen in de week rijden onder toezicht (geen les), je moet op het terrein blijven, longeren is in overleg en je kan dan kiezen uit groepsles, pensionles en privéles. Deze lessen zit er niet bij in.
Dan is dat ook best veel, niet?
Sjoos schreef:Leasen gaat bij ons zo:
De stalhouder gaat op zoek voor jou, via jou eisen, naar een paard, haalt die naar stal, en dan heb je em even (gratis) op proef, vind je em nix, gaat de zoektocht verder, vind je em leuk, ga je em leasen.
Dat houd in dat het JOU paard is, Het is incl
- voer
- hoefsmid
- DA
- stalling
excl:
- zadel, hoofdstel e.d
- evt beslaan (bekappen zit er wel bij)
je betaald daarvoor 50 euro bovenop de stallings prijs (normaal is 210) En de stalhouder bemoeit zich nergens meer mee, het is jou paard dan.
Je mag er dus alles mee doen, wedstrijden, bos, whatever
Totale kosten kwamen op 285 euro, stalling was toen 240 euro, dus inderdaad een bedrag bovenop de stalprijs.