Waar hebben jullie de paarden verzekerd??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Korleon

Re: Waar hebben jullie de paarden verzekerd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:06

Wij waren onderling verzekerd met het dorp zeg maar. Dit is vanuit vroeger opgericht. Iedere keer komen ze paarden schatten en aan de hand daarvan moet je premie betalen ofzoiets. dit snnap ik nog steeds niet heelmaal. maar nu hebben we geen paardje meer. Tja een shet hoeft niet verzekerd te worden vind ik..

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:43

die van ons is niet verzekerd, DA is wel al een aantal keren geweest voor een hoestje, als ik die rekeningen bij elkaar optel dan ben ik nog goedkoper uit als de toen aan mij voorberekende premie per jaar.
Gelukkig kan ik als het echt een noodzaak is ( operatie oid) en de kosten reizen de pan uit geld lenen van mijn vriend of ouders.
En ik heb ook mijn spaargeld nog mocht het nodig zijn.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:25

Ja nou ik weet het ook nog niet hoor!
Ik vind het sparen wel een heel erg goed idee!!
Dan kun je er elke maand een x bedrag opzetten en dan mocht er iets zijn dat er vanaf halen
Maar aan de andere kant... Hoe zit dat precies met de dekking als je paard iets kapot maakt van een ander??
loopt tegen de auto op, schopt een ander paard etc

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:49

lovelyme schreef:
Ja nou ik weet het ook nog niet hoor!
Ik vind het sparen wel een heel erg goed idee!!
Dan kun je er elke maand een x bedrag opzetten en dan mocht er iets zijn dat er vanaf halen
Maar aan de andere kant... Hoe zit dat precies met de dekking als je paard iets kapot maakt van een ander??
loopt tegen de auto op, schopt een ander paard etc

Schade aangericht door je paard valt onder de WA-verzekering, net als wanneer jij een bal door de ruit van de buren schopt. Daarvoor hoef je niet apart een verzekering af te sluiten.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 00:11

Mijn paard is ook niet verzekerd, heb ik veel te veel gezeik mee gezien.... O.a. een paard met een nare breuk wat niet ingeslapen mocht worden omdat er eerst nog even iemand van de verzekering moest komen kijken of het wel nodig was.... Frusty
Ik wil gewoon ten alle tijden zelf kunnen bepalen wat er gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:10

En je paard verzekeren waar het hier om gaat, gaat om het verzekeren van ziektekosten van het paard.
Dus niet over schade.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:47

Ik twijfel heel erg of ik mijn pony zal gaan verzekeren. Degene mét verzekering zeggen dat het wel verstandiger is, degene zonder zeggen dat het niet nodig is. Zelf heb ik zoiets van, geldverspilling, het is een jonge gezonde pony, ik zorg wel voor een spaarpotje, maar aan de andere kant, tripje kliniek mocht er iets ergs gebeuren is bijna onbetaalbaar. Ongeluk zit in een klein hoekje, en juist met een jonge speelse pony.

Moeilijke beslissing Scheve mond .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:19

IcePrincess schreef:
Ik twijfel heel erg of ik mijn pony zal gaan verzekeren. Degene mét verzekering zeggen dat het wel verstandiger is, degene zonder zeggen dat het niet nodig is. Zelf heb ik zoiets van, geldverspilling, het is een jonge gezonde pony, ik zorg wel voor een spaarpotje, maar aan de andere kant, tripje kliniek mocht er iets ergs gebeuren is bijna onbetaalbaar. Ongeluk zit in een klein hoekje, en juist met een jonge speelse pony.

Moeilijke beslissing Scheve mond .

Hhmm, heb jij er problemen mee om 1000 euro op te hoesten? Je moet wel een heel heftig kliniekbezoek hebben, wil je daar bovenuit komen. Bovendien komt bij mij dan de vraag op hoe zinvol het is om je paard nog te laten leven. Voordat je een dergelijk bedrag uitgeeft bij een kliniek, moet je paard het nodige mankeren en rijst de vraag of het paard daar wel helemaal van zal herstellen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:18

runningkawa schreef:
Kan ik die van mij dan bij jou verzekeren Tong uitsteken

Ik heb mijn paarden ook niet verzekerd.
Ik heb een reserve pot opzij staan en dat bevalt me goed.
Ik wil namelijk zelf bepalen wat, wanneer en hoe er dingen gebeuren met mijn paard.

Dan is een onderlinge verzekering wellicht ook nog voor je te overwegen.

Mijn paard zat eerst bij de AMEV Hippo. Eens maar NOOIT weer, wat een krom bedrijf en geldklopperij eerste klas. Sindsdien heb ik al mijn paarden in een onderlinge verzekering. Men komt aan huis en taxeerd je paard. Maximaal te taxeren waarde is 5000euro. Tot 3000euro betaal je 1% van de getaxeerde waarde boven de 3000 2%. Het is misschien wel niet het totale bedrag in waarde, maar wanneer mijn paarden wat overkomt kan ik dat geld wel gebruiken om opnieuw te investeren. Ze betalen dus alleen uit bij ongeschikt voor sport of dood. Geen kromme regeltjes met innemen van verzekering etc. Geen ziektekosten verzekering noppes. Wanneer je paard ongeschikt is voor de sport krijg je 70% van de verzekerde waarde uitbetaald...

