Maak inderdaad afspraken over wie de kosten gaat dragen als het paard kreupel wordt bijvoorbeeld. Als die situatie zich eenmaal voordoet is het van beide partijen lastiger afspraken maken namelijk..
sja, ik heb mijn pony niet echt geleasd.. maar het was mijn bijrijdpony. maar als ik het zo vergelijk kwam het op veel punten wel neer op leasen.
ik betaalde niet zo heel veel maar ik mocht wel van alles. ik was dan ook de enige die haar deed, en op veel punten leek ze eigenlijk gewoon mijn eigen pony (behalve dan in kosten) Ik heb dit altijd als erg voordelig ervaren. Nu weet ik ook precies alles wat er bij een eigen paard komt kijken, en ze is dan nu ook niet langer mijn bijrijdpaard, maar mijn eigen pony.
Ik denk dat leasen een goede optie is om te zien hoe en wat met een 'eigen paard' mits er goede afspraken zijn gemaakt tussen leaser en eigenaar
Wat ik een erg groot nadeel vind is dat je niet zelf kunt bepalen wanneer je paard naar de dierenarts, hoefsmid, tandarts ed gaat. Ik heb vaak dat ik niet op 1 lijn zit met de eigenaar wat betreft dat soort dingen. En nou heb ik altijd een manegepaard geleasd dus kan ik me wel voorstellen dat je dit bij een particulier paard minder hebt. Voor de rest ben ik er erg erg erg enthousiast over, het is echt de lusten en niet de lasten!
Ik weet niet of je er nog interesse in hebt, dat ik nu nog reageer op je berichtje maar dat merk ik dan wel. Ik heb zelf verschillende paarden geleasd, en ook verschillende ervaringen mee, goeie en slechte ervaringen, Mijn eerste lease paard was idd zo dat ie op stal bleef staan waar hij stond en hoefde ik alleen maar een lease prijs te betalen en geen bijkomende kosten. Ik heb daarna ook een lease paardje gehad die kwam bij mij op stal te staa (in de buurt) en betaalde k geen lease bedrag alleen stallingskosten en bijkomende kosten... Wel alles in contract gezet. Lease nu een paardje en die is ook bij mij op stal gekomen, en betaal ik ook geen lease bedrag voor alleen de kosten die ik ook voor een eigen paardje heb, maar ik heb dit paard dus wel 24 uur per dag 7 dagen per week voor mezelf, en niemand die zich ermee bemoeid, alleen de eigenaar komt eens in de zoveeltijd kijken of alles goed gaat. Ik vind het voordeel van leasen dat je niet ineens zo'n groot bedrag hoeft neer te leggen en je hebt toch helemaal je eigen paardje (in mijn geval dan) ik bepaal ook zelf wanneer de dierenarts komt en hoefsmid en alles. Het is dus helemaal mijn paardje alleen op papier niet Maar idd afspraken vastellen, alles vastzetten dat je niet voor verassingen komt te staan, wat moet je betalen? En hoe zit het met de dierenarts kosten enz...
Succes
lhorses
Geplaatst: 07-07-09 22:42
wat is een redelijke prijs om je geld uit te geven aan een lease aard?
Dat hangt ervan af wat je allemaal mag doen, hoeveel dagen en waar het paard staat. Als je dat allemaal weet kun je een redelijk bedrag met de eigenaar afspreken.
rakni
Geplaatst: 08-07-09 00:52
leasen is fijn omdat je niet voor onvoorziene kosten komt te staan! Ook is het een goede manier om uit te vinden of je een eigen paard wilt als je nog geen paard hebt gehad.
Nadelen die ik heb ondervonden: - je hebt geen inspraak over het paard. ik vond van een paard dat ik leasde eigenlijk dat hij teveel moest doen bij de eigenaren. Ze gingen er niet zo leuk mee om. maar daar kon ik niets van zeggen. - het wordt nooit "jouw" paard
Ik heb nu een eigen paard. Dit kost veel meer en de verantwoordelijkheid vind ik soms zwaar. Ik heb nu een bijrijdster. Zij deelt hem echt wel met mij eigenlijk. Dit vind ik ook belangrijk. Ik wil dat zij net zo van hem kan genieten als ik. Een goede bijrijdster is moeilijk te vinden dus ik ben heel zuinig op haar!
edit: maar het blijft natuurlijk mijn paard, dus alle beslissingen zijn voor mij
principal
Geplaatst: 11-07-09 00:11
Ik lease inmiddels bijna een jr. En heb een contract waar vele regels staan wat je mag, welke dag, hoe als je ziek of niet kan.
Ja je gaat je hechten, het leert je wel je tijd verdelen, je ziet wat er allemaal bij komt kijken. En dat, rijden, niet altijd het belangsrijkst is, het bevalt mij prima.
Ben nog financieel niet helemaal rond om een eigen paard te hebben. Het moeilijkste lijkt mij om idd er echt voor te gaan, tegen de tijd ik dit wel kan doen, en daardoor het paardje los moet laten, hoewel er een optie is om haar te kopen, maar door haar verleden en leeftijd en wat ik graag wil, is dit niet realistisch.
NathalietjeB
Geplaatst: 11-07-09 00:19
ik lease mijn pony 2 jaar al op de manege...ik beschouw hem als mijn eigen pony en ik krijg stalling geld hooi stro biks hoefsmid en dierenarts kosten betaald...ik betaal 225 euro ik kan alles doen wat ik wil rijden in de bakken naar buiten of what so ever.. wel betaal ik lessen en wedstrijden...en soms vitamine spuit en borstels voor me zelf etc..
wat ik fijn vind is als er iets is ik meteen naar de manege houdster kan gaan die dan meekijkt met wat er aan de hand is en zodoende een da laat komen.. ook als ik b.v weekjje weg wil kan ik dat onderlinge met andere stal genoten bespreken of hun me pony rijden of dat ik aan de manege houdster vraagt of hij uurtje in de les mee mag lopen..
nadelen weet ik zo even niet eigenlijk.. ik ben ziels gelukkig en zie hem gewoon als me eigen pony
sofie_lexie
Geplaatst: 15-05-11 15:12
friesiszwart schreef:
kan iemand dat stuk uit de bit inscannen? ben er wel benieuwd naar. Zelf geen ervaring met leasen ik heb mijn eigen paard.
waarom zet je jou paard niet te lease ofzo dat zou leuk zijn.
friesiszwart
Geplaatst: 15-05-11 20:08
sofie_lexie schreef:
friesiszwart schreef:
kan iemand dat stuk uit de bit inscannen? ben er wel benieuwd naar. Zelf geen ervaring met leasen ik heb mijn eigen paard.
waarom zet je jou paard niet te lease ofzo dat zou leuk zijn.