Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Of dat betalen wel of niet terecht is staat los van dit topic imo... En er zijn al tig discussies over geweest ook.
Falona schreef:Het is jouw paard dus in principe heb jij het voor het zeggen. Toch zou ik de bijrijder in deze ook wat zeggenschap geven omdat die het paard al langer rijd dan dat jij de eigenaar bent. Overleg met haar, bied haar alternatieven en geef bijvoorbeeld aan dat als ze nog maar één keer in de week komt rijden ipv twee zoals eerst ze vanzelfsprekend ook maar de helft hoeft te betalen van wat ze eerst betaalde. Wil ze niet met je meedenken en haar zin doordrijven dan staat ze duidelijk in de zwakste positie aangezien jij als eigenaar imo nog altijd het laatste woord hebt.
Omdat de bijrijdster er langer wat mee gedaan heeft dan de nieuwe eigenaar moet de bijrijdster meer zeggenschap hebben over het paard ?
deschels schreef:kan ze dan niet op een andere dag extra rijden.
ik vind € 50,- voor 1x in de week ook wel veel.
En anders een andere bijrijdster zoeken.
Madeleine16 schreef:Dank je voor je begrip, ik denk dat ik haar maar is ga opbellen en het vertel aan haar hoe het er voorstaat op dit moment.
Beetje off topic maar je woont dicht bij mij!! ik woon in Naarden, mn paard staat in de Hilversumse meent.

Echt veel.
Ik vind het nog wel mee vallen om eerlijk te zijn. RUBYWHITE schreef:Iedereen heeft het erover dat 50euro een hoop geld is om 2x per week te kunnen rijden, maar waar huur je dan voor 6,25euro per uur (als we het in uren houden) een paard die je helemaal voor jezelf hebt???Ik vind het nog wel mee vallen om eerlijk te zijn.
Dat heb ik 1 keer gedaan en dat was geen succes. enidan23 schreef:ik vind wel degelijk 50Euro teveel voor 2 dagen in de week, ik vind dat er vaak vergeten wordt dat de bijrijders werk verrichten.. de eigenaars worden uit de brand geholpen om dat ze het zelf niet kunnen bolwerken! en t paard stil staat en dus geen aandacht krijgt... ik vind t eigenlijk nogal gek dat er nog betaald moet worden terwijl mensen elkaar eigenlijk gewoon uit de brand helpen.
Als je een paard van een ander mag rijden, mag er best wat tegen overstaan. Mijn ervaring is als alles maar voor nop gaat en je vliegt voor ze om alles mogelijk te maken je stank voor dank krijgt. Mijn huidige bijrijdster betaald alleen haar eigen rijlessen en meer niet. Als ze er niet hard genoeg voor traint of ze zegt lessen af voelt ze dat in haar portomonee..verder heeft ze 7dgn per week t paard volledig tot haar beschikking en kost het haar verder dus niets. Ik ben hier meer tevreden over dan hoe het voorheen ging
Tegemoet komen in stalkosten etc hoeft ze niet.