En met deze verzekering heb ik goede ervaringen. Ik had een eigen gefokt veulen die na 11dgn overleed. Ze deden zelfs nog de moeite om het overleden veulen te komen taxeren, vroegen wat ik kwijt was aan dekkosten. Ik kreeg 2x de waarde van het dekgeld uitgekeerd + 500 gulden. Dat zag ik toch als tegemoetkoming in de onkosten die ik dat jaar gehad had.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:20

De mijne is verzekerd bij Interpolis, wel een vrij eenvoudig pakker iig, niet voor ziektekosten.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 20:18

Iedereen super bedankt voor de reacties!!
Echt vet! Daar heb ik tenminste wat aan! Pling

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:52

Efo, B-tarief, ziektekosten, diefstal, hemelvuur + inboedel.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:01

Mijne is nu bij Fairmount verzekerd (maar heeft nu een nieuwe naam die ik ff niet meer zo snel weet Vork )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:21

hoe gaat dat bij efo in zijn werk dan eigenlijk? en is het de moeite waard om een shetje te laten verzekeren?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:56

mijn paarden zijn allemaal bij hippo zorg verzekerd en dat bevalt em goed.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:22

Bij interpolis..

Is ons tot nu toe erg goed bevallen Lachen

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:40

Mijn merrie is niet verzekerd heb een aparte rekening maar ik elke maand geld op,opzij zet voor het geval dat Lachen.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:52

Ik had mijn paard de afgelopen 10 jaar volledig tegen ziekte kosten verzekerd bij de maatschappij die nu Hippo heet.. Voor dat het Hippo was, hebben ze heel goed gezorgd.

Vorig jaar een flink bedrag terug moeten vragen aan Hippo ivm een spoed opname in kliniek, betalen ze niet eens de helft terug! Terwijl ik volledig verzekerd was.

Toen het paard een paar maanden later 20 jaar werd, gooiden ze haar zonder pardon uit de verzekering!!!!! Terwijl Vooooordat het Hippo werd, het paard voor haar leven verzekerd was en ik als het ware een spaarpot opbouwde om bij de dood een goed nieuw paard te kunnen kopen. Neee die Hippo, ik zou er maar voor oppassen!!!!! Niet doen dus!!!!!

Ik heb gewoon 10 jaar voor de kat zn fluit elk jaar een groot bedrag aan die @@# verzekering betaald!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:13

Mijn Fjorden merrie is bij Hippo zorg verzekerd en onze Frieze ruin bij EFO.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:58

wij hebben hem bij Interpolis, alles erop en eraan verzekerd. De dierenarts is laatst voor het eerst geweest (op zondag nogwel) we hebben de ingevulde papieren van de dierenarts al terug om op te sturen maar ik heb de rekening nog niet gehad om erbij te sturen. Wij belde overigens op zondag interpolis om het te melden, antwoordapparaat ingesproken en ze belde keurig maandags terug! dat vond ik erg netjes, nu moeten we verder nog zien met geld terug krijgen wat dat moet ik nog indienen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:31

lennie schreef:
Ik had mijn paard de afgelopen 10 jaar volledig tegen ziekte kosten verzekerd bij de maatschappij die nu Hippo heet.. Voor dat het Hippo was, hebben ze heel goed gezorgd.

Vorig jaar een flink bedrag terug moeten vragen aan Hippo ivm een spoed opname in kliniek, betalen ze niet eens de helft terug! Terwijl ik volledig verzekerd was.

Toen het paard een paar maanden later 20 jaar werd, gooiden ze haar zonder pardon uit de verzekering!!!!! Terwijl Vooooordat het Hippo werd, het paard voor haar leven verzekerd was en ik als het ware een spaarpot opbouwde om bij de dood een goed nieuw paard te kunnen kopen. Neee die Hippo, ik zou er maar voor oppassen!!!!! Niet doen dus!!!!!

Ik heb gewoon 10 jaar voor de kat zn fluit elk jaar een groot bedrag aan die @@# verzekering betaald!

Interpolis houdt er dezelfde "streken" op na, daar moet je dus ook niet zijn als je je paard langer houdt dan de gemiddelde Nederlander z'n auto.............

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:51

De mijne is een lease paard, dus die heb ik niet verzekerd.
Mijn vorige paardje had ik bij Efo, B categorie...

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:59

Heeft er iemand een link ofzo met info over EFO? en
wat zijn hieraan de jaarlijkse kosten? en voorwaarden
en alles wat jullie nog meer kunnen vertellen...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:21

Mmm dus eigenlijk zijn de ervaringen met EFO het beste??

En is het de moeite waard om een jaarling van 1500,- met een zo breed mogelijke dekking te verzekeren? Of is dat zonde van je geld?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:36

xkusssx schreef:
Heeft er iemand een link ofzo met info over EFO? en
wat zijn hieraan de jaarlijkse kosten? en voorwaarden
en alles wat jullie nog meer kunnen vertellen...

http://www.efo.nl/ Knipoog Daar is al veel info op te vinden... ook kan je bellen en/of mailen.
De premies zijn vanaf €20,- per jaar, op de site zijn de dekkingen etc te lezen, ook de aansluitende en veulenverzekering.